Організація здоров'язбережувального середовища в початковій школі

Додано: 10 травня
Предмет:
25 запитань
Запитання 1

У якому державному документі України здоров’я визначено як найвища соціальна цінність?

варіанти відповідей

Закон України «Про загальну середню освіту»

Конституція України

Концепція валеологічної освіти педагогічних працівників

Основи законодавства України про охорону здоров’я

Запитання 2

У якому документі України сказано, що "заклад освіти створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя"? 

варіанти відповідей

Національна доктрина розвитку освіти

Закон України «Про повну загальну середню освіту»

Державна цільова соціальна програма «Молодь України» на 2021-2025 роки

Закон України «Про вищу освіту»

Запитання 3

Що НЕ належить до вимог соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі Державного стандарту початкової освіти до здобувача освіти?

варіанти відповідей

дбає про особисте здоров’я і безпеку, реагує на діяльність, яка становить загрозу для життя, здоров’я, добробуту;

виявляє підприємливість та поводиться етично для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту.


робить аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналізує та оцінює наслідки і ризики;

визначає альтернативи, прогнозує наслідки, ухвалює рішення з користю для здоров’я, добробуту, власної безпеки та безпеки інших осіб;

усвідомлює наслідки використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії.

Запитання 4

Цілісність здоров'я складається із таких складових:

варіанти відповідей

Соціальна

 Фізична

 Психічна

 Духовна

Загальна

Рефлексивна

Запитання 5

Якому складнику здоров’я сприяють наступні навички та уміння: уміння правильно проявляти свої почуття, контролювати прояви гніву; уміння долати тривожність; переживати невдачі; уміння раціонально планувати свій час?

варіанти відповідей

соціальному;

духовному;

фізичному;

психічному;

громадському

Запитання 6

Поняття «здоров’язбережувальні технології» в освіті:


варіанти відповідей

об’єднує всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів;

передбачає сприятливі умови навчання дитини в школі та оптимальну організацію навчального процесу;

включає призначення нешкідливих лікарських засобів;

включає повноцінний та раціонально організований руховий режим;

дозволяє учням «за бажанням» не відвідувати школу.

Запитання 7

Полоскання рота відварами трав; їх вживання, а також вживання водних настоїв лікарських трав з метою профілактики різних захворювань верхніх дихальних шляхів, шлунково-кишкового тракту, сечової системи, дискінезії; вживання оздоровчих напоїв та чаїв з шипшини; вітамінних коктейлів з ромашки, календули, м’яти, споришу - це ...

варіанти відповідей

фітотерапія;

арт-терапія;

ароматерапія;

електроаерозольна терапія;

вітамінотерапія

Запитання 8

Яка технологія передбачає використання скакалки як основного засобу її реалізації?


варіанти відповідей

стретчинг;

футбол-аеробіка;

роуп-скіпінг;

степ-аеробіка;

художня гімнастика

Запитання 9

Визначте компонентний склад здоров’язбережувального середовища початкової школи:


варіанти відповідей

просторово-предметний;

суб’єктно-соціальний;

програмно-змістовий компонент;

технологічно-ресурсний

суб'єктивно-програмовий

Запитання 10

Визначте основні напрями діяльності вчителя зі створення здоров’язбережувального середовища:

варіанти відповідей

Створення здоров’язбережувальної інфраструктури:

Раціонально організований навчальний процес:


Організація фізкультурно-оздоровчої роботи:

Профілактика і динамічне спостереження за станом здоров’я учнів:

Просвітницько-виховна робота:

Просвітництво батьків з питань здоров’я дітей:

дотримання необхідних вимог до використання технічних засобів навчання

Запитання 11

У чому полягає принцип пріоритету дієвої турботи про здоров’я учнів і педагогів (один із принципів формування ЗЗС початкової школи )?


варіанти відповідей

усе, що відбувається в освітній установі оцінюється з позиції впливу на психофізіологічний стан і здоров’я учнів і вчителів

єдність фізичного, психічного і духовно-морального здоров’я

здоров’язбережувальна робота проводиться в школі щодня і на кожному уроці

відповідність об’єму навчального навантаження і рівня складності матеріалу, що вивчається, індивідуальним можливостям учнів

Запитання 12

Здоров'язбережувальна технологія – це ...

варіанти відповідей

сукупність засобів, методів, форм та методичних прийомів організації, проведення і управління навчально-виховним процесом, що спрямовані на збереження, формування та зміцнення здоров’я учнів.

всі педагогічні технології, які шкодять здоров’ю учнів

збереження здоров’я за період навчання в школі

виховання загальної культури здоров’я, формування у дітей необхідних знань, вмінь та навичок здорового способу життя

Запитання 13

Здоров’язбережувальні технології (за Оленою Ващенко) класифікують на такі типи:


варіанти відповідей

власне здоров’язбережувальні технології 

оздоровчі технології

технології навчання здоров'ю

технології виховання культури здоров'я

технології рухової спрямованості

соціальні технології

Запитання 14

Якої частини тіла школяра стосується використання технології пальмінгу?

варіанти відповідей

очей

пальців рук

хребта

психіки

попереку

Запитання 15

До якого виду здоров’язбережувальних технологій належать наступні: виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, формування уявлень про здоров’я як цінність, посилення мотивації на ведення здорового способу життя, підвищення відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я родини?

варіанти відповідей

власне здоров’язбережувальні технології 

Оздоровчі технології

технології навчання здоров'ю

технології виховання культури здоров'я

позасуб'єктні технології

Запитання 16

Які показники у сфері фізичного здоров’я учнів можуть бути продіагностовані?

варіанти відповідей

- рівень фізичного розвитку та ступінь його гармонійності відповідно до віку;

- наявність або відсутність хронічних захворювань;

- загальна працездатність;

- рухова активність;

- відповідність когнітивної діяльності календарному віку

Запитання 17

Як розуміють поняття "моніторинг" за станом здоров'я школярів?


варіанти відповідей

систематичне одержання й обробка інформації, що може бути використана в процесі прийняття того або іншого рішення.

здатність справлятися із фізичними навантаженнями

вивчення об'єкта в статиці нетривалий період часу

проведення поглиблених методів дослідження, н-д експериментів

Запитання 18

Визначте ознаки неправильної постави школярів:


варіанти відповідей

голова виходить за поздовжню вісь тіла (опущена голова); 

плечі зведені вперед, підняті (асиметричне положення плечей); 

живіт випнутий, таз відставлений назад;

кругла спина, запала грудна клітка;

безсоння або підвищена сонливість.

Запитання 19

Що із названого НЕ відноситься до санітарно-гігієнічних показників сучасного уроку?

варіанти відповідей

·       відповідний тепловий режим, наявність термометра;

·       відповідність парт зросту і віку учнів;

·       відсутність монотонних звукових подразників

·       провітрене приміщення

·       застосування протягом уроку динамічних пауз

Запитання 20

Що із названого відноситься до організаційно-навчальних показників сучасного уроку?

варіанти відповідей

·       формування мотивації на досягнення успіху в навчанні;

·       використання завдань, спрямованих на розвиток пам’яті, уваги, уяви, мислення;

·       диференційовані домашні завдання – їх обсяг, робочий ритм, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей;

·       оцінювання навчальної діяльності дітей шляхом порівняння навчальних досягнень учня не з іншими, а з самим собою;

·       створення емоційно-позитивного клімату навчання.

Запитання 21

Визначте, що не належить до фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня школи?

варіанти відповідей

гімнастика до занять

фізкультурні хвилинки

організоване проведення перерв

організація походів

Запитання 22

До малих форм активного відпочинку на уроці відносять:

варіанти відповідей

фізкультхвилинки

спортивні години

години здоров'я

дні здоров'я

Запитання 23

До позаурочних заходів здоров’язбережувальної діяльності НЕ належать ...

варіанти відповідей

некласифікаційні змагання,

фізкультурно-художні свята,

спортивно-художні вечори,

дні здоров’я

фізкультхвилинки

Запитання 24

Здоров’язбережувальна робота педагога з батьками учнів НЕ передбачає:


варіанти відповідей

просвітництво батьків з питань здоров’я дітей

співпраці з батьками школярів

профілактичної роботи з батьками

забезпечення засобами здоров'язбереження класної кімнати

Запитання 25

Визначте, до якого компоненту здоров’язбережувального середовища належать такі елементи: система форм, методів, технологій, засобів та їх ресурсного забезпечення, які використовуються суб’єктами взаємодії з метою забезпечення здоровʼязбережувального ефекту освітньої та виховної діяльності.

варіанти відповідей

просторово-предметний;

суб’єктно-соціальний;

програмно-змістовий компонент;

технологічно-ресурсний.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест