1. Кого називають "сонцем Руїни" ?
2. Руїна - термін,який позначає процес:
(3 правильні відповіді)
3. Назвіть роки гетьманування Петра Дорошенка?
4. . Яку територію втратила Польща за Бучацьким миром 1672 р.?
5. Як називалися наймані козацькі полки, створені за гетьманування Петра Дорошенка:
6. Які дії здійснив П.Дорошенко, якого називали "Сонцем Руїни", на посаді гетьмана?
7. Протекторат - це ...
8. Хто такі компанійці?
11. Договір, підписаний 9 березня 1669 року з Московською державою називається
«Великий згін» населення Правобережної Гетьманщини здійснював гетьман
Оборону якого міста описано в уривку з історичного джерела:
«Понад місяць тривала облога, місто запекло боронилося, ніби знало, доки стоятиме велична столиця гетьмана Богдана, доти й житиме віра в те, що минуться незгоди»?
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Зміцнивши свої позиції на Правобережжі, відчуваючи підтримку могутньої держави, на чолі війська переходить на лівий берег Дніпра. Після вбивства козаками Івана Брюховецького його проголошують гетьманом усієї України».
Гадяцький трактат був укладений:
Який період козацької доби історії України характеризує тогочасний вислів: «що козак, то був полковник, що сотник — то гетьман»?
Діяльність якого гетьмана можна характеризувати, спираючись на подану карту?
У якомі місті відбулась Чорна рада 1663 р.?
Які сусідні держави зазіхали на українські землі у добу "Руїни"? (3 відповіді)
Яка держава таємно підтримувала полтавського полковника М. Пушкаря та кошового отамана Я. Барабаша в їхньому повстанні проти гетьмана І. Виговського?
Відмінність умов польсько-московського «Вічного миру» (1686 р.) від умов Андрусівського перемир’я (1667 р.) полягала в тому, що одноосібну зверхність московського царя визнано над
На карті суцільною жирною лінією позначено розподіл українських земель між
Уривок із якого договору подано нижче?
«На стороні його королівської величності — від Дніпра, що під Києвом, і... до Путивльського рубежу ніякого міста, ні волості... від нинішнього часу належати не буде... А внизу по Дніпру земля, що називається Запороги, і тамтешні козаки... мають бути під високою рукою обох великих государів... Місто Київ на сторону Речі Посполитої має бути віддане... через два роки, від нинішнього договору рахуючи...»
Яку назву отримали події, описані в уривку з історичного джерела:
«На Україні настала тепер лиха година. Було таке безладдя, що кожний робив, що хотів. Із заходу шарпали Україну польські війська, з півночі й від сходу — московські... а з півдня набігали турки й татари. До того ж Україна розділилася на дві частини... На Лівобережній вибрали одного гетьмана, на Правобережній — іншого...»?
Бахчисарайський договір 1681 р., що вирішував долю Правобережної України, укладено турецьким султаном із
Перемога українсько-татарських військ над московськими військами в битві під Конотопом відбулася
Про формування населення якого регіону йдеться в уривку з історичного джерела:
«Наші діди, батьки, брати і родичі, і ми самі поприходили з різних гетьманських і задніпрянських міст в Україну на закликання бєлгородських та курських воєвод, котрі запевняли нас царським словом – не відбирати від нас наших вольностей. Вони веліли селитися нам, щоб ми захистили собою московські українські міста по Бєлгородській лінії в диких степах на татарських займищах…»?
Портрет якого гетьмана?
Перший український гетьман, який у 1665 здійснив візит до Москви:
Визначте ознаки господарського життя й політичного устрою Слобідської України в другій половині XVII ст.
«У другій половині серпня відбулися вирішальні за своєю трагічністю події. Залога міста після майже півторамісячної облоги не витримала щоденних штурмів... Коли турки увійшли в місто, пролунав страшенної сили вибух: то вогонь дістався запасів пороху... Отак... перетворено на руїну серце Української козацької держави...»
Турки під час походу «на серце Української козацької держави» як знамено використовували ім’я гетьмана
Вкажіть наслідки Руїни( 4 відповіді)
З переліку договорів виберіть ті, де йшлось про розподіл українських земель:
Виберіть правобережних гетьманів(трьох)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома