Уважно прочитай текст і дай відповіді на запитання
(1) У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні.
(2) Одного разу до дуба прийшов хлопчик, напився прохолодної води, відпочив у холодочку і побіг гратися. Він любив пустувати. Тож і подумав:
«А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю! Ото, мабуть, булькне дуже!» Хлопчик підняв камінь, кинув його в криницю, засміявся, побіг і швидко забув про свої пустощі.
(3) Камінь упав на дно і забив джерело. Вода перестала заповнювати криницю. Криниця засохла. Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце. На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів у інший луг. Замовкла соловейкова пісня. Сумно стало в лузі.
(4) Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був яскравий зелений луг, стояв могутній гіллястий дуб, співав дзвінкоголосий соловейко, вабила прохолодна криниця. Не стало ні зеленого лугу, ні гіллястого дуба, ні дзвінкоголосого соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки.
«Де ж воно все поділося?» — подумав дідусь.
Василь Сухомлинський
Який із цих заголовків найкраще відображає тему тексту?
Розглянь світлину. Яку частину тексту можна проілюструвати цією світлиною?
(1) У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні.
(2) Одного разу до дуба прийшов хлопчик, напився прохолодної води, відпочив у холодочку і побіг гратися. Він любив пустувати. Тож і подумав:
«А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю! Ото, мабуть, булькне дуже!» Хлопчик підняв камінь, кинув його в криницю, засміявся, побіг і швидко забув про свої пустощі.
(3) Камінь упав на дно і забив джерело. Вода перестала заповнювати криницю. Криниця засохла. Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце. На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів у інший луг. Замовкла соловейкова пісня. Сумно стало в лузі.
(4) Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був яскравий зелений луг, стояв могутній гіллястий дуб, співав дзвінкоголосий соловейко, вабила прохолодна криниця. Не стало ні зеленого лугу, ні гіллястого дуба, ні дзвінкоголосого соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки.
«Де ж воно все поділося?» — подумав дідусь.
Визнач, які однорідні члени речення є у запропонованому реченні
Не стало ні зеленого лугу, ні гіллястого дуба, ні дзвінкоголосого соловейка, ні криниці.
Визначити, які однорідні члени речення є у запропонованому реченні
Одного разу до дуба прийшов хлопчик, напився прохолодної води, відпочив у холодочку і побіг гратися.
Визначити, які однорідні члени речення є у запропонованому реченні
Хлопчик підняв камінь, кинув його в криницю, засміявся, побіг і швидко забув про свої пустощі.
Скільки прикметників ужито в наведеному реченні?
Одного разу він прийшов на те місце, де колись був яскравий зелений луг, стояв могутній гіллястий дуб, співав дзвінкоголосий соловейко, вабила прохолодна криниця.
Обери варіант, де записано початкову форму дієслова
Обери рядок, де всі записані дієслова позначають завершену дію
Який вираз є словосполученням?
Які слова в наведеному реченні є прислівниками?
Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце.
У якому рядку всі дієслова записані правильно?
Який іменник є підметом у наведеному реченні?
На дубі перестав мостити гніздо соловейко.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома