Елементи, що складають основу наукового знання, що відбивають об'єктивні властивості речей і процесів-це:
Фундаментальне знання з соціальногуманітарних наук та природничих математичних наук, філософські принципи і підстави, етичні, економічні та екологічні регулятиви і обмеження, оцінювання соціального і практичного характеру-це:
Інтуїтивне пояснення явища без проміжної аргументації, без усвідомлення всієї сутності зв’язків, на базі яких робиться висновок-це:
24.Система усталеного, організовано впорядковано достовірного знання, апробованого практикою-це:
Загальнонаукові методи дослідження поділяють:
Основним здобутком схоластики, яка оформилася у ІХ–ХІІ ст., є:
Метод наукового пізнання, в якому різні елементи з’єднуються не механічно, а узагальнюючо-аналітично виділених у відповідності до вивчення особливостей об’єкта-це
28.Метод наукового пізнання, коли є рух нашого мислення від загального до часткового, окремого-це:
Метод наукового пізнання, коли на підставі знання про окреме робиться висновок про загальне-це:
.Метод мисленого відволікання частини властивостей, зв’язків, відношень об’єкта пізнання, з метою його спрощення і виділення найістотніших і найсуттєвіших ознак-це:
Особливий пізнавальний прийом, при допомозі якого вивчені властивості одних об’єктів переносяться на інші-це:
Некласична наука характеризується:
На емпіричному рівні пізнання дослідник орієнтується на:
.На теоретичному рівні пізнання дослідник орієнтується на
Постнекласична наука характеризується такою рисою, як:
.Появу класичного природознавства, коли усі наукові досягнення вбудовувались в загальну галієвсько-ньютонівську картину світу, знаменувала
До дисциплінарної організації та диференціації науки призвела:
Об’єктом якої науки стають «людинорозмірні» комплекси, невід’ємним компонентом яких є людина?:
Складні, складноорганізовані системи, надскладні системи, що спроможні до самоорганізації досліджує:
Форма мислення, в якій відбиваються істотні ознаки одноелементного класу чи класу однорідних предметів-це
Форма мислення, в якій що-небудь стверджується чи заперечується про предмети, їхні властивості чи відносини-це:
Форма мислення, за допомогою якої з одного чи декількох суджень, названих посилками, за визначеними правилами виходить висновок-це:
.Уявне встановлення подібності чи відмінності предметів за істотними чи неістотними ознаками-це:
.Уявне розчленовування предметів на їхні складові частини, уявне виділення в них ознак-це
Логічна операція, в результаті якої відбувається перехід від поняття з вужчим обсягом (видового) до поняття з ширшим обсягом (родового) шляхом збіднення його змісту, тобто вилучення специфічних для вихідного поняття видових ознак-це:
Виведення одного знання з іншого, істинність якого була раніше встановлена і
перевірена людською практикою-це:
Міркування, аргумент, який спирається на розум і логіку-це:
Наукове дослідження починається з:
Найбільш розвиненою формою наукового пізнання є:
.Структурно методологія наукового пізнання містить два змістовно відмінні елементи:
Сукупність будь-яких елементів, одиниць, частин, об’єднувальних за спеціальною ознакою, призначенням-це:
Емпіричний метод порівняння – це пізнавальна операція:
Методи наукового пізнання за ступенем загальності і сфери дії поділяють на три основні групи:
.У структурі загальнонаукових методів можна виділити такі три рівні
До методів емпіричного дослідження відносять:
До методів теоретичного пізнання відносять:
Емпіричний метод опису – це пізнавальна операція:
Назвіть структурні елементи теорії:
Принцип – це:
Сукупність дії багатьох законів; система істотних, не
Метод теоретичного дослідження та побудови наукової теорії, за яким деякі її твердження беруть як вихідні аксіоми, а всі інші положення виводять з них шляхом міркування за певними логічними правилами-це:
Метод наукового дослідження, який полягає у висуванні гіпотез про причини досліджуваних явищ та переході від знання загальних закономірностей до окремого його прояву-це:
Методика – це фіксована сукупність прийомів:
Елемент, що конституює науку, і водночас основна її цінність-це:
Пізнання законів розвитку природи і суспільства, їх вплив на предмети та явища, їх властивості та відношення, що виконується за допомогою логічного та абстрактного мислення-це мета:
Напрям у теорії пізнання, що визнає чуттєвий досвід джерелом знань і стверджує, що всі знання ґрунтуються на досвіді. Протистоїть раціоналізму та містицизму-це:
наукове припущення, висунуте для пояснення певних явищ (процесів) або причин, які зумовлюють даний наслідок
внутрішній суттєвий зв’язок явищ, що зумовлює їх закономірний розвиток
інтуїтивне пояснення явища (процесу) без проміжної аргументації
вчення, система ідей, поглядів, положень, тверджень, спрямованих на тлумачення того чи іншого явища
процес вивчення визначеного об'єкта з метою розкриття закономірностей його виникнення, розвитку і перетворення в інтересах суспільства
процес цілеспрямованого активного відображення об’єктивного світу у свідомості людей
розумова операція, за допомогою якої з певної кількості заданих суджень виводиться інше судження, яке певним чином пов’язане з вихідним
думка, в якій за допомогою зв’язку понять стверджується або заперечується що-небудь
система поглядів, теоретичних положень, основних думок щодо об’єкта дослідження, які об’єднані
певною головною ідеєю
думка, виражена в узагальненій формі, яка визначає суттєві і необхідні ознаки предметів та явищ
подія чи явище, яке є основою для висновку або підтвердження
вчення про принципи, форми і способи науково-дослідницької діяльності
система методологічних і методичних принципів і прийомів, операцій і форм побудови наукового знання
визначення конкретного об’єкта й всебічне, достовірне вивчення його структури, характеристик, зв’язків на основі розроблених у науці принципів і методів пізнання
галузь людської діяльності, результатом якої є наукове знання
сукупність способів, і прийомів пізнання
система фіксації і реєстрації властивостей і зв’язків досліджуваного об’єкта
система фіксації і реєстрації кількісних характеристик вимірюваного об’єкта
систематизація даних, отриманих в результаті спостереження, експерименту, вимірювання
з'єднання окремих сторін, елементів, властивостей, зв'язків досліджуваного об'єкта та його вивчення як єдиного цілого
метод дослідження, за допомогою якого судження ведуться від фактів до конкретних висновків
метод дослідження, який дає можливість за допомогою аналізу загальних положень і фактів перейти до часткових і поодиноких висновків
метод дослідження об’єктів, процесів і явищ на їх моделях
сукупність задач, яка охоплює значну область досліджень
наукове завдання, яке охоплює певну галузь наукового дослідження
видання, яке складається з окремих робіт різних авторів, присвячених одному напряму, але з різних його галузей
журнали, бюлетені та інші видання з різних галузей науки і техніки
нормативно-технічні документи щодо єдиних вимог до продукції, її розробки, виробництву та застосуванню
опубліковані результати наукового дослідження, а також виголошені та опубліковані за результатами науково-практичних конференцій
документ, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, виготовлений друкуванням, тисненням або іншим способом
видання результатів теоретичних і (або) експериментальних досліджень
наукова робота, в якій викладено проміжні або кінцеві результати наукового дослідження
метод наукового пізнання, який надає змогу поділяти об'єкт дослідження на складові елементи з метою вивчення його структури, окремих ознак
розумовий відхід від несуттєвих властивостей, відношень об'єктів, що досліджуються, з одночасним виокремленням їхніх суттєвих властивостей, ознак, які цікавлять дослідника
метод наукового пізнання, за допомогою якого від схожості об'єктів певного класу за одними ознаками роблять висновок про їхню схожість і за іншими ознаками
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома