1. Як змінюються прикметники?
а) за відмінками; б) за відмінками, родами і числами;
в) за родами і числами; г) за відмінками, числами і часами.
2. Вказати ступінь порівняння та його форму прикметників
найбільш високий, найменш стиглий.
а) найвищий ступінь; б) найвищий ступінь, проста форма;
в) вищий ступінь, проста форма; в) найвищий ступінь, складена форма.
3. Зясуйте, у яких із поданих слів на місці пропуску треба поставити м'який знак
Гарнен...кий, тонесен...кий, чистісен...кий, малюсін...кий.
а) в усіх словах; б) лише у 1-ому слові;
в) у 1-ому і 2-ому словах; г) лише у 3-ьому і 4-ому словах
4. Букву о на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
а) грош...вий, дощ...вий; б) малин...вий, овоч...вий;
в) харч...вий, січн...вий; г) степ...вий, плюш...вий.
5. Укажіть ряд прикметників, в яких у закінченнях на місці пропуску пишеться і
а) тремтяч...ми руками, пекуч...х ран, вужч...смужки;
б) колюч...х троянд; товщ...ми колодами, до гаряч...х страв;
в) у мишач...й нірці, дорожч... парфуми, біляв...х студенток;
г) незабутн...ми роками, літн...х вечорів, у найважч...й валізі.
6. НН на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
а) височе...ий, безви...ий, пісе...ий;
б) жада...ий, свяще...ий, неоціне...ий;
в) тума...ий, журавли...ий, числе...ий;
г) недоторка...ий, баклажа...ий, греча...ий.
7. Окремо Не з прикметником треба писати в реченні
а) Уста його були скривлені не/вимовним жалем.
б) Можливо, що йому потрібна не/гайна операція.
в) Доброму каменю пісок не/страшний.
г) І якусь не/відому зажуру навіває та пісня мені.
8.Неправильну форму ступеня порівняння прикметника вжито в рядку
а) довший
б) більш довгий
в) більш довший
г) найдовший
9.Позначте рядок, у якому не з прикметниками пишеться окремо.
А. Без мистецтва життя було б холодним, не/затишним.
Б. В лісі поночіє, але темрява не/густа, а прозора .
В. Не/чутними кроками увійшли в село запашні присмерки.
Г. Крізь пелену туману проступали якісь не/виразні тіні .
10.Позначте рядок, у якому всі прикметники пишемо разом.
А. Чорно/земний, військово/морський, м'ясо/молочний.
Б. Народно/визвольний, суспільно/політичний, блакитно/синій.
В. М'ясо/заготівельний, навчально/виховний, темно/зелений.
Г. Золото/гарячий, п’яти/дверний, глухо/німий
11.Вкажіть, у якому рядку всі прикметники вжиті в переносному значенні.
А. Золоті руки, біла раса, гострий ніж.
Б. Заяча душа, сталевий колір, весняний день.
В. Вовчий апетит, жовта квітка, золота каблучка.
Г. Ведмежа послуга, молочна імла, зміїна усмішка.
12.Вкажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні присвійних прикметників.
А. Ольгин, тіткин, свекрушин.
Б. Лелечий, Палажчин, мушин.
В. Жінчин, Оксанин, лисиччин.
Г. Вовчий, куріпчин, невістчин.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома