ОНП40

Додано: 2 грудня
Предмет:
81 запитання
Запитання 1

Елементи, що складають основу наукового знання, що відбивають об'єктивні властивості речей і процесів-це:

варіанти відповідей

наукові проблеми

наукові факти

наукові гіпотези

наукові дані

Запитання 2

Фундаментальне знання з соціальногуманітарних наук та природничих математичних наук, філософські принципи і підстави, етичні, економічні та екологічні регулятиви і обмеження, оцінювання соціального і практичного характеру-це:

варіанти відповідей

сенсуативне знання

теоретичне знання

емпіричне знання

метатеоретичне знання

Запитання 3

Інтуїтивне пояснення явища без проміжної аргументації, без усвідомлення всієї сутності зв’язків, на базі яких робиться висновок-це:

варіанти відповідей

наукова гіпотеза

наукова теорія

наукова ідея

наукова проблема

Запитання 4

24.Система усталеного, організовано впорядковано достовірного знання, апробованого практикою-це:


варіанти відповідей

сенсуативне знання


теоретичне знання



емпіричне знання


парадигмальне знання

Запитання 5

Загальнонаукові методи дослідження поділяють:


варіанти відповідей

емпіричні та загальні


експериментальні та теоретичні

емпіричні та теоретичні


емпіричні та філософські

Запитання 6

Основним здобутком схоластики, яка оформилася у ІХ–ХІІ ст., є:


варіанти відповідей

розвиток експериментальних методів пізнання

вдосконалення методу індукції


вдосконалення логічного апарата


розвиток спостереження як методу пізнання

Запитання 7

Метод наукового пізнання, в якому різні елементи з’єднуються не механічно, а узагальнюючо-аналітично виділених у відповідності до вивчення особливостей об’єкта-це

варіанти відповідей

вимірювання

аналіз

синтез

узагальнення

Запитання 8

28.Метод наукового пізнання, коли є рух нашого мислення від загального до часткового, окремого-це:

варіанти відповідей

дедукція

аналіз

синтез

індукція

Запитання 9

Метод наукового пізнання, коли на підставі знання про окреме робиться висновок про загальне-це:

варіанти відповідей

дедукція

аналіз

синтез

індукція

Запитання 10

.Метод мисленого відволікання частини властивостей, зв’язків, відношень об’єкта пізнання, з метою його спрощення і виділення найістотніших і найсуттєвіших ознак-це:

варіанти відповідей

вимірювання

абстрагування

моделювання

узагальнення

Запитання 11

Особливий пізнавальний прийом, при допомозі якого вивчені властивості одних об’єктів переносяться на інші-це:

варіанти відповідей

аналогія

аналіз

синтез

індукція

Запитання 12

Некласична наука характеризується:

варіанти відповідей

залежністю наукової картини об’єкта від методів його дослідження

механістичним редукціонізмом у розумінні природних процесів

пануванням механіки у створенні картини світу

незалежністю наукової картини об’єкта від методів його дослідження

Запитання 13

На емпіричному рівні пізнання дослідник орієнтується на:

варіанти відповідей

вивчення явищ та конкретних зв'язків між ними, без заглиблення в суттєві зв'язки та відношення

вивчення явищ та поверхових, чуттєво-фіксованих зв'язків між ними

розкриття сутнісних причин та зв'язків між явищами

розкриття глибинних причин та зв'язків між явищам

Запитання 14

.На теоретичному рівні пізнання дослідник орієнтується на

варіанти відповідей

вивчення явищ та конкретних зв'язків між ними, без заглиблення в суттєві зв'язки та відношення

вивчення явищ та поверхових, чуттєво-фіксованих зв'язків між ними

розкриття сутнісних причин та зв'язків між явищами

розкриття глибинних причин та зв'язків між явищами

Запитання 15

Постнекласична наука характеризується такою рисою, як:

варіанти відповідей

формуванням дисциплінарної структури науки

революцією у методах збереження та передання інформації

формуванням експериментального природознавства

дистанційованістю науки від проблем моралі

Запитання 16

.Появу класичного природознавства, коли усі наукові досягнення вбудовувались в загальну галієвсько-ньютонівську картину світу, знаменувала

варіанти відповідей

наукова революція ХVІІІ ст.

наукова революція ХVІ ст.

наукова революція ХІХ ст.

наукова революція ХVІІ ст.

Запитання 17

До дисциплінарної організації та диференціації науки призвела:

варіанти відповідей

наукова революція кінця ХVІІI – початку ХIХ ст.

наукова революція кінця ХVІI – початку ХVІII ст.

наукова революція кінця ХVІІI – початку ХХ ст.

 наукова революція кінця ХIХ – початку ХХ ст.

Запитання 18

Об’єктом якої науки стають «людинорозмірні» комплекси, невід’ємним компонентом яких є людина?:

варіанти відповідей

постнекласичної 

класичної

некласичної

неокласичної

Запитання 19

Складні, складноорганізовані системи, надскладні системи, що спроможні до самоорганізації досліджує:

варіанти відповідей

постнекласична наука

 класична наука

некласична наука

неокласична наука

Запитання 20

Форма мислення, в якій відбиваються істотні ознаки одноелементного класу чи класу однорідних предметів-це

варіанти відповідей

міркування

судження

умовивід

поняття

Запитання 21

Форма мислення, в якій що-небудь стверджується чи заперечується про предмети, їхні властивості чи відносини-це:

варіанти відповідей

міркування

судження

умовивід

поняття

Запитання 22

Форма мислення, за допомогою якої з одного чи декількох суджень, названих посилками, за визначеними правилами виходить висновок-це:

варіанти відповідей

міркування

судження

умовивід

поняття

Запитання 23

.Уявне встановлення подібності чи відмінності предметів за істотними чи неістотними ознаками-це:

варіанти відповідей

аналіз

синтез

порівняння

узагальнення

Запитання 24

.Уявне розчленовування предметів на їхні складові частини, уявне виділення в них ознак-це

варіанти відповідей

аналіз

синтез

порівняння

узагальнення

Запитання 25

Логічна операція, в результаті якої відбувається перехід від поняття з вужчим обсягом (видового) до поняття з ширшим обсягом (родового) шляхом збіднення його змісту, тобто вилучення специфічних для вихідного поняття видових ознак-це:

варіанти відповідей

аналіз

синтез

порівняння

узагальнення

Запитання 26

Виведення одного знання з іншого, істинність якого була раніше встановлена і

перевірена людською практикою-це:

варіанти відповідей

факт

гіпотеза

умовивід

доказ

Запитання 27

Міркування, аргумент, який спирається на розум і логіку-це:

варіанти відповідей

дискурс

інтуїція

дедукція

індукція

Запитання 28

Наукове дослідження починається з:

варіанти відповідей

побудови гіпотез

формулювання проблеми

створення нових методів дослідження

впровадження нових методів дослідження

Запитання 29

Найбільш розвиненою формою наукового пізнання є:

варіанти відповідей

ідея

проблема

гіпотеза

теорія

Запитання 30

.Структурно методологія наукового пізнання містить два змістовно відмінні елементи:

варіанти відповідей

 онтологічний та гносеологічний

епістемологічний та гносеологічний

праксеологічний та гносеологічний

аксіологічний та гносеологічний

Запитання 31

Сукупність будь-яких елементів, одиниць, частин, об’єднувальних за спеціальною ознакою, призначенням-це:

варіанти відповідей

форма

система

група

частина

Запитання 32

Емпіричний метод порівняння – це пізнавальна операція:

варіанти відповідей

що лежить в основі умовиводів щодо схожості чи відмінності об’єктів

що полягає у фіксуванні результатів дослідження

що лежить в основі умовиводів щодо виявлення схожості об’єктів

що лежить в основі умовиводів щодо виявлення відмінності об’єктів

Запитання 33

Методи наукового пізнання за ступенем загальності і сфери дії поділяють на три основні групи:

варіанти відповідей

філософські методи; загальнонаукові методи; часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні)

теоретичні методи; експериментальні методи; часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні)

математичні методи; експериментальні методи; часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні)

філософські методи; загальнонаукові методи; математичні методи

Запитання 34

.У структурі загальнонаукових методів можна виділити такі три рівні

варіанти відповідей

методи емпіричного дослідження, методи теоретичного пізнання, загальнологічні методи і прийоми дослідження

філософські методи, методи емпіричного дослідження, загальнологічні методи пізнання

часткові методи наук (внутрішньо- та міждисциплінарні), методи емпіричного дослідження, загальнологічні методи пізнання

експериментальні методи, методи емпіричного дослідження, загальнологічні методи пізнавання

Запитання 35

До методів емпіричного дослідження відносять:

варіанти відповідей

спостереження, експеримент, порівняння, опис, вимірювання

порівняння, узагальнення, опис, вимірювання, моделювання

аналіз, синтез, абстрагування, ідеалізація, узагальнення

індукція, дедукція, аналогія, моделювання, спостереження

Запитання 36

До методів теоретичного пізнання відносять:

варіанти відповідей

аксіоматичний метод, спостереження, експеримент, порівняння

формалізацію, аксіоматичний метод, гіпотетико-дедуктивний метод і сходження від

абстрактного до конкретного

формалізацію, аналіз, синтез, гіпотетико-дедуктивний метод

гіпотетико-дедуктивний метод, аналогію, моделювання, формалізацію і сходження

від абстрактного до конкретного

Запитання 37

Емпіричний метод опису – це пізнавальна операція:

варіанти відповідей

що лежить в основі умовиводів щодо схожості чи відмінності об’єктів

що полягає у фіксуванні результатів досліду (спостереження чи експерименту) за

допомогою певних систем позначень

що  полягає у фіксуванні результатів досліду (моделювання чи експерименту) за допомогою певних систем позначень

що полягає у фіксуванні результатів досліду (спостереження чи вимірювання) за допомогою певних систем позначень

Запитання 38

Назвіть структурні елементи теорії:

варіанти відповідей

факти, категорії, аксіома, постулати, принципи

факти, категорії, аксіома, доказ, пояснення

факти, засоби, аксіома, постулати, принципи

факти, пояснення, аксіома, постулати, принципи

Запитання 39

Принцип – це:

варіанти відповідей

головне твердження, яке сприймається в межах певної наукової теорії, як істина без доказовості і виступає в ролі аксіоми

головне вихідне положення, яке сприймається без доказів у зв'язку з їх очевидністю


головне вихідне положення будь-якої наукової теорії, вчення, науки чи світогляду

 головне вихідне положення, яке сприймається в межах певної наукової теорії, як істина без доказовості і виступає в ролі аксіоми

Запитання 40

Сукупність дії багатьох законів; система істотних, не

варіанти відповідей

положення

ідея

концепція

закономірність

Запитання 41

Метод теоретичного дослідження та побудови наукової теорії, за яким деякі її твердження беруть як вихідні аксіоми, а всі інші положення виводять з них шляхом міркування за певними логічними правилами-це:

варіанти відповідей

історичний метод

гіпотетико-дедуктивний метод

аксіоматичний метод

метод сходження від абстрактного до конкретного

Запитання 42

Метод наукового дослідження, який полягає у висуванні гіпотез про причини досліджуваних явищ та переході від знання загальних закономірностей до окремого його прояву-це:

варіанти відповідей

історичний метод

гіпотетико-дедуктивний метод

аксіоматичний метод

метод сходження від абстрактного до конкретного

Запитання 43

Методика – це фіксована сукупність прийомів:

варіанти відповідей

практичної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату

навчальної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату

наукової діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату

юридичної діяльності, що призводить до заздалегідь визначеного результату

Запитання 44

Елемент, що конституює науку, і водночас основна її цінність-це:

варіанти відповідей

пізнання

категорія

теорія

істина

Запитання 45

Пізнання законів розвитку природи і суспільства, їх вплив на предмети та явища, їх властивості та відношення, що виконується за допомогою логічного та абстрактного мислення-це мета:

варіанти відповідей

наука

наукознавства

наукового дослідження

наукового вчення

Запитання 46

Напрям у теорії пізнання, що визнає чуттєвий досвід джерелом знань і стверджує, що всі знання ґрунтуються на досвіді. Протистоїть раціоналізму та містицизму-це:

варіанти відповідей

емпіризм

позитивізм

плюралізм

постпозитивізм

Запитання 47

наукове припущення, висунуте для пояснення певних явищ (процесів) або причин, які зумовлюють даний наслідок

варіанти відповідей

гіпотеза

закон

наукова ідея

теорія

Запитання 48

внутрішній суттєвий зв’язок явищ, що зумовлює їх закономірний розвиток

варіанти відповідей

гіпотеза

наукова ідея

закон

теорія

Запитання 49

інтуїтивне пояснення явища (процесу) без проміжної аргументації

варіанти відповідей

теорія

наукова ідея

закон

гіпотеза

Запитання 50

вчення, система ідей, поглядів, положень, тверджень, спрямованих на тлумачення того чи іншого явища

варіанти відповідей

гіпотеза

наукова ідея

закон

теорія

Запитання 51

процес вивчення визначеного об'єкта з метою розкриття закономірностей його виникнення, розвитку і перетворення в інтересах суспільства


варіанти відповідей

умовивід

наукове дослідження

пізнання

судження

Запитання 52

процес цілеспрямованого активного відображення об’єктивного світу у свідомості людей

варіанти відповідей

пізнання

судження

умовивід

наукове дослідження

Запитання 53

розумова операція, за допомогою якої з певної кількості заданих суджень виводиться інше судження, яке певним чином пов’язане з вихідним

варіанти відповідей

наукове дослідження

судження

умовивід

пізнання

Запитання 54

думка, в якій за допомогою зв’язку понять стверджується або заперечується що-небудь

варіанти відповідей

наукове дослідження

пізнання

умовивід

судження

Запитання 55

система поглядів, теоретичних положень, основних думок щодо об’єкта дослідження, які об’єднані

 певною головною ідеєю

варіанти відповідей

поняття

методологія наукового пізнання

науковий факт

наукова концепція

Запитання 56

думка, виражена в узагальненій формі, яка визначає суттєві і необхідні ознаки предметів та явищ

варіанти відповідей

методологія науки

наукова концепція

поняття

науковий факт

Запитання 57

подія чи явище, яке є основою для висновку або підтвердження

варіанти відповідей

науковий факт

поняття

методологія науки

наукова концепція

Запитання 58

вчення про принципи, форми і способи науково-дослідницької діяльності

варіанти відповідей

методологія наукового пізнання

наукова концепція

методологія науки

науковий факт

Запитання 59

система методологічних і методичних принципів і прийомів, операцій і форм побудови наукового знання

варіанти відповідей

методика

мета наукового дослідження

методологія науки

методологія наукового пізнання

Запитання 60

визначення конкретного об’єкта й всебічне, достовірне вивчення його структури, характеристик, зв’язків на основі розроблених у науці принципів і методів пізнання

варіанти відповідей

мета наукового дослідження

методологія науки

наукове пізнання

методика

Запитання 61

галузь людської діяльності, результатом якої є наукове знання

варіанти відповідей

методика

наукове пізнання

методологія науки

мета наукового дослідження

Запитання 62

сукупність способів, і прийомів пізнання

варіанти відповідей

методика

мета наукового дослідження

методологія науки

методологія наукового пізнання

Запитання 63

система фіксації і реєстрації властивостей і зв’язків досліджуваного об’єкта

варіанти відповідей

опис

спостереження

синтез

вимірювання

Запитання 64

система фіксації і реєстрації кількісних характеристик вимірюваного об’єкта

варіанти відповідей

спостереження

синтез

вимірювання

опис

Запитання 65

систематизація даних, отриманих в результаті спостереження, експерименту, вимірювання

варіанти відповідей

спостереження

вимірювання

синтез

опис

Запитання 66

з'єднання окремих сторін, елементів, властивостей, зв'язків досліджуваного об'єкта та його вивчення як єдиного цілого

варіанти відповідей

опис

синтез

вимірювання

спостереження

Запитання 67

метод дослідження, за допомогою якого судження ведуться від фактів до конкретних висновків

варіанти відповідей

наукова проблема

моделювання

індукція

дедукція

Запитання 68

метод дослідження, який дає можливість за допомогою аналізу загальних положень і фактів перейти до часткових і поодиноких висновків

варіанти відповідей

дедукція

моделювання

індукція

наукова проблема

Запитання 69

метод дослідження об’єктів, процесів і явищ на їх моделях

варіанти відповідей

наукова проблема

дедукція

індукція

моделювання

Запитання 70

сукупність задач, яка охоплює значну область досліджень

варіанти відповідей

наукова проблема

індукція

дедукція

моделювання

Запитання 71

наукове завдання, яке охоплює певну галузь наукового дослідження

варіанти відповідей

тема

збірник

періодичні видання

стандарти

Запитання 72

видання, яке складається з окремих робіт різних авторів, присвячених одному напряму, але з різних його галузей

варіанти відповідей

тема

збірник

періодичні видання

стандарти

Запитання 73

журнали, бюлетені та інші видання з різних галузей науки і техніки

варіанти відповідей

стандарти

збірник

періодичні видання

тема

Запитання 74

нормативно-технічні документи щодо єдиних вимог до продукції, її розробки, виробництву та застосуванню

варіанти відповідей

періодичні видання

стандарти

тема

збірник

Запитання 75

опубліковані результати наукового дослідження, а також виголошені та опубліковані за результатами науково-практичних конференцій


варіанти відповідей

наукове видання

видання

апробація

наукова стаття

Запитання 76

документ, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, виготовлений друкуванням, тисненням або іншим способом

варіанти відповідей

наукове видання

наукова стаття

апробація

видання

Запитання 77

видання результатів теоретичних і (або) експериментальних досліджень

варіанти відповідей

видання

наукове видання

наукова стаття

апробація

Запитання 78

наукова робота, в якій викладено проміжні або кінцеві результати наукового дослідження

варіанти відповідей

наукова стаття

апробація

наукове видання

видання

Запитання 79

метод наукового пізнання, який надає змогу поділяти об'єкт дослідження на складові елементи з метою вивчення його структури, окремих ознак

варіанти відповідей

узагальнення

аналіз

аналогія

абстрагування

Запитання 80

розумовий відхід від несуттєвих властивостей, відношень об'єктів, що досліджуються, з одночасним виокремленням їхніх суттєвих властивостей, ознак, які цікавлять дослідника

варіанти відповідей

аналогія

аналіз

абстрагування

узагальнення

Запитання 81

метод наукового пізнання, за допомогою якого від схожості об'єктів певного класу за одними ознаками роблять висновок про їхню схожість і за іншими ознаками

варіанти відповідей

аналогія

абстрагування

узагальнення

аналіз

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест