Підсумкове оцінювання з української літератури для учнів 5 клас ( сімейна )

Додано: 2 травня
Предмет: Українська література, 5 клас
21 запитання
Запитання 1

Твори, що описують важливі історичні події, розташовані в хронологічному порядку, називаються...   

варіанти відповідей

літописами

оповіданням

легендами

нарисами

Запитання 2

Найвідомішим літописцем був...

варіанти відповідей

князь Олег

монах Нестор

князь Ярослав Мудрий

Володимир

Запитання 3

Що заповів своїм синам Ярослав Мудрий?

варіанти відповідей

«Не сваріться, жийте в згоді»

«Сплів йому вінок безсмертний Із пісень безсмертних слів»

«Щоб не нищити народу І народного майна»

«Не хотів він воювати, Не тягла його війна»


Запитання 4

У драмі-казці О.Олеся «Микита Кожум’яка» Дід прийшов до Князя, бо хотів

варіанти відповідей

нагороду за перемогу над Змієм

щоб його син одружився з Князівною

допомогти народу та Князю

прославити свого сина на все князівство

Запитання 5

Героями оповідання Є.Гуцала "Лось" є...(оберіть усі правильні відповіді)

варіанти відповідей

 дід Микола

дядько Шпичак

малий Тарас

брати-підберезники

лось

Запитання 6

В оповіданні Є.Гуцала "Лось" Дядько Шпичак пообіцяв віддати хлопцям за мовчання

варіанти відповідей

копита

роги

 м"ясо

рушницю

Запитання 7

Благодатним, довгожданним М. Рильський називає:

варіанти відповідей

день

 дощ

ранок

схід сонця

Запитання 8

Вірш «Осінь-маляр із палітрою пишною» передає:

варіанти відповідей

радість через багатий урожай

захоплення осінніми барвами 

задоволення людей від результатів праці 

смуток через дощі, негоду

Запитання 9

Павло Тичина написав вірш

варіанти відповідей

 "Садок вишневий коло хати"

"Осінь-маляр із палітрою пишною"

"Блакить мою душу обвіяла..."

"Дощ"

Запитання 10

Лось в однойменному оповіданні Є.Гуцала байдуже спостерігав, як наближаються діти, тому що

варіанти відповідей

 змирився з тим, що мусить загинути

 у дітей не було зброї

дуже знесилився, а до того ж звик до людей

намагався приспати дитячу пильність

Запитання 11

Художній засіб, який вжито у вірші «Осінь-маляр з палітрою пишною…»

«тихо … кружляє», «розсипала роси», «тумани розливає», «ліс одягає»

варіанти відповідей

епітет

метафора

порівняння

гіпербола

Запитання 12

Установіть відповідність між творами та їх жанрами:

1 «Повість минулих літ» 

2. "Федько-халамидник"

3. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

4. «Микита Кожум’яка».

А драма-казка

Б оповідання

В літопис

Г повість-казка

варіанти відповідей

1-А, 2-Б, 3-Г, 4-В

1-Г, 2-Б, 3-В, 4-А

1-В, 2-Б, 3-Г, 4-А

1-Г, 2-А, 3-Б, 4-В

Запитання 13

Яка з цих казок є народною?

варіанти відповідей

„Фарбований Лис"

"Мавка-Вербинка"

«Цар Плаксій і Лоскотон» 

"Мудра дівчина"

Запитання 14

"Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ". Це цитата до образу

варіанти відповідей

Недоладька ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")

Олеся ("Дивак")

Сашка Цигана ("Чарівний талісман")

Тарас ("Дитинство Тараса")

Запитання 15

Установіть відповідність між місцем подій та художнім твором:

1. «Микита Кожум’яка».

2. "Чарівний талісман"

3 "Цар Плаксій і Лоскотон"

4. "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії"

А Сльозолий

Б Гарбузяни

В Київ

Г Недоград


варіанти відповідей

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Г

1-Г, 2-А, 3-Б, 4-В

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Г

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б

Запитання 16

Установіть відповідність між віршовими рядками та художніми засобами:

1 епітет

2 метафора

3 порівняння

А Струмок серед гаю як стрічечка, На квітці метелик мов свічечка.

Б Із коромислом по воду аж до моря зірка ходить.

В Благодатний, довгожданий, Дивним сяйвом осіянний, Золотий вечірній гість

варіанти відповідей

1-А, 2-В, 3-Б

1-В, 2-Б, 3-А

1-Б, 2-В, 3-А

1-В, 2-А, 3-Б

Запитання 17

Чарівний талісман незнайомця із твору В. Нестайка - це

варіанти відповідей

зміїний зуб 

жаб'яча лапка

старовинна монета

козацька шабля

Запитання 18

Який секрет розповів Алі Недороль Десятий?

варіанти відповідей

 із країни Недоладії неможливо вибратися

Недоладько закоханий у Недопопелюшку

у Першого Недорадника немає голови

що він уміє грати на банджо

Запитання 19

Ідея твору Г. Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії" - це

варіанти відповідей

уславлення працьовитості, старанності та засудження безвідповідальності, недбалості, лінощів.

уславлення чесності й справедливості, засудження брехливості та підступності

засудження недбалого ставлення до природи

уславлення шанобливого ставлення до індивідуальності, неповторності кожної людини

Запитання 20

Ідея любові до природи, збереження її краси висвітлена в усіх творах, ОКРІМ

варіанти відповідей

"Мавка-Вербинка"

"Лось"

"Дивак"

"Федько-халамидник"

Запитання 21

Установіть відповідність між цитатою та персонажем твору:

1. Толя ("Федько-халамидник")

2. Недоладько ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")

3. Шпичак ("Лось")

4. Карпо Летючий ("Запорожці")

А. "Високий, чорнявий та кучерявий, гарний з лиця, гарний з стану, кругом гарний, ще й до того сміливий!"

Б "Ніс набік скривлений, губи перекошені. Навіть ямочка на підборідді не на своєму місці, а майже біля вуха. Та, незважаючи на це, губи весело всміхалися, очі дивилися лагідно, а обличчя було відкритим і добродушним.

В. "Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з довгими халявами, чоботях, в яких тонув мало не по пояс..."

Г. "Це була дитина ніжна, делікатна, смирна. Він завжди виходив надвір трошки боязко, жмурився від сонця й соромливо посміхався своїми невинними синіми очима.

варіанти відповідей

1-Г, 2-Б, 3-В, 4-А

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

1-Б, 2-А, 3-В, 4-Г

1-В, 2-Г, 3-Б, 4-А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест