Олімпіада з української мови 2020 6 клас

Додано: 13 грудня 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 89 разів
18 запитань
Запитання 1

Потребує редагування словосполучення

варіанти відповідей

забивати м'яч

не бачити виходу

милуватися краєвидом

дякувати товаришу

Запитання 2

Інфінітив виконує в реченні таку синтаксичну роль:

варіанти відповідей

Присудок

Означення

Обставина

Будь-який член речення

Запитання 3

1. Яке запитання можна поставити до тексту-міркування?

варіанти відповідей

який предмет?

чому так сталося?

яка відбулася дія?

Запитання 4

5. Вкажіть рядок,у якому всі слова багатозначні:


варіанти відповідей

а) яблуко, зелений, земля;

б)листя, тин, пісня;


в) вушко, голова, ніжний.


Запитання 5

7. Позначте пару слів, що є антонімами:


варіанти відповідей

мужній - сміливий;

велетень - гігант;   

велетень - карлик;

Запитання 6

9. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами: 


варіанти відповідей

Лагідний, дивний, сумирний;

безмежний, безкрайній, безконечний; 

дбайливий, старанний, жагучий; 

цікавий, привабливий, привітний

Запитання 7

Обидва прикметники вжито в прямому значенні у рядку:

варіанти відповідей

залізна покрівля, залізна воля;

чиста криниця, чиста совість;

золотий перстень, золотий зливок;

срібна ложка, срібне волосся;

гарячі страви, гарячі кольори.

Запитання 8

Позначте рядок з реченням, у якому неправильно вжито слово неділя.

варіанти відповідей

У неділю рано зілля копала (Народна пісня);

Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський);

Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (3 розмови);

У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини

   (І. Нечуй-Левицький).

Запитання 9

Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано 

    правильно: 

варіанти відповідей

Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розумний;

гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;

боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;

заснути — прокинутись, добро — підлість,   відкрити — закрити.

Запитання 10

Правильно утворене словосполучення

варіанти відповідей

виключити світло

відкрити вікно

розкрити підручник

розгорнути зошит

Запитання 11

Укажіть речення, у якому виділене слово - підмет.

варіанти відповідей

 Друже милий, ти помітив до краси свою любов?


Іще в добу льодовикову людина зустрічалась з ним

Путі-дороги перехресні верстали прадіди й діди

Добре слово настрій, дух підносить.

Запитання 12

Оберіть рядок зі звертанням.

варіанти відповідей

брате Дмитре, рідна земле, мій рідний краю;

побачили діти, листя летить;

пожухла трава, білий корабель.

Запитання 13

Речення за метою висловлювання бувають?

варіанти відповідей

Розповідні;

Питальні;

Спонукальні;

Окличні;

Запитання 14

Укажіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки при прямій мові.

варіанти відповідей


Відійшли вже далеченько від хутірця, Марійка тут і згадала: А ми ж не подякували жінці за воду

"Я візьму тебе до себе - сказав дідусь. - У мене тобі буде тепло і хороше"

"Тату, гляньте - лев", - шепочу я батькові, як зачарований.

"Де воно все поділося ?", - подумав дідусь.

Запитання 15

Прочитайте текст. Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.


(1)До тебе мій дорогий, юний друже, приходять усе нові та нові книжки.

(2)Вони відкривають безмежні обрії знань. (3)Художнє слово з нами все життя. (4)Поволі, сходинка за сходинкою, ти входиш у світ великої літератури. (5)Це світ Шевченка і Франка, Лесі Українки й Котляревського. (6)Так ти починаєш розуміти, що син чи донька Батьківщини, ім'я якій - Україна

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 16

Прочитайте текст. Укажіть речення, у якому є однорідні члени речення.


(1)До тебе мій дорогий, юний друже, приходять усе нові та нові книжки.

(2)Вони відкривають безмежні обрії знань. (3)Художнє слово з нами все життя. (4)Поволі, сходинка за сходинкою, ти входиш у світ великої літератури. (5)Це світ Шевченка і Франка, Лесі Українки й Котляревського. (6)Так ти починаєш розуміти, що син чи донька Батьківщини, ім'я якій - Україна

варіанти відповідей

1

4

5

6

Запитання 17

Установіть відповідність між реченням та його характеристикою.


Гарний хлопець з іншої планети, може, завтра в гості залетить

варіанти відповідей

просте двоскладне речення, ускладнене однорідними обставинами

просте двоскладне речення, ускладнене вставним словом

просте двоскладне неускладнене речення

складне речення

Запитання 18

Усі слова пишемо з апострофом у рядку

варіанти відповідей

 інтер..єр, пап..є-маше, бар..єр

 м..юзикл, б..юро, ад..ютант

кур..йоз, екстер..єр, вол..єр

п..єса, кар..єра, порт..єра

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест