Битва під Оршею відбулася на землях, що належали:
Деулінське перемир'я між Москвою та Польщею було підписано після:
Кількість реєстру у 20 тисяч була встановлена польським королем після підписання :
Про яке місто йдеться в уривку з історичного джерела?
«Цар прагнув помститися Мазепі і наказав Меншикову негайно зруйнувати його столицю. Меншиков напав на неї та здобув її…»
На карті заштриховано територію
Головну руську раду було створено в результаті:
Реформи 60-70-х рр ХІХ століття прискорила:
Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було
Внаслідок оприлюднення 17 жовтня 1905 р. Маніфесту імператора Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод
перебіг яких подій відображено на карті?
КАРИКАТУРА присвячена:
Прочитайте уривок зі спогадів Василя Вишиваного.
«...українські війська захопили Львів під командою УСС Вітовського... Ще того самого дня одержав я про те депешу, вислану Вітовським, який домагався в ній негайної висилки цілого легіону УСС до Львова. Я покликав до себе коменданта Микитку, команданта чернівецького вокзалу й четаря Івановича та наказав, що до 4-ї години ранку останній транспорт УСС мусить бути в дорозі на Львів. ...до 4-ї години ранку всі ешелони УСС від'їхали на Львів...»
Події, описані в уривку документа, увійшли в історію під назвою
У якому уривку з історичного джерела відображено сутність літературної дискусії, започаткованої М. Хвильовим?
Осадники діяли на території українських земель, окупованих:
Прочитайте уривок документа: «Підготовча робота до евакуації та сама евакуація в’язниць у західних областях України розпочалася з 22 червня цього року. У чотирьох тюрмах утримували 5424 в’язні. У перший же день уторгнення німців в СРСР у тюрмах було виконано вироки щодо 108 в’язнів…»
В’язні, про яких ідеться в уривку джерела, потрапляли до тюрем у результаті проведення
Коли відбулася подія, у результаті якої польська влада планувала здійснити поставлені завдання: «1. Залучити робочу силу для господарювання “повернутих земель”; 2. Остаточно підірвати життєву базу ОУН й УПА; 3. Асимілювати окремі родини етнічних українців у суцільній масі польського населення...»?
Зображений плакат доцільно використовувати для характекристики:
Вкажіть дисидентську організацію:
У якому уривку оцінено політичний курс перебудови?
Зображена монета присвячена захисникам України, котрі загинули під час:
Установіть відповідність між історичними постатями та їхньою історичною роллю.
1 Василь-Констянтин Острозький
2 Дмитро Вишневецький
3 Петро Могила
4 Богдан Хмельницький
А заснував перший на українських землях науково-освітній осередок, центр вищої освіти
Б здійснив реформу православної церкви на українських землях
В заснував Українську козацьку державу
Г першим підняв козацтво на боротьбу за свої станові права
Д започаткував традицію створення Січі – центру запорозького козацтва
Установіть відповідність між прізвищем науковця та фактами його біографії.
1 В. Каразін
2 М. Остроградський
3 М. Максимович
4 М. Костомаров
А етнограф, укладач збірок українських народних пісень, перший ректор Київського університету
Б винахідник, агроном і метеоролог, ініціатор відкриття Харківського університету
В математик, член Петербурзької, Паризької, Римської та Туринської академій наук
Г етнограф, автор українського фонетичного правопису, першого українського історичного роману
Д історик, автор праць з історії козацтва, член Кирило-Мефодієвського братства
1 Київська оборонна операція
2 Битва за Дніпро
3 Корсунь-Шевченківська наступальна операція
4 Карпатсько-Ужгородська наступальна операція
А завершення визволення території УРСР, створення передумов для наступу радянських військ на будапештському напрямку
Б оточення та розгром угрупування німецьких військ, створення передумов для остаточного визволення Правобережної України
В зрив плану блискавичної війни Німеччини проти СРСР, затримка наступу ворога на московському напрямку
Г прорив оборони противника на перекопському й сиваському напрямках, визволення Кримського та Керченського півостровів
Д завершення визволення Лівобережної України та Донбасу, створення сприятливих умов для визволення Правобережної та Південної України
Установіть відповідність між назвою періоду в історії України та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи його.
1 післявоєнна відбудова та розвиток (1945 - початок 1950-х рр.)
2 політична та економічна лібералізація суспільства (1953-1964 рр.)
3 загострення кризи радянської системи (середина 1960-х початок 1980-х рр.)
4 Україна в умовах незалежності (1991 р. - початок ХХІ ст.)
А «самвидав», «номенклатура», «дефіцит», «правозахисник»
Б «новий порядок», «радянізація», «план “Ост”», «депортація»
В «приватизація», «тимчасово окупована територія», «антитерористична операція (АТО)», «європейська інтеграція»
Г «операція “Вісла”», «ждановщина», «космополітизм», «лисенківщина»
Д «відлига», «політична реабілітація», «раднаргоспи», «шістдесятники»
Установіть хронологічну послідовність подій 16 - першої половини 17 століття
А Підписання Зборівського договору
Б Укладення Берестейської унії
В Заснування першої відомої Січі
Г Куруківська угода
Установіть послідовність суспільно-політичних подій в Російській імперії в другій половині ХІХ ст.
А підписання імператором Олександром ІІ Емського указу про повну заборону використання української мови
Б видання міністром внутрішніх справ П. Валуєвим циркуляру про обмеження видання книг українською мовою
В підписання імператором Олександром ІІ Маніфесту про скасування кріпосного права
Г відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
Установіть послідовність подій Української революції (1917–1918 рр.).
Аухвалення Першого Універсалу Української Центральної Ради
Б скликання Всеукраїнського національного конгресу
В утворення Української Центральної Ради
Г створення Генерального Секретаріату
Установіть послідовність виходу у світ праць:
А "Український вісник"
Б "Самостійна Україна"
В "Ukraina irredenta"
Г "Інтернаціоналізм чи русифікація?"
Що з указаного нижче характеризує становище західно-українських земель складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?
Які поняття та терміни потрібно використовувати, характеризуючи суспільне життя України в другій половині 1950 — першій половині 1960-х рр.?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома