«Паланка» — це адміністративно-територіальна одиниця
Міщани в Лівобережній Гетьманщині на початку XVIII ст. були
Про яке місто йдеться в уривку з історичного джерела? «Цар прагнув помститися Мазепі і наказав Меншикову негайно зруйнувати його столицю. Меншиков напав на неї та здобув її…»
У якому історичному документі закріплено такі положення: «...Отож ми, генеральна старшина... домовилися і постановили з ясновельможним гетьманом... У гетьманській резиденції тричі на рік має збиратися генеральна Рада... Між Радами Україною правитиме гетьман з генеральною старшиною»?
За часів гетьманування І. Мазепи соціально-економічному розвиткові Лівобережної Гетьманщини був властивий процес
Соціальний стан Лівобережної Гетьманщини та Слобідської України, що користувався правом спадкового землеволодіння, звільнявся від державних повинностей і податків за несення військової служби, — це
Після смерті гетьмана Д. Апостола влада в Гетьманщині перейшла до
Яким роком датується цитований документ? «Після всемилостивішого від нас звільнення графа Розумовського з чину гетьманського наказуємо нашому Сенатові для належного управління в Малій Росії створити там Малоросійську колегію...»
Що спричинило оприлюднення цитованого документа? «...Ми, Катерина II, імператриця всеросійська...Об’являємо всім нашим людям, які живуть в... Речі Посполитій... Ми змушені з жалем прийняти до відома, що... кріпаки, відкинувши послух владі і їхнім панам допустились убивств... внаслідок обману розбишак, які видають себе частиною Війська Запорозького...»
Яким роком датується цитований документ: «Ми захотіли оголосити.., що Запорозька Січ остаточно зруйнована... Місцевих жителів і угіддя ми залишаємо, зараховуючи їх до Новоросійської губернії»?
У якому році територія Кримського ханства увійшла до складу Російської імперії?
На основі аналізу якого явища зроблено такий висновок? «...гайдамацтво як форму активного протесту проти несприятливих умов суспільного ладу знали також і західноукраїнські землі Галичина й Буковина».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома