Очолював державу, приймав закони, вершив суд, вів міжнародну політику, організовував збір данини, піклувався про оборону держави, вважався власником усієї землі
Знатні феодали, нащадки родоплемінної знаті й верхівки князівських дружинників
Очолював церковну організацію Русі
Присвячували себе служінню Богу, відмовившись від свого майна й мирського життя, також займалися господарською діяльністю при монастирях
Професійні воїни, складали військо князя, яке він утримував, забезпечував зброєю, кіньми, одягом, міг за вірну службу жалувати грошові нагороди й землі
Вільні селяни, які об'єднувалися в сільські громади (верв, мир, село). . Громада охоплювала один або декілька сусідніх населених пунктів, володіла лісами, випасами, водоймами, орні землі знаходилися в індивідуальному володінні членів громади
Селяни, змушені працювати у феодала за угодою — «рядом»
Колишні смерди, які потрапили в залежність до феодала, узявши в борг гроші — «купу», могли втратити господарство, якщо не повертали борг
Селяни, повністю залежні від хазяїна, який міг їх убити, продати, покарати
Жителі господарського двору: слуги, стайничі, кухарі, пралі та ін.; хазяї могли їх продавати, дарувати, залишати у спадщину
Збіднілі люди без майна, які наймалися на «чорну» роботу
Виберіть привілейовані верстви давньоруського населення
Оберіть термін за визначенням.
Народні збори у Русі-Україні
Форма правління, коли влада в державі належить одній людині і передається по спадковості
Чого не вживали у їжу на Русі у Х-ХІ ст.?
Оберіть зайву суспільну верству у логічному ланцюжку: духовенство, челядь, селяни, холопи, смерди
Яку феодальну земельну власність можна було передавати у спадок або дарувати?
Оберіть зайву суспільну верству у логічному ланцюжку
князь-бояри-дружинники-міщани-духовенство
Оберіть товари, які вивозили за межі Русі для торгівлі з іншими країнами.
Як називався добре укріплений центр міста на Русі, де розташовувалась княжа резиденція
Хто називав Русь країною міст?
Як Нестор називав слов'янське поселення?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома