Педагогіка

Тестова перевірка з педагогіки із запропонованими варіантами відповідей

Мета. Виявити рівень теоретичної підготовки майбутнього спеціаліста.

Завдання. Виконати 25 тестових завдань із одною правильною відповіддю.

Оцінювання. 1 бал за кожну правильну відповідь.

Додано: 28 березня 2020
Предмет:
Тест виконано: 2470 разів
40 запитань
Запитання 1

Яке визначень педагогіки є точнішим і повнішим?

    Педагогіка – це:


варіанти відповідей

наука про навчання людини

наука про психіку, закономірності її прояву і розвитку

цілеспрямований та організований процес формування особистості


наука, що вивчає процеси виховання, навчання і розвитку особистості


Запитання 2

Із запропонованих відповідей оберіть правильну.

Основні  категоріями педагогіки є :


варіанти відповідей

педагогічний процес, процес виховання й процес навчання

народна педагогіка, духовна педагогіка, світська педагогіка

навчання, освіта, виховання, розвиток, формування


навчання, освіта, виховання, процес навчання

Запитання 3

Із запропонованих відповідей оберіть правильну.


Спеціально організований, керований процес взаємодії вчителів та учнів, спрямований на засвоєння знань, умінь, навичок, формування світогляду, розвиток розумових сил і можливостей учнів – це ... 


варіанти відповідей

викладання

учіння

освіта

навчання

Запитання 4

Яке з наведених визначень є точнішим і повнішим?


Виховання – це:


варіанти відповідей

спеціально організований педагогічний процес, у ході якого здійснюється цілеспрямований вплив на особистість із метою формування певних якостей


передача знань про норми та правила поведінки людей


передача підростаючому поколінню культурно-історичного досвіду 

Запитання 5

Із запропонованих відповідей оберіть правильну.


Вкажіть, хто перший з педагогів виокремив педагогіку як самостійну науку.


варіанти відповідей
Запитання 6

Яке з наведених визначень є точнішим і повнішим?


Мета виховання – це:


варіанти відповідей

ідеальний образ особистості, що виховується


наперед визначені результати розвитку і формування людської особистості

наперед визначені результати діяльності педагогічного колективу школи

Запитання 7

Оберіть правильний варіант відповіді.


Визначте, з від якої мови походить і що означає в перекладі слово ,,didaktikus”.

варіанти відповідей

з грецької «навчаю»

з латинської «навчаю»

з грецької «виховую»

з грецької «викладаю»

Запитання 8

Оберіть правильний варіант відповіді.

 

Визначте, хто з педагогів першим почав використовувати термін "дидактика".


варіанти відповідей
Запитання 9

Оберіть правильний варіант відповіді.


Визначте ряд у якому вказані основні категорії дидактики.

варіанти відповідей

навчання, освіта, знання, уміння, навички, принципи навчання, фоми навчання, методи навчання

навчання, освіта, знання, розвиток, принципи навчання, фоми навчання, методи навчання, технічні засоби навчання, інтереси

навчання, виховання, освіта, мислення, розвиток, самовиховання

Запитання 10

Оберіть правильний варіант відповіді.



Який термін об’єднує усі ці поняття: науковості, народності, наочності, доступності, міцності?

варіанти відповідей

закон навчання

закономірність навчання

принцип навчання

метод навчання

Запитання 11

Оберіть правильний варіант відповіді.


Складну навчальну інформацію учитель повинен викладати майстерно, просто й дохідливо (від простого до складного). Який це принцип дидактики?


варіанти відповідей

диференціації навчання.

міцності знань, умінь.

свідомості й активності учнів.

доступності навчання

Запитання 12

Оберіть правильний варіант відповіді.


Вкажіть групу методів навчання, класифікація яких здійснена за рівнем пізнавальної діяльності.


варіанти відповідей

наочний, словесний, практичний

дослідницький, практичний, пояснювально-ілюстративний, лабораторний

репродуктивний, дослідницький, пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, проблемний

дослідницький, частково-пошуковий, проблемний, лабораторний, наочний

Запитання 13

Яке з наведених визначень є точнішим і повнішим?


Методи виховання це


варіанти відповідей

напрямки вихованої роботи з конкретною віковою групою вихованців

способи взаємодії вихователя з вихованцями, що спрямовані на реалізацію мети виховання

сплановані й розраховані заздалегідь виховні ситуації

інший  варіант відповіді

Запитання 14

Оберіть правильний варіант відповіді.


Вкажіть, яке поняття визначають як групу людей, об’єднаних єдиною суспільно корисною метою, спільною діяльністю, спрямованою на досягнення цієї мети, що має органи самоврядування.


варіанти відповідей

колектив

клас

група

контактна група

Запитання 15

Оберіть правильний варіант відповіді.


Визначіть, яка із стадій розвитку колективу наступає першою.


варіанти відповідей

вимоги ставить колектив, педагог працює з активом, створює йому авторитет серед учнів, здійснює контроль за його діяльністю

 вимоги педагога підтримуються частиною вихованців, актив ставить вимоги до товаришів і самих себе, з’являються органи студентського самоврядування

педагог висуває до вихованців педагогічні вимоги, рішучі за формою, зрозумілі за змістом, з елементами навіювання, навчає і виховує актив

на цій стадії члени колективу ще не знайомі один з одним

Запитання 16

Як називається Нова українська школа в контексті нового Закону України «Про освіту»?


варіанти відповідей

школа майбутнього

школа компетентностей XXI століття

школа розвитку та перспектив

школа особистісно-зорієнтованого навчання

Запитання 17

Оберіть серед запропонованих ключову компетентність Нової української школи.

варіанти відповідей

схоластична компетентність

академічна компетентність

навчання впродовж життя

критичне мислення

Запитання 18

 Ким, згідно з Концепцією Нової української школи, має бути випускник школи?


варіанти відповідей

громадянином, патріотом

патріотом, особистістю, інноватором

всебічно розвиненою особистістю

інтелектуалом

Запитання 19

 Яка роль учителя в Новій українській школі?


варіанти відповідей

єдиного наставника та джерела знань ментора

беззаперечного авторитету, абсолютної істини для дитини

коуча, фасилітатора,           тьютора,        модератора   в індивідуальній      освітній траєкторії дитини

старшого досвідченого наставника, взірця

Запитання 20

Стандарт визначає обов`язкові результати навчання на завершення:


варіанти відповідей

тижня

семестру

року навчання

циклу навчання

Запитання 21

 Закон України «Про освіту» вводить перелік з 11 компетентностей і 12 наскрізних вмінь. Що з переліку є саме наскрізним вмінням?


варіанти відповідей

вільне володіння державною мовою

інноваційність, навчання впродовж життя

підприємливість та фінансова грамотність

критичне та системне мислення

Запитання 22

Чи можна за новим стандартом здійснювати конкурсний відбір до 1 класу?

варіанти відповідей

Так

Ні

за рішенням педагогічної ради

за рішенням батьківського комітету

Запитання 23

Згідно зі Стандартом, чи має дитина «право на помилку»?

варіанти відповідей

Так

Ні

на розсуд вчителя/вчительки

лише з окремих предметів

Запитання 24

Яка гуманістична ідея лежить в основі філософії Державного стандарту початкової освіти?

варіанти відповідей

педагогічна доцільність

принцип конкурентності

виконавська самоорганізація та дисципліна

утвердження людської гідності

Запитання 25

Головною метою школи є

варіанти відповідей

філософсько-світоглядна підготовка школярів, формування у них наукового світогляду;

формування цілісних уявлень про історію розвитку суспільства і національної культури;

всебічний розвиток людини як особистості, розвиток її' талантів, здібностей, виховання високих моральних якостей, з почуттям національної самосвідомості.

Запитання 26

Завдання громадянського виховання

варіанти відповідей

забезпечення прав людини, усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, прав людини та її громадянською відповідальністю;

формування національної свідомості , почуття патріотизму, утвердження гуманістичної моралі, соціальної активності, формування працелюбності;

формування політичної культури засобами громадянської освіти, виховання поваги до Конституції України, державної символіки, розвиток критичного мислення, толерантне ставлення до інших культур і традицій.

Запитання 27

Поняття “завдання виховання” це

варіанти відповідей

прогнозування результатів у підготовці молодого покоління до життя;

конкретизація загальної мети виховання, що проявляється у часткових діях;

шляхи реалізації вимог методів виховання.

Запитання 28

Головна мета виховання на всіх етапах розвитку людства це

варіанти відповідей

виховання дитини у праці;

виховання фізично і розумово розвиненої людини;

формування всебічно і гармонійно розвинутої особистості.

Запитання 29

Мета виховання в будь-якій країні залежить

варіанти відповідей

від змісту та методики виховання;

від вимог суспільства, політики, культури країни;

особистий матеріальний стан, чин, нагороди, страх.

Запитання 30

Що розуміється під національним вихованням

варіанти відповідей

національна школа повинна забезпечити різнобічний розвиток особистості дитини відповідно до її природних можливостей і здібностей;

виховання і навчання повинно проходити на національному ґрунті з урахуванням досягнень світової науки і культури;

передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури свого народу, його національної ментальності, формування рис громадянина України.

Запитання 31

В яких державних документах визначається мета та завдання виховання на сучасному етапі

варіанти відповідей

Концепція національного виховання; Положення про загальноосвітню школі; Закон України про молодь;

Концепція національного виховання; Національна доктрина розвитку освіти; Концепція громадянського виховання особистості; Закон України про освіту;

Національна доктрина розвитку освіти; Закон України про освіту; Базовий навчальний план роботи школи; Державна програма “Освіта”.

Запитання 32

Хто радив мати у виховній роботі загальну програму виховання і індивідуальні корективи до неї

варіанти відповідей

А.С.Макаренко;

В.О.Сухомлинський;

Т.Г.Лубенець.

Запитання 33

Хто з педагогів-новаторів навчав дітей без оцінок

варіанти відповідей

Ш.Амонашвілі;

В.Шаталов;

С.Логачевська.

Запитання 34

Визначення «…певна структурно-організаційна та управлінська конструкція навчального заняття залежно від його дидактичних цілей, змісту й особливостей діяльності суб'єктів та об'єктів навчання» стосується:

варіанти відповідей

 А)методу навчання

Б)принципів навчання



В)форми організації навчання




Запитання 35

Що ви розумієте під системою освіти? 

варіанти відповідей

До системи освіти входять загальноосвітні школи, навчальні посібники, органи управління та громадські організації.

Система освіти скерована на забезпечення сприятливих умов для всебічного гармонійного розвитку кожної особистості.

Під системою освіти треба розуміти ті виховні заклади, які займаються навчанням дітей до їх повноліття.

Це сітка виховних закладів країни і органів управління ними, побудована згідно певних принципів і яка відповідає даній соціально-економічній формації, національним традиціям.

Запитання 36

Що визначає стандарт освіти?

варіанти відповідей

Вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти відповідного рівня.

Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою.

Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти.

Організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм.

Запитання 37

Академічна доброчесність це ...

варіанти відповідей

Сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової діяльності.

Необхідна морально-етична складова діяльності державного службовця, яка визначає межу і спосіб його поведінки, що базується на принципах доброго відношення до громадян та чесності у способі власного життя, виконанні своїх обов'язків. 

Одна з найважливіших позитивних моральних рис людини.

Загальносоціологічна категорія, яка виражає свідоме ставлення особи до вимог суспільної необхідності, обов'язків, соціальних завдань, норм і цінностей.

Запитання 38

Методи заохочення і покарання належать до

варіанти відповідей

методів контролю і самоконтролю

методів формування пізнавальних інтересів

бінарних методів

методів стимулювання і відповідальності

Запитання 39

Які періоди життя охоплює дидактична гра?

варіанти відповідей

від 6 до 15 років

від 8 до 18 років

всі періоди життя

правильної відповіді немає

Запитання 40

Він вважав, що посада вчителя дуже почесна, настільки прекрасна, як ніяка інша під сонцем. Хто це?




варіанти відповідей

Я.А.Коменський

І.Я.Франко

М.І.Пирогов

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест