Діагностична (контрольна) робота №5. Прикметник (тестові завдання)

Додано: 26 січня
Предмет: Українська мова, 6 клас
27 запитань
Запитання 1

Прикметник - це ?

варіанти відповідей

самостійна змінна частина мови, слова якої називають дію або стан предмета як процес і відповідають на питання що робити? що зробити? (у початковій формі).

самостійна незмінювана частина мови, що виражає ознаку дії, стану, ознаку іншої ознаки або предмета й відповідає на запитання як? де? куди? звідки?

самостійна змінна частина мови, що виражає ознаку предмета та відповідає на питання який? (яка? яке? які?), чий? (чия? чиє? чиї?)


Запитання 2

Якісні прикметники позначають ?

варіанти відповідей

ознаку предмета, яка проявляється в більшій чи меншій мірі


Виражають ознаку за відношенням


Відповідають на питання чий? чия? чиє? Виражають ознаку за приналежністю чого-небудь особі чи тварині


Запитання 3

Прикметники часто вживаються в переносному значенні , тому можуть ?

варіанти відповідей

переходити з однієї групи в іншу

Змінювати розряди

Змінювати відмінки

Запитання 4

Як утворюється вищий ступінь порівняння простої форми?

варіанти відповідей

Додаємо

префікс най-

до простої

форми вищого

ступеня


Використовуємо

суфікси

-ш-, -іш-


Додаємо слова

більш, менш

до звичайної

форми

прикметника


Запитання 5

Як утворюється складена форма Найвищого ступіння порівняння?

варіанти відповідей

Додаємо

префікс най-

до простої

форми вищого

ступеня


Додаємо слова

найбільш,

найменш

до звичайної

форми

прикметника


Додаємо слова

більш, менш

до звичайної

форми

прикметника


Запитання 6

Як утворюється складена форма вищого ступіння порівняння?

варіанти відповідей

Додаємо

префікс най-

до простої

форми вищого

ступеня


Використовуємо

суфікси

-ш-, -іш-


Додаємо слова

більш, менш

до звичайної

форми

прикметника


Запитання 7

Як утворюється проста форма найвищого ступіння порівняння?

варіанти відповідей

Додаємо слова

найбільш,

найменш

до звичайної

форми

прикметника


Додаємо

префікс най-

до простої

форми вищого

ступеня


Використовуємо

суфікси

-ш-, -іш-


Запитання 8

Значення найвищого ступеня можна посилити префіксами ?

варіанти відповідей

КОЛИ ДЕ

ЯК-, ЩО-

НІКОЛИ НІ ЗА ЩО

Запитання 9

Правильно утворено ступінь порівняння у варіанті

варіанти відповідей

Наша пісня найпрекрасніша на конкурсі.

Під ялинкою трава більш зеленіша.

Найменш важка остання задача.

Цей кінь найвороніший.

Запитання 10

Присвійні прикметники в рядку

варіанти відповідей

Оксанин друг, дідівські заповіти, лікарів халат.

Вовчий хвіст, ведмежа послуга, Ольжин ноутбук.

Шевченкова поезія, татова розмова. директорський кабінет.

Франкова проза, бабусина хустка, Остапові думки.

Запитання 11

Якісні прикметники в рядку

варіанти відповідей

Батьківські збори, золота осінь, глибока думка.

Спокійний сон, кам'яне серце, працьовиті бджоли,

Новий супермаркет, заяча нора, мирний день.

Цукрова пудра, широких стел, класична музика.

Запитання 12

Відносні прикметники в рядку

варіанти відповідей

Міські вулиці, солдатський бронежилет, добре серце.

Дядьків велосипед, сучасні події, лимонний пиріг.

Орлине гніздо, відомий актор. дерев'яний міст.

Демократичні погляди, англійська мова, чернігівські вулиці.

Запитання 13

Сполуку букв -зьк- треба писати в прикметниках, утворених від усіх іменників в рядку

варіанти відповідей

печеніги, Славутич, Острог

товариш, Золотоноша, Черкаси

Париж, Рига, Запоріжжя

студент, делутат, турист

Запитання 14

5. Визначте, у яких речення вжито короткі форми прикметників:

варіанти відповідей

Скрипливе дерево довше росте.

Це була молода чорноброва дівчина.

Як ішли ми зелен лугом к зелен гаю…

Зима чиста, ніби скупана. 

Запитання 15

Літеру є треба писати на місці пропуску в слові

варіанти відповідей

лютн..вий

га..вий

пол..вий

насінн..вий

Запитання 16

Літеру е треба писати на місці пропуску в слові

варіанти відповідей

ключ..вий

борщ..ий

алюміні..вий

замш..вий

Запитання 17

9. У якому рядку від поданих іменників можна утворити прикметники із суфіксом -ов-?

варіанти відповідей

плече, борщ, груша;

матч, травень, полин;

дощ, персик, гранат;

алюміній, палац, чай.

Запитання 18

Визначити, в якому ряді слів прикметники з часткою "не" пишуться окремо

варіанти відповідей

не/полярний, не/постійний, не/правдивий

не/порядний, не/озорий, не/однаковий

не/старий, а молодий; не/радий, а сумний; вітер не/помірний

не/правильний, не/обхідний, не/міцний

Запитання 19

Разом треба писати складний прикметник у рядку

варіанти відповідей

багряно/червоний

жовто/гарячий

жовто/блакитний

сніжно/білий

Запитання 20

6). Через дефіс треба писати всі складні прикметники в рядку:

варіанти відповідей

  а) синьо/жовтий, східно/український, старий/престарий;


  б) мовно/літературний, історико/культурний, чужо/земний;

 

 в) північно/західний, темно/зелений, українсько/італійський;

 

 г) чорно/гривий, осінньо/зимовий, гірко/солоний. 

Запитання 21

5. нн на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

а) височе…ий, безви…ий, пісе…ий;

   

  б) жада…ий, свяще…ий, неоцінне…ий;



  в) тума…ий, журавли…ий, числе…ий;


  г) недоторка…ий, баклажа…ий. греча…ий

Запитання 22

Букву н треба писати на місці пропуску в обох словах рядка

варіанти відповідей

дерев’ян..ий, щоден..ик

ячмін..ий, глинян..ий

глибин..ий, бджолин..ий

район..ий, мільйон..ий

Запитання 23

Букви -НН- треба писати в усіх прикметниках рядка

варіанти відповідей

безмеж...ний, знаме...ний, оборо...ний

блаже...ний, незрівнЯ...ний, неподолА...ний

орли...ний, греча...ний, силе...ний

Запитання 24

НЕправильну форму ступеня порівняння прикметника вжито в рядку

варіанти відповідей

Довший

Більш довгий

Більш довший

Найдовший

Запитання 25

Визначити, в якому ряді слів прикметники з часткою "не" пишуться окремо

варіанти відповідей

не/полярний, не/постійний, не/правдивий

не/порядний, не/озорий, не/однаковий

не/старий, а молодий; не/радий, а сумний; вітер не/помірний

не/правильний, не/обхідний, не/міцний

Запитання 26

У яких реченнях прикметник перейшов в іменник?

варіанти відповідей

Молода перев’язала старостів рушниками.

Чергові учні впоралися з прибиранням.

Остап не вважав себе героєм, він просто виконував свій військовий обов’язок.

Мамина колискова тихо линула аж до зір.

Запитання 27

У якому реченні частка «не» з прикметником пишеться разом?

варіанти відповідей

Грицько був не/ледачим, а працьовитим парубком.

Це завдання не/складне.

Не/озорий краєвид розкинувся ген-ген до обрію.

Він аж ніяк не/відомий поет.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест