1. Поль Верлен посідає особливе місце серед видатних французьких ліриків кінця XIX століття. Проголошений "королем поетів" і шанований, як визнаний майстер символічного напряму, він, проте, не був ні його лідером, ні теоретиком. Натура пристрасна й неврівноважена, Верлен часто згинався під тягарем життєвих обставин, заплутувався в суперечностях власної долі й характеру. Чому, говорячи про життя П.Верлена, ми робимо висновок, що воно було непростим?
2.Уже в юнацькі, шкільні, роки у Верлена з'являється схильність до літературної творчості. Він зачитується віршами Ш. Бодлера, поетів — "парнасців" Т. де Банвіля і Т. Готьє. У 1853 році Верлен набрався хоробрості і надіслав один із своїх віршів кластику французької літератури Віктору Гюго. Вірш мав назву
3.Поет цікавиться риторикою, вивчає іноземні мови , відвідує літературні салони і шукає власний шлях у поетичній творчості. Яку назву мала книга, яка дала поштовх до розвитку імпресіоністичних вражень та символістських образів П.Верлена?
4. Любовна пристрасть до Матильди Моте, чарівної шістнадцятилітньої дівчини, навіяла Верлену вірші, зібрані в третій книзі. Це розповідь про палке й водночас несміливе кохання до дівчини, яка полонила поета чистотою і жіночою чарівністю. Яку назву має ця збірка?
5. Молодята оселилися в Парижі, і незабаром їм довелося пережити облогу столиці прусськими військами. Після 1871 року верленівска меланхолія поглиблюється. У цьому відіграють свою роль і поразка Паризької Комуни, і особисте життя, що не склалося. Родинні відносини перетворюються на справжню драму після знайомства поета з Артюром Рембо. Суцільний нігілізм і анархізм цього юного генія підштовхують Верлена до більш рішучого розриву з поетичною традицією. Поети вирушають у мандри до Бельгії, до Англії, знову повертаються до Бельгії. Між ними відбувається кілька суперечок і примирень, аж поки в липні 1873 року не вибухає кульмінаційна сварка. Верлен стріляє в Рембо з револьвера й легко ранить його в руку, за що його заарештовують, а згодом засуджують до двох років ув'язнення. На волю поет вийде тільки в січні 1875 року. Результатом таких бурхливих стосунків Верлена і Рембо є збірка
6. По виході з в'язниці у світосприйнятті поета відбувся справжній переворот — він навернувся в католицтво. Наступна книга Верлена явила світові нову властивість його поезії — релігійне натхнення.Поет, відрікаючись від свого розпусного минулого з Рембо, розраховував знайти "підкріплення" у вірі, за її допомогою розв'язати конфлікт між "життям" і "мистецтвом". Саме ці мотиви знайшли відображення у збірці
7. Естетичні принципи поета набули завершених форм у збірках останнього періоду, які мали назву
8.Новаторські ознаки поетичності творчості П.Верлена є такими:
9.Ліричний герой творів П.Верлена
10. Провідні мотиви лірики П.Верлена є такими:
11.У 1882 році Верлен публікує вірш "Поетичне мистецтво", який став маніфестом символістів. Найперше, чого намагається досягти митець у творчості , це
12.На думку поета, що може єднати
"Сурму і флейту, мрію й сон"?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома