Процес виховання

Додано: 3 травня
Предмет:
25 запитань
Запитання 1

1.   Процес виховання – це:

варіанти відповідей

система виховних заходів, спрямованих на формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості; багатофакторний процес постійного духовного збагачення та оновлення – і тих, хто виховується, і тих, хто виховує; соціальна взаємодія педагога та вихованця, динаміка їх стосунків;

процес взаємодії учителя та учня, в результаті якого учень засвоює знання, набуває вмінь і навичок;

свідома і систематична діяльність людини, спрямована на вироблення у себе позитивних рис і подолання негативних.

Запитання 2

Закономірності процесу виховання – це:


 

варіанти відповідей

об’єктивні, стійкі і істотні зв’язки в навчальному процесі, що зумовлюють його ефективність;


стійкі, повторювані, об’єктивно існуючі істотні зв’язки у ньому, реалізація яких сприяє забезпеченню ефективності розвитку особистості школяра;

керівні положення, що відображають загальні закономірності процесу виховання і визначають вимоги до змісту організації та методів виховного процесу.

Запитання 3

Методи формування свідомості:



варіанти відповідей

педагогічна вимога, громадська думка, прогнозування;

змагання, заохочення, покарання;

бесіда, лекція, диспут, роз’яснення, пояснення.

Запитання 4

Важковиховуючі діти – це діти, :

 

варіанти відповідей

які перебувають на обліку в інспекціях у справах неповнолітніх або направлені до спецшкіл і спеціальних професійно-технічних училищ;

які негативно ставляться до навчання й суспільно корисної діяльності;

які байдуже ставляться до навчання, періодично порушують правила поведінки і дисципліну.

Запитання 5

Суб’єктивними суперечностями процесу виховання є:


 


варіанти відповідей

між пізнавальними і практичними завданнями, що висуваються самим ходом навчання, і наявним рівнем знань, умінь і навичок, рівнем їх розвитку;

 суперечність між зовнішніми вимогами до особистості та внутрішніми її можливостями й спрямуваннями, між активно-діяльнісною природою вихованця й соціально-педагогічними умовами його життя;

між зростаючими вимогами до освіти та виховання і можливостями їх здійснення, між різними поколіннями стосовно досвіду, світоглядних позицій, цінностей поведінки, моделей поведінки.

Запитання 6

Методи контролю та аналізу ефективності виховання:



варіанти відповідей

педагогічне спостереження бесіда опитування, аналіз результатів суспільно корисної роботи, виконання доручень;

педагогічна вимога, громадська думка, прогнозування;

змагання, заохочення, покарання.

Запитання 7

Індивідуальні форми виховної роботи – це:



варіанти відповідей

гуртки, екскурсії, походи, класні години;

читання художньої літератури, колекціонування, філателія, нумізматика, гра на музичних інструментах, вишивання, малювання тощо;

одна з ефективних форм організації виховання учнів.

Запитання 8

1. Самовиховання – це:


варіанти відповідей

система виховних заходів, спрямованих на формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості; багатофакторний процес постійного духовного збагачення та оновлення – і тих, хто виховується, і тих, хто виховує; соціальна взаємодія педагога та вихованця, динаміка їх стосунків;

процес взаємодії учителя та учня, в результаті якого учень засвоює знання, набуває вмінь і навичок;

свідома і систематична діяльність людини, спрямована на вироблення у себе позитивних рис і подолання негативних.

Запитання 9

Суб’єктивними чинником, який впливає на процес виховання є:


варіанти відповідей

вплив природнього середовища;


соціально-педагогічна діяльність сім’ї та громадських організацій;

відродження національних традицій.

Запитання 10

Метод виховання – це:


варіанти відповідей

частина, елемент методу виховання, необхідний для ефективнішого застосування методу в конкретній ситуації;

способи взаємопов’язаної діяльності вихователів і вихованців, спрямованої на формування у вихованців поглядів, переконань, навичок і звичок поведінки;

 спосіб упорядкованої взаємопов’язаної діяльності вчителів та учнів, спрямованої на вирішення завдань освіти, виховання і розвитку в процесі навчання

Запитання 11

Методи стимулювання діяльності та поведінки:


варіанти відповідей

змагання, заохочення, покарання;

педагогічна вимога, громадська думка, прогнозування;

бесіда, лекція, диспут, роз’яснення, пояснення.

Запитання 12

Педагогічно занедбані діти – це діти, :


варіанти відповідей

які перебувають на обліку в інспекціях у справах неповнолітніх або направлені до спецшкіл і спеціальних професійно-технічних училищ;

які негативно ставляться до навчання й суспільно корисної діяльності;

які байдуже ставляться до навчання, періодично порушують правила поведінки і дисципліну.

Запитання 13

Принципи процесу виховання – це:


варіанти відповідей

стійкі, повторювані, об’єктивно існуючі істотні зв’язки у ньому, реалізація яких сприяє забезпеченню ефективності розвитку особистості школяра;

об’єктивні, стійкі і істотні зв’язки в навчальному процесі, що зумовлюють його ефективність;

керівні положення, що відображають загальні закономірності процесу виховання і визначають вимоги до змісту організації та методів виховного процесу.

Запитання 14

Позашкільна вихована робота – це:


варіанти відповідей

освітньо-виховна діяльність позашкільних закладів для дітей та юнацтва;

різноманітна освітня і виховна робота спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей, її організовує з учнями в позаурочний час педагогічний колектив школи;

одна з ефективних форм організації виховання учнів.

Запитання 15

1.   Процес перевиховання – це:

 

варіанти відповідей

система виховних заходів, спрямованих на формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості; багатофакторний процес постійного духовного збагачення та оновлення – і тих, хто виховується, і тих, хто виховує;

виховний процес, спрямований на подолання негативних рис особистості, що сформувалися під впливом несприятливих умов виховання;

свідома і систематична діяльність людини, спрямована на вироблення у себе позитивних рис і подолання негативних.

Запитання 16

Об’єктивними суперечностями процесу виховання є:


 

варіанти відповідей

між пізнавальними і практичними завданнями, що висуваються самим ходом навчання, і наявним рівнем знань, умінь і навичок, рівнем їх розвитку;

між зростаючими вимогами до освіти та виховання і можливостями їх здійснення, між різними поколіннями стосовно досвіду, світоглядних позицій, цінностей поведінки, моделей поведінки;

 суперечність між зовнішніми вимогами до особистості та внутрішніми її можливостями й спрямуваннями, між активно-діяльнісною природою вихованця й соціально-педагогічними умовами його життя.

Запитання 17

Управління процесом виховання – це:


варіанти відповідей

спосіб упорядкованої взаємопов’язаної діяльності вчителів та учнів, спрямованої на вирішення завдань освіти, виховання і розвитку в процесі навчання;

діяльність педагогів, що забезпечує планомірний і цілеспрямований виховний вплив на вихованців;

свідома і систематична діяльність людини, спрямована на вироблення у себе позитивних рис і подолання негативних.

Запитання 18

Принципи національного виховання – це:


 

варіанти відповідей

стійкі, повторювані, об’єктивно існуючі істотні зв’язки у ньому, реалізація яких сприяє забезпеченню ефективності розвитку особистості школяра;

об’єктивні, стійкі і істотні зв’язки в навчальному процесі, що зумовлюють його ефективність;

гуманізм, демократизм, народність, природо-відповідність, культуро-відповідність, безперервність, етнізація виховного процесу тощо.

Запитання 19

Методи формування суспільної поведінки:


варіанти відповідей

змагання, заохочення, покарання;

педагогічна вимога, громадська думка, прогнозування;

бесіда, лекція, диспут, роз’яснення, пояснення.

Запитання 20

Позакласна виховна робота – це:


варіанти відповідей

освітньо-виховна діяльність позашкільних закладів для дітей та юнацтва;

різноманітна освітня і виховна робота спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей, її організовує з учнями в позаурочний час педагогічний колектив школи;

одна з ефективних форм організації виховання учнів.

Запитання 21

До масових форм виховної роботи належать…

варіанти відповідей

малювання;

тематичні вечори

нумізматика

зустрічі з видатними людьми.  

концерт

Запитання 22

Чим зумовлені форми і методи національного виховання?

варіанти відповідей

станом розвитку педагогічної думки в країні;

історичними подіями;

народною ментальністю;

всі відповіді правильні.

Запитання 23

Головним критерієм, що визначає ефективність виховної діяльності педагога, є…

варіанти відповідей

методи, форми, засоби педагогічної діяльності вчителя;

позитивні зміни в особистісно-індивідуальному розвитку вихованців;

ставлення вчителя до педагогічної діяльності;

цілеспрямована організація життєдіяльності учнів. 

Запитання 24

Кому належить провідна роль у вихованні особистості?

варіанти відповідей

родичам;

вихователю;

родині;

школі;

закладу дошкільної освіти.

Запитання 25

У процесі виховання вихованець виступає як...

варіанти відповідей

суб'єкт виховання;

об'єкт виховання

спочатку як суб'єкт, а потім як об'єкт.

і об'єкт, і суб'єкт.

спочатку як об'єкт, а потім як суб'єкт.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест