Основи школознавства

Додано: 13 травня 2020
Предмет:
Тест виконано: 107 разів
30 запитань
Запитання 1

Що ви розумієте під системою освіти? 

варіанти відповідей

До системи освіти входять загальноосвітні школи, навчальні посібники, органи управління та громадські організації.

Система освіти скерована на забезпечення сприятливих умов для всебічного гармонійного розвитку кожної особистості.

 Це сітка виховних закладів країни і органів управління ними, побудована згідно певних принципів і яка відповідає даній соціально-економічній формації, національним традиціям.

 Під системою освіти треба розуміти ті виховні заклади, які займаються навчанням дітей до їх повноліття.

Запитання 2

Система освіти залежить від

варіанти відповідей

Від діяльності суб'єктів управління, спрямованої на забезпечення оптимального функціонування навчально-виховних закладів, їх розвитку.

Від історичного досвіду і національних традицій.

Рівня розвитку виробництва і вдосконалення його науково-технічних основ.

Від чіткої системи перспективного і щоденного планування всіх видів навчально-виховного, організаційно-господарського процесу.

Запитання 3

Який принцип передбачає вільний вибір громадянами будь-якого типу навчального закладу на рівних умовах, рівне право на навчання чоловіків і жінок, а реалізується через можливість безоплатного навчання і забезпечення студентів стипендією.

варіанти відповідей


гуманізму

доступності

рівності умов

безперервності

Запитання 4

Підготовка фахівців у вищих закладах може здійснюватись згідно з такими формами навчання ...

варіанти відповідей

 очна, заочна, домашня, дистанційна

екстернат, очна, віддалена, вечірня

очна, самопідготовка, екстернат, дистанційна

заочна, дистанційна, екстернат, вечірня, очна

Запитання 5

Формування і розвиток професійних компетентностей особи, необхідних для професійної діяльності за певною професією у відповідній галузі, забезпечення її конкурентоздатності на ринку праці та мобільності і перспектив кар’єрного зростання впродовж життя - це мета освіти ...

варіанти відповідей

освіти осіб з особливими освітніми потребами

 вищої

фахової передвищої

професійної

Запитання 6

Що визначає стандарт освіти?

варіанти відповідей

Вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти відповідного рівня.

Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою.

Організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм.

Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти.

Запитання 7

Освітня кваліфікація це - ...

варіанти відповідей

 Визнана закладом освіти чи іншим уповноваженим суб’єктом освітньої діяльності та засвідчена відповідним документом про освіту сукупність встановлених стандартом освіти та здобутих особою результатів навчання (компетентностей).

Затверджені в установленому порядку вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій.

Документ про освіту.

Сукупність інституцій і правових норм, які регулюють процеси формування освітніх та/або професійних вимог до осіб відповідно до потреб суспільства та ринку праці, оцінювання кваліфікаційного рівня.

Запитання 8

Система зовнішнього забезпечення якості освіти включає:

варіанти відповідей

 Моніторинг якості освіти

Зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання

Атестацію педагогічних працівників

Ліцензування освітньої діяльності

Запитання 9

Оцінювання результатів навчання, здобутих особою на певному рівні освіти, що проводиться спеціально уповноваженою державою установою (організацією).

варіанти відповідей

 Екзамени

Ліцензування

Зовнішнє незалежне оцінювання

Акредитація

Запитання 10

Планування – це...

варіанти відповідей

певні операції, конкретні заходи, вечори, походи, збори тощо, які можуть проводитися регулярно, зовні ефективно і демонструвати непогану організацію діяльності виконавців

підготовчий етап кожного управлінського циклу, тому йому відводять одне з важливих місць у системі управління школою

кінцевий підсумок, заради якого і здійснюва­лись операції, це рівень знань, умінь і навичок учнів, їх вихованість, загальнокультурна підготовка, ступінь самостійності та ін

це здобуття кваліфікації за відповідним напрямом підготовки або спеціальністю

Запитання 11

За формою планування може бути

варіанти відповідей

усним, письмовим і змішаним (усним і письмовим)

текстовим, графічним і змішаним (текстовим і графічним)

тільки письмовим (текстовим)

графічним, зовнішнім, внутрішнім

Запитання 12

Які види планування існують. Оберіть із запропонованих варіантів правильні

варіанти відповідей

підсумково-тематичний

перспективний план роботи школи на 3-5 років

план навчально-виховної роботи школи (річний)

графічний план організаційної, методичної і позакласної роботи (на чверть) (витяг з річного плану роботи школи)

інформативно-виховний план школи

план-графік шкільного контролю (на семестр)

план роботи громадських організацій

Запитання 13

Річний план

варіанти відповідей

передбачає терміни з 1 вересня поточного року до 1 вересня наступного року, включаючи літню практику і підготовку школи до нового навчального року.Він складається у травні-червні, затверджується педрадою школи в кінці серпня. В процесі роботи вносяться окремі зміни в планування, але з відома педради школи


передбачає напрями діяльності школи з урахуванням роботи районних органів влади. Його завдання - накреслити найважливіші орієнтири, головні віхи функціонування і розвитку школи на певний період

складається на основі загального шкільного плану. По горизонталі позначаються тижні і дні навчального семестру, по вертикалі — організаційні форми роботи з учителями і учнями, прізвища відповідальних, тематика

передбачає основні питання, над якими необхідно працювати колективу школи. Його не варто загромаджувати методичними порадами, правилами внутрішнього розпорядку, загальними міркуваннями

Запитання 14

План навчально-виховної роботи школи на навчальний рік включає в свою структуру

варіанти відповідей

він не має чіткої структури

Виконання Закону України "Про освіту"

кожна школа складає план за довільною програмою

керівництво навчально-виховним процесом

педагогічний контроль за навчально-виховним процесом.

вступ

організація роботи з кадрами

робота з батьками і громадськістю

зміцнення науково-технічної бази в школі і господарська робота

Запитання 15

Під управлінням середніми загальноосвітніми закладами розуміють 

варіанти відповідей

діяльність, що забезпечує планомірний та цілеспрямований вплив на об’єкт керівництва

сукупність організаційних методичних, кадрових, виховних та інших заходів, спрямованих на формування функціонування педагогічного процесу

діяльність педагогічних працівників, постійне здійснення управління

створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного учня, його мо­рального, інтелектуального, фізичного, художньо-естетичного зростання

Запитання 16

Методи управління це

варіанти відповідей

способи діяльності, з допомогою яких організовується спільна робота керуючих та керованих

способи взаємодії вчителів та учнів, внаслідок чого здійснюється процес навчання та виховання

діяльність, яка вимагає управлінського рішення

свідома, цілеспрямована дія людей на суспільну систему в цілому або на окремі її ланки, що забезпечує їх оптимальне функціонування і розвиток 

Запитання 17

Принцип управління освітою, що передбачає враховувати положення педагогіки та інших наук про виховання та розвиток людини

варіанти відповідей

науковості

 демократизації

гуманізації

 цілеспрямованості

Запитання 18

Принцип управління загальноосвітньою школою, що передбачає створювати в дитячому та педагогічному колективах стосунки на основі взаємоповаги, довіри

варіанти відповідей

гуманізації

 плановості

 компетентності

 поєднання колегіональності з персональною відповідальністю

Запитання 19

Цілеспрямований вплив на педагогічний, учнівський колективи для збереження і розвитку їх якісних характеристик

варіанти відповідей

управління

внутрішкільне керівництво

контроль

педагогічний процес

Запитання 20

Вид контролю, який передбачає вивчення якої-небудь однієї сторони навчального процесу

варіанти відповідей

комплексний

узагальнювальний

попередній

вибірковий

Запитання 21

Вид контролю, при якому підлягає вивченню і перевірці робота всього педагогічного колективу з розв’язання основних завдань навчання і виховання учнів

варіанти відповідей

фронтальний

підсумковий

комплексний

тематичний

Запитання 22

Методи внутрішкільного контролю

варіанти відповідей

перевірка документації

тестування

ретроспективний розбір

опитування (усне і письмове)

доручення

роз'яснення

Запитання 23

Види внутрішкільного контролю

варіанти відповідей

оглядовий

попередній

персональний

фронтальний

класно-узагальнюючий

плановий

позаплановий

взаємоконтроль

Запитання 24

Внутрішньошкільний контроль, що передбачає ознайомлення за короткий період зі станом справ у навчально-виховному закладі, виявлення нового, передового в практиці роботи вчителів, а також тих труднощів, які трапляються окремим педагогам

варіанти відповідей

фронтальний

тематичний

оглядовий

попередній

Запитання 25

 Інспектування школи, що передбачає перевірку лише окремих ділянок роботи школи

варіанти відповідей

фронтальне

вибіркове

тематичне

оглядове

Запитання 26

Функція управління, що передбачає якісну оцінку навчально-виховного процесу, вироблення рекомендацій щодо вдосконалення процесу управління

варіанти відповідей

аналіз

координування

планування

контроль

Запитання 27

Вкажіть відповідь, у якій перераховано органи державного управління освітою в нашій країні

варіанти відповідей

АПН України, ВАК України, ВНЗ І-ІІ і III-IV рівнів акредитації, інститути підвищення кваліфікації педпрацівників

Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, обласні, районні держадміністрації

Міністерство освіти і науки, АПН України і її науководослідні інститути, ВАК України, вузи

Міністерство освіти і науки, міністерства і відомства, які мають навчально-виховні заклади, ВАК України, управління освіти облдержадміністрації, відділи освіти райдержадміністрацій

Запитання 28

 Хто входить до складу ради школи?

варіанти відповідей

Директор школи і його заступники

Педагогічні працівники школи

Представники громадськості і батьки

Учні, батьки, представники громадськості, працівники закладу освіти

Запитання 29

 Хто очолює педагогічну раду школи?

варіанти відповідей

Кого оберуть учителі: це виборна посада

Той, кого директор призначить

Заступник директора школи

Директор школи

Запитання 30

 Хто проводить атестацію педагогічних працівників?

варіанти відповідей

Директор школи

Заступник директора школи з навчально-виховної роботи

Інспектор відділу освіти рай(міськ)держадміністрації

Атестаційна комісія

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест