Феномен, до якого відноситься дане визначення: «Сукупність матеріальних і духовних цінностей, а також способів їх творення, трансляції від одного покоління до іншого»:
До найважливіших функцій культури можна віднести:
Можливості необмеженого накопичення та обробки інформації, знайомство з якими культурними традиціями стало можливим в умовах культури:
Формаційного підходу до аналізу суспільного розвитку дотримувався:
Згідно з підходом, єдиної історії людства не існує, є тільки історія локальних культур:
Відповідно до Шпенглера, цивілізація - це:
Проблеми війни і миру, демографічна та екологічна в сучасному світі, мають назву проблем:
Глобальні проблеми - це:
Яка з нижче перелічених проблем не відноситься до глобальних?
3ростаюча взаємозалежність різних регіонів світу:
Єдиної історії людства не існує, є тільки історія локальних цивілізацій відповідно до:
Аксіологічний підхід до культури означає:
В основі формування етнічних і національних культур лежить:
Французький вчений, який сповістив повернення людини в лоно природи, це:
Оціночної функцією культурології є:
Функцією культури, що визначає єдність соціальних спільнот на основі спільних поглядів, переконань, цінностей є:
Формування глобальної культури відбулося в:
Результати філософського інтересу до проблем культури фіксує:
Співвіднесення людиною себе з певним колективом, відчуття себе його невідʼємною частиною - це:
Функцією культури, що визначає зміну людиною навколишнього середовища відповідно до своїх потреб, пристосування її до власних потреб є:
Культура, що базується на писемній традиції, фаховній літературі, мистецтві, відкрита для зовнішніх впливів, але зберігає при цьому етнічну самобутність, називається:
Культура, створювана професіоналами і призначена для широких верств населення - це культура:
Особливість сучасної культурної ситуації:
Про формування національної культури свідчить:
Матеріалізований результат людської діяльності, в який вкладено сенс, значення - це:
Культура соціальних відносин визначається:
Культура, орієнтована на вирішення поточних соціальних завдань і визначає перспективи розвитку - це культура:
Поняття, що відображає прийнятий в даному суспільстві спосіб
задоволення потреб людини - це:
Філософську базу постмодернізму становить:
Правила, відповідно до яких люди будують свою поведінку і діяльність, визначаються:
Складноструктурована цілісність, що включає в себе світогляд, світосприйняття та світовідчуття:
Сфера взаємодії природи і суспільства, в межах якої розумна людська діяльність стає визначальним фактором розвитку - це:
У який період історії людства почали наголошувати на людинотворчому характері культури
До структури духовної культури суспільства входить такий елемент:
До основних функцій культури належить:
Підхід, згідно з яким культура є сукупністю, результатом всієї людської діяльності, тобто сумою всіх речей і цінностей, з яких складається цей результат
Хто вважав, що філософія є «культурою розуму»
За якого періоду історії філософії культура тлумачиться і як штучне, породжене людською діяльністю перетворення природи, і як вищий прояв людського буття, повʼязаний передусім з людським духом
На думку якого мислителя, ніякої «світової культури» не існує; життя людства - це безперервний процес народження і загибелі культур, які являють собою своєрідні «організми» зі своєю внутрішньою організацією, кожен з яких є замкненим й абсолютно неповторним.
На думку якого мислителя, «Культура є релігійною у своїй основі, цивілізація - безрелігійною... Культура є національною, цивілізація - інтернаціональною. Культура є органічною. Цивілізація - механічною. Культура заснована на нерівності, на якостях. Цивілізація проникнута прагненням до рівності... Культура є аристократичною. Цивілізація - демократичною».
Ідея «кризи культури» зʼявилась:
Популярна, комерційна культура, яка реалізується шляхом індустрії розваг -
Структурною складовою духовної культури суспільства є:
Яка функція культури проявляється у здатності обʼєднувати людей незалежно від їх світоглядної орієнтації, національної чи расової приналежності, а народи - у світову цивілізацію?
Різні форми людської життєдіяльності відображає
До основних видів культури відносять: 1. домінуючу 2 субкультуру і контркультуру; 3 сільську та міську 4 повсякденну
5 спеціалізовану 6. глобальну 7. локальну 8. елітарну 9. масову
До особливостей сільської культури належить:
Рисами міської культури, що відрізняють її від сільської культури, є:
3а ступенем спеціалізації виділяються два види культури
Культура людей, повʼязаних між собою спільністю походження (кровною спорідненістю) та спільно здійснюваною господарською діяльністю, єдністю, так би мовити, "крові і ґрунту", крім того, дотриманням певних релігійно- побутових традицій.
Сукупність цінностей, вірувань, традицій і звичаїв, якими керується більшість членів даного суспільства
Сукупність прикметних культурних ознак, притаманних декільком націям і державам, як правило, компактно географічно розташованим.
Як називається процес виникнення і розвитку людини як соціокультурної істоти:
Наукове осмислення субкультур та контркультур розпочалося в
Субкультури можуть бути
Національна культура, на думку Д. Антоновича, у своїй структурі містить:
Які категорії культурології стосуються діалогу культур (зазначте усі можливі варіанти): 1. культурна інтеграція; 2. акультурація; 3. культурний шок; 4. мультикультуралізм; 5. культурна самобутність.
Що зумовлює формування нової культурної епохи:
Коли вияв національної культури стає надбанням світової:
Яке поняття, введене Л. Гумільовим, означає пристрасне, непоборне прагнення людей до здійснення своїх ідей, цілей, ідеалів; те, що є основою всіх історичних діянь:
Культурогенез став можливим завдяки :
Хто із вчених дивився на життя людини крізь призму двох основних, на його думку, інстинктів - сексуального (інстинкт
Еросу, або продовження життя) і руйнівного (інстинкт Танатоса, або смерті):
Що таке «артефактний світ»?
Основоположником вчення про культурні архетипи як «колективне несвідоме»
О. Шпенглер вважав, що життєвий цикл кожного типу культури складається з трьох етапів, перший з яких є періодом дитинства і нагромадження сил, другий - періодом виявлення і здійснення всіх потенцій, періодом інтенсивної творчості. Що відповідає третьому етапу:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома