Педагогіка вищої школи

Додано: 28 листопада 2023
Предмет:
20 запитань
Запитання 1

Об’єкт педагогіки вищої школи – це 

варіанти відповідей

сукупність суперечностей, закономірностей, технологій, організаційних форм, ресурсних умов тощо, тобто специфічну частку об’єкта, що досліджується. 

студент у просторі вищої школи, який готується до виходу в життєвий світ високих компетентностей, відповідальних компетенцій, гострої конкуренції в зв’язному і змінному глобалізованому середовищі.

комплекс питань, які стосуються роботи студента і викладача

формулювання цілей, завдань, результатів вищої освіти в термінах вимірюваних компетентностей та їх оцінювання

Запитання 2

Педагогіка вищої школи має низку таких своєрідних понять, які передають своїм змістом її ж специфічність:

варіанти відповідей

університет, академія, інститут, коледж, факультет, кафедра, ректор, декан, завідувач кафедри, професор, доцент, науково-педагогічний працівник, студент, бакалавр, магістр, аспірант, докторант, наукові дослідження і розробки тощо

університет, інститут, кафедра, студент, асистент

кафедра, академія, аспірантура

докторантура, ад'юнктура, професор, академік

Запитання 3

Педагогіка вищої школи як наука – це 

варіанти відповідей

це розділ педагогіки щодо становлення, функціонування і розвитку вищої освіти як чинника соціально-культурного формування людини на вищих рівнях освітньої системи.

наука, поняття, категорія, гіпотеза, теорія, концепція, принцип, метод, педагогіка вищої школи, об’єкт, предмет, функції, завдання, структура, навчальна дисципліна

специфічні об’єкт і предмет, функції і завдання, структуру і зміст, методи і засоби реалізації її місії (призначення), власну історію

компетентність у питаннях формулювання і вирішення завдань, що виникатимуть у процесі науково-педагогічної діяльності

Запитання 4

Вища школа характеризується:

варіанти відповідей

пізнавати, перетворювати, цінити, діалогізувати (спілкуватися), художньо подвоювати світ

опанування студентом надбань соціально-культурного досвіду

своєю професійною орієнтованістю і повсякденним своїм соціальним покликанням – забезпечувати в країні відтворення кадрового потенціалу для тієї чи іншої сфери матеріального чи духовного виробництва

виконує і має виконати великий обсяг самостійної роботи, і привнести до навчального процесу свій власний досвід

Запитання 5

Комунікація це -

варіанти відповідей

«зв’язок між двома і більше особами, що передбачає передавання інформації (повідомлень, ідей, знань, стратегій тощо)»

«навчанню властиві елементи тривалості та послідовності»

«будь-яке поліпшення в поведінці, інформованості, знаннях, розумінні, ставленні, цінностях або вміннях»

спілкування, пізнання нового, передавання інформації різними способами

Запитання 6

За чинним законом про вищу освіту ОКХ ( освітньо-кваліфікаційна характеристика) відображає цілі вищої освіти та професійної підготовки і визначає:

варіанти відповідей

Види задач, що означені за іншою класифікацією (професійні, соціально-виробничі і соціально-побутові)

місце фахівця в структурі галузей економіки держави;

вимоги до його компетентності, інших соціально важливих якостей;

систему виробничих функцій і типових завдань діяльності й умінь для їх реалізації.


наукову обґрунтованість об’єкта науково-педагогічної діяльності, предмета і основних понять і термінів

максимальну прозорість, відкритість і конкурсність

Запитання 7

Навчання ( з точки зору педагогіки) це –

варіанти відповідей

«будь-яке поліпшення в поведінці, інформованості, знаннях, розумінні, ставленні, цінностях або вміннях»

«розвиток», «формування» людини

освітня технологія

виховання, процес, результат

Запитання 8

Своїм походженням термін «університет» завдячує латинському universum:

варіанти відповідей

"літерарум"

"сукупність наук"

"всесвіт"

"сукупність наук, викладачів та студентів"

Запитання 9

Велика хартія університетів (Magna Charta Universitatum) стверджує університети:

варіанти відповідей

методологічними центрами розвитку національних систем освіти і водночас новаторами змін, до яких має йти увесь світ.


новатори змін

автономні заклади

студентські осередки

Запитання 10

Початком реалізації ідея вищої освіти завдячує трьом центрам: 

варіанти відповідей

Болонья, Падуя, Відень

Афіни, Константинополь, Відень

Афінам, Олександрії, Риму

Олександрії, Константинополю, Риму

Запитання 11

Перший досвід практичного втілення ідеї університету належить саме Візантії, та мав назву:

варіанти відповідей

"Класрум"

"Аргентум"

"Аудиторіум"

"Подіум"

Запитання 12

Однією з головних заслуг перших університетів стало:

варіанти відповідей

створення атмосфери, спрямованої на виховання особистості, індивідуальності.


вивчення тривіуму

вивчення квадривіуму

вивчення вільних мистецтв

Запитання 13

Основою і організаційно-педагогічною передумовою утворення вищих навчальних закладів в Україні стали:

варіанти відповідей

імператорські університети

братства

церкви

братські школи

Запитання 14

Хронологічно першим в історії вітчизняної класичної університетської освіти вважається:

варіанти відповідей

Львівський університет (1661), утворений на базі Львівської єзуїтської колегії.

Острозька академія

Університет св. Володимира

Харківський імператорський університет

Запитання 15

На початку 60-х рр. ХІХ ст. уперше допуск на навчання в університети отримали:

варіанти відповідей

підлітки із бідних сімей;

жінки

кріпаки

селяни

Запитання 16

Один із найунікальніших вищих жіночих педагогічних навчальних закладів в Україні:

варіанти відповідей

Фребелівський інститут

Вищі жіночі курси

Університет св.Володимира

Острозька академія

Запитання 17

У 1920-1921 pp. для забезпечення вчителями всіх типів шкіл, вищих жіночих курсів, учительських інститутів і семінарій створено нову форму вищого навчального закладу:

варіанти відповідей

вчительські семінарії

ІНО - Інститут народної освіти

вищі педагогічні курси

екстернат

Запитання 18

Головна мета української системи освіти:

варіанти відповідей

перехід до гнучкої, динамічної ступеневої системи підготовки фахівців

формування мережі вищих навчальних закладів

піднесення вищої освіти України на рівень досягнень розвинутих країн світу та її інтеграція у міжнародне науково-освітнє співтовариство

створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості громадянина України, здатного вчитися протягом життя

Запитання 19

Педагогічні дослідження бувають:

варіанти відповідей

Теоретичне та емпіриче;

Фундаментальне і прикладне

Якісне і кількісне; теоретине та емпіричне

Теоретичне та емпіричне; якісне і кількісне; фундаментальне і прикладне

Запитання 20

Наукове дослідження це:

варіанти відповідей

пізнання за допомогою наукового методу

пізнання за допомогою наукового методу об'єктів, процесів і явищ з метою отримання корисних теоретичних і практичних результатів

творча діяльність

наукове пізнання

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест