Функціональною основою вроджених форм поведінки людини є
безумовні рефлекси та інстинкти. Вкажіть правильні твердження:
І. Основні центри, що контролюють виникнення проявів вродженої
поведінки, розташовані в в корі та підкірці півкуль великого мозку.
ІІ. Вроджена поведінка високоадаптивна й не потребує попереднього
научіння.
ІІІ. Вроджена поведінка видотипова.
Вкажіть правильні твердження:
І. Умовні рефлекси є індивідуальними пристосувальними реакціями.
ІІ. Умовні рефлекси здійснюються через функціональні тимчасові нервові зв’язки.
ІІІ. Основні центри, що контролюють виникнення проявів набутої
поведінки, розташовані в підкірці та стовбурі головного мозку.
Набута поведінка потребує попереднього научіння. Вкажіть правильні твердження:
І. Научіння людини – це способи накопичення індивідуального досвіду.
ІІ. Вищою формою научіння в людини є наслідування.
ІІІ. Пізнавальне (когнітивне) научіння робить можливим прогнозування результатів дій.
Вкажіть специфічну форму індивідуальної активності, спрямованої на засвоєння знань, умінь, навичок та способів діяльності:
Фізіологічною основою розумової діяльності є складні процеси
кори півкуль великого мозку. Вкажіть правильні твердження:
І. Основою розумової діяльності є мислення.
ІІ. Розумова діяльність є дуже складною та вимагає ефективної регуляції процесів.
ІІІ. Якщо людина займається розумовою працею, чудовим засобом для
відпочинку є гімнастика або фізичне навантаження.
Активне научіння – научіння шляхом активної взаємодії
із середовищем, завдяки чому виникають нові поведінкові реакції. Вкажіть правильні твердження:
І. Активне научіння – повторення танцювальних рухів за іншою людиною.
ІІ. Активне научіння – міркування під час розв’язування задач.
ІІІ. Активне научіння – вміння їздити на велосипеді потребує багато спроб.
Вкажіть, під час якого научіння в кризові періоди розвитку добре
запам’ятовується вперше побачене:
Вкажіть, які рефлекси пов’язані з діяльністю скелетних м’язів:
Визначте правильність тверджень щодо біологічної ролі умовних рефлексів:
І. Забезпечують сталість внутрішнього середовища та процеси розмноження.
ІІ. Забезпечують навчання людини й різноманітність інтелектуальної діяльності.
ІІІ. Мають сигнальне значення.
Вкажіть значення зіничного рефлексу:
Темперамент – сукупність індивідуальних особливостей, що виявляються у силі, швидкості та зрівноваженості нервових процесів. Вкажіть правильні твердження:
І. Темперамент не впливає на успішність діяльності людини.
ІІ. Кожен тип темпераменту має свої позитивні та негативні особливості.
ІІІ. Особливості нервових процесів сангвінічного типу темпераменту:
сильний, неврівноважений, рухливий.
Рефлекс – реакція організму на будь-яке подразнення, що здійснюється за участю нервової системи. Вкажіть правильні твердження:
І. Будь-який рефлекс має основу у вигляді рефлекторної дуги.
ІІ. У створенні рефлекторної теорії брали участь Я. Прохазка, І. П. Павлов.
ІІІ. Рене Декарт поділив усі рефлекси на безумовні та умовні.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома