Обмін речовин та енергії

Додано: 2 листопада 2021
Предмет: Біологія, 8 клас
Тест виконано: 317 разів
16 запитань
Запитання 1

1. Укажіть захворювання, яке спричинене відсутністю в організмі певного вітаміну:

варіанти відповідей

авітаміноз

гіповітаміноз

гіпервітаміноз

Запитання 2

При нестачі вітаміну С розвивається


 

варіанти відповідей

рахіт.                      

 

цинга.   

 

бері-бері.                           

 

куряча сліпота.

 

Запитання 3

Два учні обговорювали енергетичну цінність напоїв, аналізуючи інформацію в таблиці.



Примітка. За повного розщеплення 1 г білків у середньому вивільняється 17,2 кДж енергії, 1 г жирів - 38,9 кДж, 1 г вуглеводів - 17,6 кДж.

Перший учень зауважив, що найбільшу енергетичну цінність має напій, який містить жири. Другий учень дійшов висновку, що найменшу енергетичну цінність має сік виноградний. Хто з них має рацію?


варіанти відповідей

лише перший         

лише другий              

обидва мають рацію        


обидва помиляються

Запитання 4

Укажіть групу харчових продуктів, багатих на вітамін D.


варіанти відповідей

морква, горох, шпинат                                    

капуста, цибуля, лимон


риба, печінка, яєчний жовток                         

яловичина, горох, яєчний білок

Запитання 5

При нестачі вітаміну В1 розвивається


варіанти відповідей

цинга.            

 

 бері-бері.          

рахіт.        

куряча сліпота.

Запитання 6

Учень склав раціон сбалансованого харчування відповідно до фізіологічних вимог (див. рисунок). На рисунку продукти розташовано за зменшенням їхньої частки в прийомі їжі. Укажіть правильну комбінацію продуктів для заповнення пропусків у раціоні.



А1 - фрукти, 2 - м'ясо, 3 - молочні продукти, 4 - крупи

Б1 - молоко, 2 - молочні продукти, 3 - м'ясо, 4 - крупи

В1 - овочі, 2 - молоко, 3 - м'ясо, 4 - фрукти

Г1 - овочі, 2 - м'ясо, 3 - м'ясо, 4 - молоко

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 7

Яке захворювання виникає за нестачі вітаміну А?


варіанти відповідей

бері-бері        

рахіт       

 

куряча сліпота       

 

цинга

 

Запитання 8

Учень та учениця аналізували інформацію, наведену в таблиці. Учень висловив судження, що смородина чорна масою 100 г містить стільки само вітаміну С, як 1 капуста брюссельська масою 200 г. Учениця зауважила, що смородини чорної масою 50 г достатньо, щоб задовольнити добову потребу людини у вітаміні С.



Чи має хтось з них рацію?


варіанти відповідей

лише учень         

лише учениця    

обоє мають рацію      

обоє помиляються

Запитання 9

Утворенню вітаміну D в організмі сприяє


варіанти відповідей

уживання продуктів рослинного походження     

уживання риб’ячого жиру     


ультрафіолетове випромінювання               

інфрачервоне випромінювання.

Запитання 10

Укажіть хімічний елемент, потрібний насамперед для синтезу гормонів щитоподібної залози:

варіанти відповідей

Ферум

Йод

Натрій

Калій.

Запитання 11

Укажіть хімічний елемент, який входить до складу гемоглобіну:

варіанти відповідей

Ферум

Йод

Натрій

Кальцій.

Запитання 12

 Зазначте, де в організмі людини переважно може відкладатись глікоген:


варіанти відповідей

у підшкірній жировій клітковині

у сальнику

у клітинах печінки

у кістках.

Запитання 13

Завдяки обміну речовин структури організму постійно оновлюються, підтримується сталість його внутрішнього середовища - ЦЕ

варіанти відповідей

гомеостаз.

анабіоз

дисиміляція

адаптація

Запитання 14

Біологічно активні речовини, здебільшого білкової природи, здатні впливати на швидкість перебігу реакції - це

варіанти відповідей

ферменти

вітаміни

органічні речовини

гормони

Запитання 15

Укажіть процеси, з якими пов’язані утворення й розщеплення органічних сполук в організмі людини:

варіанти відповідей

фотосинтез і дихання

асиміляція та дисиміляція

дихання та виділення

дисиміляція та дихання.

Запитання 16

 Укажіть співвідношення білків, жирів і вуглеводів у харчових продуктах за умови раціонального харчування:

варіанти відповідей

2 : 2 : 1

1 : 1: 2

1 : 1 : 4

1 : 1 : 6.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест