ОНП

Додано: 11 травня
Предмет:
114 запитань
Запитання 1

Прикладні наукові дослідження - це

варіанти відповідей

а. наукова й науково-технічна діяльність,

спрямована на здобуття й використання

знань для технологічних цілей

b. наукова й науково-технічна діяльність,

спрямована на здобуття й використання

знань для наукових цілей

с. наукова й науково-технічна

діяльність, спрямована на здобуття

й використання знань для

практичних цілей

d. наукова й науково-технічна діяльність,

спрямована на здобуття й використання

знань для теоретичних цілей

Запитання 2

Система наукових знань складається з таких основних елементів:

варіанти відповідей

а. теорія, правила, припущення, емпіричні

факти


b. теорія, синтетичне знання, гіпотези,

науковий результат


с. теорія, закони, наукові факти,

синтетичне знання


d. теорія, закони, гіпотези, поняття й / наукові методи


Запитання 3

Прикладні наукові дослідження - це:


варіанти відповідей

а. наукова й науково-технічна діяльність,

спрямована на здобуття й використання

знань для технологічних цілей


b. наукова й науково-технічна діяльність,

спрямована на здобуття й використання

знань для наукових цілей


с. наукова й науково-технічна

діяльність, спрямована на здобуття

й використання знань для

практичних цілей


d. наукова й науково-технічна діяльність,

спрямована на здобуття й використання

знань для теоретичних цілей

Запитання 4

ТЕОРІЯ ЦЕ

варіанти відповідей

а. вчення про узагальнений

практичний досвід, тобто будується

на результатах, отриманих на

емпіричному рівні досліджень

b. вчення про конкретний науковий досвід, тобто будується на результатах, отриманих на емпіричному рівні досліджень

с. вчення про узагальнений теоретичний

досвід, тобто будується на результатах, отриманих на емпіричному рівні досліджень

d. вчення про конкретний практичний

досвід, тобто будується на результатах, отриманих на емпіричному рівні досліджень

Запитання 5

Природу пізнання, закономірності пізнавальної діяльності людини, її пізнавальні можливості та здібності вивчає:

варіанти відповідей

a.

синергетика


аксіологія

праксеологія

гносеологія

Запитання 6

Назвіть структурні елементи теорії:

варіанти відповідей

а. факти, категорії, аксіома, постулати, у

принципи


b. факти, категорії, аксіома, доказ,

пояснення

с. факти, засоби, аксіома, постулати,

принципи


d. факти, пояснення, аксіома, постулати,

принципи

Запитання 7

Сукупність конкретно-історичних когнітивних і ціннісних засобів пізнання, що визнані науковим співтовариством і забезпечують реалізацію наукової діяльності-це:

варіанти відповідей

синергетика

парадигма

гносеологія

методологія

Запитання 8

Міждисциплінарна концепція самоорганізації складних систем у процесі їх еволюції-це:

варіанти відповідей

а. гносеологія


b. праксеологія


с. аксіологія

d. синергетика

Запитання 9

Системність науки реалізується становленням та розвитком її як окремого:

варіанти відповідей

а. наукового інституту


b. загального інституту


с. соціального інституту v


d. суспільного інституту

Запитання 10

Узагальнений опис даних спостереження та

експерименту у вигляді безлічі фактів і емпірично спостережуваних (феноменологічних) законів-це:

варіанти відповідей

а. теоретичне знання


Метатеоретичне знання


с. сенсуативне знання


d. емпіричне знання

Запитання 11

Форма наукового пізнання, яка відображає звʼязки і закономірності дійсності та спрямована на її перетворення, а також поєднує істинне знання про дійсність та субʼєктивну мету її перетворення-це:

варіанти відповідей

ідея

Гіпотеза

Проблема

Теорія

Запитання 12

Система достовірного, обʼєктивного, доведеного, перевіреного практикою, знання сутнісних характеристик певного фрагменту реальності-це:

варіанти відповідей

Концепція

Гіпотеза

Теорія

Проблема

Запитання 13

Логічно-системний опис властивостей, відносин і законів певної множини ідеальних обʼєктів-це:

варіанти відповідей

сенсуативне знання

Теоретичне знання

Емпіричне знання

метатеоритичне знання

Запитання 14

Форма і засіб наукового пізнання, за допомогою яких формується один із можливих варіантів вирішення проблеми, істинність якої ще не встановлена і не доведена-це:

варіанти відповідей

проблема

концепція

теорія

гіпотеза

Запитання 15

Форма та засіб наукового пізнання, яка є способом розуміння, пояснення, тлумачення основної ідеї теорії, це науково обґрунтоване і

в основному доведене вираження основного

змісту теорії-це:

варіанти відповідей

Проблема

Теорія

Концепція

Гіпотеза

Запитання 16

Аксіологія-це теорія:

варіанти відповідей

Обʼєктивності

Раціональності

Ірраціональності

Цінностей

Запитання 17

Синергетика як теорія, досліджує системи складні, а саме:

варіанти відповідей

Організуючі

Самоорганізуючі

Прості

Складні

Запитання 18

Назвіть хронологічні рамки періоду розвитку некласичної філософії:

варіанти відповідей

друга пол. XVIII -XIX ст.


друга пол. ХХ-ХХІ ст.


с. друга пол. XVII- XVIII ст.


друга пол. XIX-ХХ ст

Запитання 19

Науку кінця ХХ - початку ХХІ ст. називають:

варіанти відповідей

постнекласичною

некласичною

класичною

неокласичною

Запитання 20

Започаткований французьким філософом О.

Контом, філософський напрям, що обʼєднав ті течії, школи, концепції, які у розвʼязанні філософських проблем надавали перевагу не абстрактно-метафізичним підходам, а

науковим засобам або «позитивному»

знанню-це:

варіанти відповідей

a.

неопозитивізм


b. протопозитивізм


C.

позитивізму


d. постпозитивізм

Запитання 21

Започаткований французьким філософом О.

Контом, філософський напрям, що обʼєднав ті течії, школи, концепції, які у розвʼязанні філософських проблем надавали перевагу не абстрактно-метафізичним підходам, а

науковим засобам або «позитивному»

знанню-це:

варіанти відповідей

постпозитивізм

позитивізм

неопозитивізм

протопозитивізм

Запитання 22

Виокремлюють два типи класифікації знання:

варіанти відповідей

структурний та дескриптивний

системний та дескриптивний

структурний та деструктивний

систематизований та дескриптивний

Запитання 23

Поняття науки містить три складові:

варіанти відповідей

наукові знання, навчання, соціальні інститути

наукові знання, буття, соціальні

Інститути

наукові знання, діяльність, соціальне

вчення

наукові знання, діяльність, соціальні інститути

Запитання 24

Провідний елемент наукового простору, впорядкована в просторі й часі знаково-символічна система вираження пізнавальної діяльності людини-це:

варіанти відповідей

пізнавальне знання

емпіричне знання

теоретичне знання

наукове знання

Запитання 25

Фрагмент (частина) будь-якої реальності (природної, соціальної, субʼєктивної, розумової, душевної та ін.), який не збігається у цей момент з інтелектом, що пізнає, та на який спрямована пізнавальна активність-це: … пізнання

варіанти відповідей

Метод

Обʼєкт

Субʼєкт

Предмет

Запитання 26

Основне завдання наукового пізнання-це відкриття:

варіанти відповідей

субʼєктивних законів дійсності

обʼєктивних законів дійсності

теоретичних законів дійсності

точних законів дійсності

Запитання 27

Елементи, що складають основу наукового

знання, що відбивають обʼєктивні властивості речей і процесів-це:

варіанти відповідей

наукові факти

наукові дані

Наукові гіпотези

Наукові проблеми

Запитання 28

Фундаментальне знання з

соціальногуманітарних наук та природничих математичних наук, філософські принципи і підстави, етичні, економічні та екологічні регулятиви і обмеження, оцінювання соціального і практичного характеру-це: …. Значення

варіанти відповідей

метатеоретичне

Емпіричне

Теоретичне

Сенсуативне

Запитання 29

Інтуїтивне пояснення явища без проміжної аргументації, без усвідомлення всієї сутності звʼязків, на базі яких робиться висновок-це:

варіанти відповідей

наукова ідея

наукова проблема

Наукова гіпотеза

Наукова теорія

Запитання 30

Система усталеного, організовано впорядковано достовірного знання,

апробованого практикою-це:

варіанти відповідей

парадигмальне значення

Сенсуативне

Емпіричне

Теоритичне

Запитання 31

Метод наукового пізнання, в якому різні елементи зʼєднуються не механічно, а узагальнюючо-аналітично виділених у відповідності до вивчення особливостей обʼєкта-це:

варіанти відповідей

Аналіз

Синтез

Вимірювання

Узагальнення

Запитання 32

Метод наукового пізнання, коли є рух нашого мислення від загального до часткового,

окремого-це:

варіанти відповідей

Дедукція

Синтез

Узагальнення

Аналіз

Запитання 33

Метод наукового пізнання, коли на підставі

знання про окреме робиться висновок про загальне-це:

варіанти відповідей

Синтез

Аналіз

Дедукція

Індукція

Запитання 34

Метод мисленого відволікання частини властивостей, звʼязків, відношень обʼєкта пізнання, з метою його спрощення і виділення найістотніших і найсуттєвіших ознак-це:

варіанти відповідей

Моделювання

Вимірювання

Абстрагування

Узагальнення

Запитання 35

Особливий пізнавальний прийом, при допомозі якого вивчені властивості одних обʼєктів переносяться на інші-це:

варіанти відповідей

Аналогія

Синтез

Індукція

Аналіз

Запитання 36

Некласична наука характеризується:

варіанти відповідей

залежністю наукової картини обʼєкта від методів його дослідження

механістичним редукціонізмом у розумінні природних процесів

пануванням механіки у створенні картини світу

незалежністю наукової картини обʼєкта від методів його дослідження

Запитання 37

На емпіричному рівні пізнання дослідник орієнтується на:

варіанти відповідей

вивчення явищ та поверхових, чуттєво-фіксованих звʼязків між ними


розкриття глибинних причин та звʼязків

між явищами


вивчення явищ та конкретних звʼязків між ними, без заглиблення в суттєві звʼязки та відношення


розкриття сутнісних причин та звʼязків між явищами

Запитання 38

На теоретичному рівні пізнання дослідник орієнтується на:

варіанти відповідей

вивчення явищ та конкретних звʼязків між ними, без заглиблення в суттєві звʼязки та відношення

розкриття глибинних причин та звʼязків

між явищами


розкриття сутнісних причин та звʼязків

між явищами


вивчення явищ та поверхових, чуттево-

фіксованих звʼязків між ними


Запитання 39

Постнекласична наука характеризується такою

рисою, як:

варіанти відповідей

формуванням експериментального

природознавства

формуванням дисциплінарної структури

науки

дистанційованістю науки від проблем

моралі


революцією у методах збереження та передання інформації


Запитання 40

Появу класичного природознавства, коли усі наукові досягнення вбудовувались в загальну галієвсько-ньютонівську картину світу,

знаменувала:

варіанти відповідей

наукова революція XVIII ст.

наукова революція XVI ст.

наукова революція XVII ст.


наукова революція ХІХ ст.


Запитання 41

До дисциплінарної організації та диференціації

науки призвела:

варіанти відповідей

наукова революція кінця XVIII -

початку XIX ст.

наукова революція кінця XIX - початку

ХХ ст.

наукова революція кінця XVII - початку

XVIII ст.

наукова революція кінця XVIII - початку

XX ст.

Запитання 42

Обʼєктом якої науки стають «людинорозмірні»

комплекси, невідʼємним компонентом яких є

людина?:

варіанти відповідей

Класичної

Неокласичної

Некласичної

Постнекоасичної

Запитання 43

Складні, складноорганізовані системи, надскладні системи, що спроможні до самоорганізації досліджує:

варіанти відповідей

неокласична наука

постнекласична наука

некласична наука

Класична

Запитання 44

Форма мислення, в якій відбиваються істотні

ознаки одноелементного класу чи класу

однорідних предметів-це:

варіанти відповідей

Міркування

Поняття

Судження

Умовивід

Запитання 45

Форма мислення, в якій що-небудь стверджується чи заперечується про предмети, їхні властивості чи відносини-це:

варіанти відповідей

Міркування

Поняття

Судження

Умовивід

Запитання 46

Форма мислення, за допомогою якої з одного чи декількох суджень, названих посилками, за

визначеними правилами виходить висновок-це:

варіанти відповідей

Судження

Поняття

Умовивід

Міркування

Запитання 47

Уявне встановлення подібності чи відмінності предметів за істотними чи неістотними ознаками-

Це:

варіанти відповідей

Синтез

Узагальнення

Аналіз

Порівняння

Запитання 48

Уявне розчленовування предметів на їхні складові частини, уявне виділення в них ознак-це:

варіанти відповідей

Аналіз

узагальнення

Синтез

Порівняння

Запитання 49

Логічна операція, в результаті якої відбувається перехід від поняття з вужчим обсягом (видового)

до поняття з ширшим обсягом (родового) шляхом

збіднення його змісту, тобто вилучення специфічних для вихідного поняття видових

ознак-це:

варіанти відповідей

Узагальнення

Аналіз

Синтез

Порівняння

Запитання 50

Виведення одного знання з іншого, істинність якого була раніше встановлена і перевірена

людською практикою-це:

варіанти відповідей

Доказ

Умовивід

гіпотеза

Факт

Запитання 51

Міркування, аргумент, який спирається на розум і логіку-це:

варіанти відповідей

Дедукція

Індукція

Дискурс

Інтуїція

Запитання 52

Наукове дослідження починається з:

варіанти відповідей

впровадження нових методів дослідження

формулювання проблеми

побудови гіпотез


створення нових методів дослідження

Запитання 53

Найбільш розвиненою формою наукового пізнання є:

варіанти відповідей

Ідея

Гіпотеза

Теорія

Проблема

Запитання 54

Структурно методологія наукового пізнання містить два змістовно відмінні елементи:

варіанти відповідей

онтологічний та гносеологічний

праксеологічнийта гносеологічний

епістемологічний та гносеологічний

аксіологічний та гносеологічний

Запитання 55

Сукупність будь-яких елементів, одиниць, частин, обʼєднувальних за спеціальною ознакою,

призначенням-це:

варіанти відповідей

Форма

Частина

Група

Система

Запитання 56

Емпіричний метод порівняння - це пізнавальна операція:

варіанти відповідей

a.

що лежить в основі умовиводів щодо виявлення схожості обʼєктів


b.

що лежить в основі умовиводів щодо

схожості чи відмінності обʼєктів


с. що лежить в основі умовиводів щодо виявлення відмінності обʼєктів


d.

що полягає у фіксуванні результатів дослідження

Запитання 57

Методи наукового пізнання за ступенем загальності і сфери дії поділяють на три основні

групи:

варіанти відповідей

а. філософські методи; загальнонаукові У

методи; часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні)


b.

математичні методи; експериментальні методи; часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні)


с. теоретичні методи; експериментальні методи; часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні)


d. філософські методи; загальнонаукові методи; математичні методи

Запитання 58

У структурі загальнонаукових методів можна виділити такі три рівні:

варіанти відповідей

a.

експериментальні методи, методи емпіричного дослідження, загальнологічні методи пізнання


D. філософські методи, методи емпіричного дослідження, загальнологічні методи

пізнання


C.

методи емпіричного дослідження, методи теоретичного пізнання, загальнологічні методи і прийоми дослідження

d. часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні), методи емпіричного дослідження, загальнологічні методи пізнання

Запитання 59

До методів емпіричного дослідження відносять:

варіанти відповідей

a.

порівняння, узагальнення, опис, вимірювання, моделювання


b. спостереження, експеримент,

порівняння, опис, вимірювання


с. індукція, дедукція, аналогія, моделювання,

спостереження


d

аналіз, синтез, абстрагування, ідеалізація, узагальнення

Запитання 60

До методів теоретичного пізнання відносять:

варіанти відповідей

a.

формалізацію, аксіоматичний метод, гіпотетико-дедуктивний метод і сходження від абстрактного до

конкретного


b.

аксіоматичний метод, спостереження, експеримент, порівняння


с. формалізацію, аналіз, синтез, гіпотетико-дедуктивний метод


d. гіпотетико-дедуктивний метод, аналогію, моделювання, формалізацію і сходження від абстрактного до

конкретного

Запитання 61

Емпіричний метод опису - це пізнавальна операція:

варіанти відповідей


a.

що лежить в основі умовиводів щодо схожості чи відмінності обʼєктів


о. що полягає у фіксуванні результатів досліду (спостереження чи

експерименту) за допомогою певних

систем позначень

с. що полягає у фіксуванні результатів

досліду (спостереження чи вимірювання)

за допомогою певних систем позначень


d.

що полягає у фіксуванні результатів досліду (моделювання чи експерименту)

за допомогою певних систем позначень

Запитання 62

Назвіть структурні елементи теорії:

варіанти відповідей

а. факти, пояснення, аксіома, постулати,

принципи


b. факти, засоби, аксіома, постулати,

принципи

с. факти, категорії, аксіома, постулати, у

принципи


d. факти, категорії, аксіома, доказ,

пояснення

Запитання 63

Принцип це

варіанти відповідей

a.

головне твердження, яке сприймається в межах певної наукової теорії, як істина без доказовості і виступає в ролі аксіоми


b.

головне вихідне положення, яке сприймається без доказів у звʼязку з їх очевидністю


с. головне вихідне положення будь-якої наукової теорії, вчення, науки чи свІтогляду


d.

головне вихідне положення, яке сприймається в межах певної наукової теорії, як істина без доказовості і виступає в ролі аксіоми

Запитання 64

Сукупність дії багатьох законів; система істотних, необхідних загальних звʼязків, кожна з яких складає окремий закон - це:

варіанти відповідей

Закономірність

Ідея

Положення

Концепція

Запитання 65

Метод теоретичного дослідження та побудови наукової теорії, за яким деякі ії твердження беруть як вихідні аксіоми, а всі інші положення виводять з них шляхом міркування за певними логічними правилами-це:

варіанти відповідей

а. метод сходження від абстрактного до

конкретного


b. гіпотетико-дедуктивний метод


с. історичний метод


d.

аксіоматичний метод


Запитання 66

Метод наукового дослідження, який полягає у висуванні гіпотез про причини досліджуваних явищ та переході від знання загальних закономірностей до окремого його прояву-це:

варіанти відповідей

a.

аксіоматичний метод


b. метод сходження від абстрактного до

конкретного


с. гіпотетико-дедуктивний метод


d. історичний метод

Запитання 67

Методика - це фіксована сукупність прийомів:

варіанти відповідей

a.

практичної діяльності, що призводить у

до заздалегідь визначеного

результату


D. юридичної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату


C.

навчальної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату


d.

наукової діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату

Запитання 68

Елемент, що конституює науку, і водночас основна її цінність-це:

варіанти відповідей

Категорія

Теорія

Пізнання

Істина

Запитання 69

Пізнання законів розвитку природи і суспільства, їх вплив на предмети та явища, їх властивості та відношення, що виконується за допомогою логічного та абстрактного мислення-це мета:

варіанти відповідей

a.

наукознавства


b.

наукового вчення


С.

наукового дослідження


d. науки

Запитання 70

Напрям у теорії пізнання, що визнає чуттєвий досвід джерелом знань і стверджує, що всі знання ґрунтуються на досвіді. Протистоїть раціоналізму та містицизму-це:

варіанти відповідей

емпіризм

позитивізм

постпозитивізм

плюралізм

Запитання 71

Оберіть три правильні відповіді. Загальні методи пізнання поділяють на три групи:

варіанти відповідей

a.

методи, що використовуються на

теоретичному і науковому рівнях


b. методи, що використовуються на

емпіричному і теоретичному рівнях


с. методи правового дослідження


d. методи наукового дослідження у


е. методи теоретичного дослідження у


f. методи, що використовуються на

емпіричному і науковому рівнях


9. методи емпіричного дослідження

Запитання 72

Оберіть три правильні відповіді. Назвіть три рівні методологічних принципів науки:

варіанти відповідей

а. загальні методологічні принципи


b. математичні методологічні принципи с. загальнонаукові методологічні

принципи


d. загальні методологічні принципи


е. природничі методологічні принципи


f. філософські методологічні принципи у


9. конкретнонаукові методологічні

принципи

Запитання 73

Оберіть три правильні відповіді. Назвіть методи емпіричних досліджень:

варіанти відповідей

а. синтез


b.моделювання


с. порівняння


d. вимірювання


е. аналіз

f. спостереження v

9. дедукція

Запитання 74

Оберіть три правильні відповіді. Назвіть методи теоретичних досліджень:

варіанти відповідей

а. історичний і логічний методи


b. системний метод


с. аксіоматичний метод

d. синергетичний метод

е. діалектичний метод

t. метод синтезу

9. метод аналізу

Запитання 75

Оберіть три правильні відповіді. У НАН України функціонують три секції:

варіанти відповідей

а. фізико-технічних і математичних наук


b. природничих і технічних наук


с. суспільних і гуманітарних наук


d. біологічних і технічних наук


е. правових і гуманітарних наук


f. хімічних і біологічних наук


д. хімічних і технічних наук

Запитання 76

Методологія дослідження - це:

варіанти відповідей

а. сукупність конкретних прийомів і способів

для проведення будь-якого начального

дослідження


b. сукупність конкретних прийомів і способів для проведення будь-якого дослідження


с. сукупність конкретних прийомів і способів

для проведення будь-якого загального

дослідження


d. сукупність конкретних прийомів і способів для проведення будь-якого наукового дослідження

Запитання 77

Обʼєктами інформаційних відносин є:

варіанти відповідей

а. документована або публічно оголошувана інформація про події та явища в галузі

ПОліТиКИ


b. рекламна та довідкова література,

каталоги, словники, тексти


с. документована або публічно

оголошувана інформація про події та явища в галузі політики, економіки,

культури, охорони здоров'я

d. твори науки, літератури і мистецтва, що є результатами творчої діяльності

Запитання 78

Науково-технічна інформація - це:

варіанти відповідей

a.

будь-які відомості або дані про вітчизняні та зарубіжні досягнення науки, техніки і виробництва, одержані в ході навчально-дослідної діяльності


b. будь-які відомості або дані про вітчизняні та зарубіжні досягнення науки, техніки і виробництва, одержані в ході навчально-виховної діяльності


с. будь-які відомості або дані про

вітчизняні та зарубіжні досягнення науки, техніки і виробництва, одержані в ході науково-дослідної діяльності

d. документовані або публічно оголошені відомості про події та явища, що відбуваються у суспільстві та навколишньому природному середовищі

Запитання 79

Принцип - це:

варіанти відповідей

а. головне вихідне положення будь-якої наукової теорії, вчення, науки чи світогляду

 головне вихідне положення, яке сприймається без доказів у звʼязку з їх очевидністю


с. головне вихідне положення, яке

сприймається в межах певної наукової теорії, як істина без доказовості і виступає в ролі аксіоми


d. головне твердження, яке сприймається в межах певної наукової теорії, як істина без доказовості і виступає в ролі аксіоми

Запитання 80

Спосіб встановлення істини шляхом відповідності чи невідповідності відчуттям-це верифікація

варіанти відповідей

-

+

Запитання 81

Гуманізм - система поглядів, згідно з якими вищою цінністю проголошується людина та її право на свободу, щастя й розвиток і прояв своїх здібностей; ідейний напрям культури епохи

Відродження

варіанти відповідей

+

-

Запитання 82

Мислення - вища форма цілеспрямованого й узагальненого пізнання субєктом істотних звязків і відносин між предметами і явищами, а також у творенні нових ідей і програмуванні дій

варіанти відповідей

-

+

Запитання 83

Модернізм - світоглядно-мистецький напрям ХХ ст., що грунтується на запереченні методів, зразків, норм класичного мистецтва, утвердженні субʼєктивізму і формалізму

варіанти відповідей

+

-

Запитання 84

Рефлексія - спосіб мислення, що спрямований на осмислення й усвідомлення пізнавального акту й пізнання внутрішнього світу людини

варіанти відповідей

+

-

Запитання 85

В основі гуманітарних знань лежить переважно розуміння, або взаєморозуміння, яке розкриває сутність буття людини і світу і сприяє розвитку духовних загальнолюдських цінностей.

варіанти відповідей

+

-

Запитання 86

Постнекласична наука є сучасною наукою, яка характеризує новий тип обʼєктів, методологічних підходів, постнекласичної раціональності, організації пізнавальної діяльності та організації наукових досліджень.

варіанти відповідей

+

_

Запитання 87

Соціальне пізнання - пізнання соціальних реалій життєвого середовища людей - постає як необхідна умова його налагодження відповідно до природи і призначення людини

варіанти відповідей

+

-

Запитання 88

Наукове пізнання - це цілеспрямований процес, що забезпечує вирішення чітко визначених пізнавальних завдань, поєднаних метою пізнавального процесу.

варіанти відповідей

+

-

Запитання 89

Вставте пропущене слово. Відносна істина - це таке знання, яке, по суті, правильно, але не повно відображає дійсність і надає їй всебічного

вичерпного образу.

варіанти відповідей

+

-

Запитання 90

Абсолютна істина - це такий зміст знань, який тотожний своєму предмету і який не буде спростовуватися подальшим розвитком пізнання

та практики.

варіанти відповідей

+

-

Запитання 91

Істина виражає сутнісний зміст та безпосередню мету пізнавального процесу і характеризує його результат - знання як адекватне відображення субʼєктивної й обʼєктивної реальності у свідомості

людини.

варіанти відповідей

+

-

Запитання 92

Структурним елементом методології є метод - систематизована сукупність дій, які необхідно здійснити, щоб вирішити певне завдання або досягти певної мети; спосіб досягнення якої-небудь мети, рішення конкретної задачі.

варіанти відповідей

+

-

Запитання 93

Парадигмальне знання - це система усталеного,

організовано впорядковано достовірного знання, апробованого практикою у широкому сенсі цього

слова.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 94

Системний підхід — це сукупність загальнонаукових методологічних принципів (вимог), в основі яких лежить розгляд обʼєктів як

систем.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 95

Основною рисою постнекласичної науки є людиновимірність.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 96

Відносна істина - це таке знання, яке, по суті, правильно, але не повно відображає дійсність і надає їй всебічного вичерпного образу

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 97

Абсолютна істина - це такий зміст знань, який тотожний своєму предмету і який не буде спростовуватися подальшим розвитком пізнання

та практики

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 98

Структурним елементом методології є метод - систематизована сукупність дій, які необхідно здійснити, щоб вирішити певне завдання або досягти певної мети; спосіб досягнення якої-небудь мети, рішення конкретної задачі.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 99

Соціальне пізнання - пізнання соціальних реалій життєвого середовища людей - постає як необхідна умова його налагодження відповідно до природи і призначення людини

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 100

Виоĸремлюють два типи ĸласифіĸації знання:

варіанти відповідей

a. системний та десĸриптивний 

струĸтурний та деструĸтивний

струĸтурний та десĸриптивний

систематизований та десĸриптивний

Запитання 101

Поняття науĸи містить три сĸладові:

варіанти відповідей

a. науĸові знання, діяльність, соціальні інститути


b. науĸові знання, діяльність, соціальне вчення


c. науĸові знання, буття, соціальні інститути


d. науĸові знання, навчання, соціальні інститутиc. науĸові знання, буття, соціальні інститути


Запитання 102

Провідний елемент науĸового простору, впорядĸована в просторі й часі знаĸово-символічна система вираження пізнавальної діяльності людини-це:

варіанти відповідей

теоретичне знання

науĸове знання


пізнавальне знання


емпіричне знання

Запитання 103

Фрагмент (частина) будь-яĸої реальності (природної, соціальної, суб’єĸтивної, розумової, душевної та ін.), яĸий не збігається у цей момент з інтелеĸтом, що пізнає, та на яĸий спрямована пізнавальна аĸтивність-це:

варіанти відповідей

метод пізнання

предмет пізнання


об’єĸт пізнання


суб’єĸт пізнання

Запитання 104

Основне завдання науĸового пізнання-це відĸриття:

варіанти відповідей

точних заĸонів дійсності

суб'єĸтивних заĸонів дійсності


об'єĸтивних заĸонів дійсності

теоретичних заĸонів дійсності

Запитання 105

Елементи, що сĸладають основу науĸового знання, що відбивають об'єĸтивні властивості речей і процесів-це:

варіанти відповідей

науĸові факти

Проблеми

Гіпотези

Дані

Запитання 106

Фундаментальне знання з соціальногуманітарних науĸ та природничих математичних науĸ, філософсьĸі принципи і підстави, етичні, еĸономічні та еĸологічні регулятиви і обмеження, оцінювання соціального і праĸтичного хараĸтеру-це:

варіанти відповідей

a. теоретичне знання


b. сенсуативне знання


c. метатеоретичне знання


d. емпіричне знання

Запитання 107

Інтуїтивне пояснення явища без проміжної аргументації, без усвідомлення всієї сутності зв’язĸів, на базі яĸих робиться висновоĸ- це:

варіанти відповідей

Наукова гіпотеза

Наукова ідея

Наукова теорія

Наукова проблема

Запитання 108

Система усталеного, організовано впорядĸовано достовірного знання, апробованого праĸтиĸою-це:

варіанти відповідей

a. парадигмальне знання 


b. сенсуативне знання


c. емпіричне знання


d. теоретичне знання

Запитання 109

Загальнонауĸові методи дослідження поділяють:

варіанти відповідей

a. емпіричні та філософсьĸі


b. емпіричні та теоретичні

c. емпіричні та загальні


d. еĸспериментальні та теоретичні

Запитання 110

Оберіть три правильні відповіді. Загальні методи пізнання поділяють на три групи:

варіанти відповідей

a. методи, що виĸористовуються на теоретичному і науĸовому рівнях


b. методи науĸового дослідження


c. методи емпіричного дослідження


d. методи теоретичного дослідження


e. o методи правового дослідження


f. методи, що виĸористовуються на емпіричному і теоретичному рівнях


g. методи, що виĸористовуються на емпіричному і науĸовому рівнях

Запитання 111

Оберіть три правильні відповіді. Назвіть три рівні методологічних принципів науĸи:

варіанти відповідей

a. філософсьĸі методологічні принципи


b. загальнонауĸові методологічні принципи


c. математичні методологічні принципи


d. природничі методологічні принципи


e. загальні методологічні принципи


f. ĸонĸретнонауĸові методологічні принципи


g. загальні методологічні принципи

Запитання 112

Метод науĸового пізнання, в яĸому різні елементи з’єднуються не механічно, а узагальнюючо-аналітично виділених у відповідності до вивчення особливостей об’єĸта-це:

варіанти відповідей

a. синтез


b. аналіз


c. узагальнення


d. вимірювання

Запитання 113

Основним здобутĸом схоластиĸи, яĸа оформилася у ІХ–ХІІ ст., є:

варіанти відповідей

 вдосĸоналення методу індуĸції


розвитоĸ еĸспериментальних методів пізнання


розвитоĸ спостереження яĸ методу пізнання


вдосĸоналення логічного апарата

Запитання 114

Методиĸа – це:

варіанти відповідей

a. фіĸсована суĸупність прийомів навчальної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату


b. фіĸсована суĸупність прийомів науĸової діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату


c. фіĸсована суĸупність прийомів юридичної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату


d. фіĸсована суĸупність прийомів праĸтичної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест