Прикметник

Додано: 24 березня 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 57 разів
24 запитання
Запитання 1

Прикметник змінюється за:

варіанти відповідей

родами, числами, часами

відмінами, відмінками, групами

родами, числами, відмінками

відмінами, групами, розрядами

Запитання 2

У реченні "Повіяло над степом весняним теплом" виділене слово є:

варіанти відповідей

підметом

присудком

додатком

означенням

обставиною

Запитання 3

Укажіть рядок, у якому всі прикметники відносні:

варіанти відповідей

скляний, глиняний, залізний

материн, сестрин, батьків

жовтий, кришталевий, гумовий

яскравий, теплий, ніжний

Запитання 4

Укажіть рядок, у якому записано якісні прикметники, від яких

НЕ УТВОРЮЮТЬСЯ ступені порівняння:

варіанти відповідей

холодний, мокрий, далекий

босий, лисий, сліпий

голодний, німий, ласкавий

тонюсінький, важкий, тепленький

Запитання 5

Укажіть рядок, у якому прикметник вжито в прямому значенні в обох словосполученнях:

варіанти відповідей

залізний стовп - залізний характер

золотий перстень - золота ланцюжок

тепла ковдра - теплий погляд

лисячий хвіст - лисяча вдача

Запитання 6

Виберіть рядок, у якому всі прикметники утворено префіксальним способом:

варіанти відповідей

предобрий, завеликий, прегарний

тонюсінький, премилий, солоденький

важкуватий, золотавий, гордий

низенький, товстелезний, червоний

Запитання 7

Виберіть рядок, у якому записано прикметники, що без не не вживаються і їх треба завжди з часткою писати разом

варіанти відповідей

не/глибокий, не/далекий, не/важкий

не/нависний, не/вблаганний, не/гайний

не/вимовний, не/молодий, не/впевнений

не/спокійний, не/ситий, не/відомий

Запитання 8

Укажіть речення, у якому частку не з прикметником треба писати окремо.

варіанти відповідей

Не/величка річка Раставиця тече широкою долино.

Місто глибоко засне не/спокійним сном.

У гущавині лісу не/вгамовно витьохкували солов"ї.

То була не/сумна пісня подоланого, а радісний спів переможця.

Запитання 9

Правильно утворено форми порівняння прикметників у рядку

варіанти відповідей

найдавніший, більш розвиненіший, легший

стрункіший, більш важкий, найдальший

більш вужчий, менш ширший, вищий

 ближчий, холодніший, короткіший

Запитання 10

Усі прикметники у формі орудного відмінка записано правильно в рядку

варіанти відповідей

гарячою вдачею, вовчою пащею, колючею аличею

свіжою кашею, дорожчею їжею, скрипучою грушею

важчою ношею, кращою площею, ширшою мережею

найближчею вежею, вищою кручею, вужчею межею

Запитання 11

11.У якому реченні прикметник виконує роль присудка

варіанти відповідей

Тихої осінньої днини в садку розквітли айстри.

Квіти палахкотіли різнобарвними фарбами.

Над озером туман був густий.

Неважке завдання ми зробили швидко.

Запитання 12

8. Подвоєне НН слід писати на місці пропуску в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

бездоган..ий, страшен..ий, студен..ий;

вагон..ий, людян..ий, солом'ян..ий;

незбагнен..ий, монотон..ий, безцін..ий;

качин..ий, електрон..ий, орлин..ий.

Запитання 13

Ступені порівняння утворюють:

варіанти відповідей

А якісні й присвійні прикметники

Б якісні прикметники

В відносні прикметники

Г присвійні прикметники

Запитання 14

Суфікс -ов- у прикметниках пишемо, якщо:

варіанти відповідей

А наголос падає на корінь

Б наголос падає на суфікс

В твірна основа закінчується на твердий приголосний( крім шиплячих)

Г твірна основа закінчується на м'який приголосний

Запитання 15

Прикметники з не пишуть окремо, якщо:

варіанти відповідей

А без не прикметник не вживається

Б до прикметника з не можна дібрати синонім

В прикметник з префіксом недо

Г у реченні є протиставлення

Запитання 16

1. Якісними є всі прикметники рядка:

варіанти відповідей

А легкий, теплий, вузький, далекий;

Б рідний, світлий, батьків, розумний;

В ранній, пізній, завтрашній, близький;

Г дужий, чорненький, сосновий, білий.

Запитання 17

2. Відносними є всі прикметники в рядку:

варіанти відповідей

А математичний знак, сиве волосся, джерельна вода;

Б дерев'яна рама, солом'яна іграшка, осінній день;

В лебедина вірність, кам'яна хата, заяча шуба;

Г мідний казан, літня спека, материна сукня.

Запитання 18

3. Присвійними є всі прикметники рядка:

варіанти відповідей

А орлине гніздо, заяча нора, ведмежий барліг;

Б орлиний зір, заячий характер, ведмежа послуга;

В батькова хата, золота каблучка, сталевий трос;

Г батьківський погляд, золоте серце, сталева натура.

Запитання 19

6. За допомогою суфікса -ов- утворені всі прикметники рядка:

(літеру о пропущено)

варіанти відповідей

А ситц..вий, бой..вий, алюміні..вий, служб..вий;

Б святк..вий, грош..вий, фінанс..вий, липн..вий;

В реч..вий, палац..вий, гранат..вий, вечор..вий;

Г кільц..вий, калач..вий, матч..вий, взірц..вий.

Запитання 20

9. Установити відповідність між прикметниками та їх групами за значенням.


1. веселий, добрий, широкий

2. мамин, Галин, лисячий

3. шкіряний, осінній, український


А Якісні прикметники.

Б Відносні прикметники.

В Присвійні прикметники.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - В, 3 - Б;

1 - В, 2 - А, 3 - Б;

1 - Б, 2 - А, 3 - В;

1 - А, 2 - Б, 3 - В.

Запитання 21

Прикметний є присудком і пишеться з НЕ окремо в рядку

варіанти відповідей

Наше село не/багатолюдне.

У не/безпечну дорогу брали досвідчених.

У повітрі запахло не/далекою грозою.

Запитання 22

Знайти рядок, де правильно записані слова

варіанти відповідей

свіжою кашею, дорожчею їжею

важчою ношею, кращою площею

ширшою мережею, вужчею межею

Запитання 23

8. Усі форми ступенів порівняння утворено правильно в рядку:

   

варіанти відповідей

а) більш веселий, якнайбільш солоний, менш сміливий;

б)  більш сміливіший, щонайсміливіший, сміливіший;

 в) яскравіший, більш яскравий, менш яскравіший;

 

г) сміливіший, менш сміливіший, щонайяскравіший.

Запитання 24

5. Не з прикметниками пишеться разом:

варіанти відповідей

а) Не/веселе обличчя дівчини викликало співчуття.

б) Жінка окинула свою затишну кімнату не/сумним, а веселим поглядом.

в) Учні виконували зовсім не/складні завдання.

г) На жаль, відповідь студента на іспиті не/повна.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест