Вкажіть імена синів Ярослава Мудрого, які утворили тріумвірат Ярославичів:
В якому році князі для збереження єдності зібралися на Любецькому з їзді?
Вкажіть імя князя, який заповідав своїм синам: «Осе я одходжу зі світу сього. А ви… майте межи собою любов, бо ви є брати… Тепер же поручаю я, — замість себе, — стіл свій, Київ, найстаршому синові Ізяславу. Слухайтесь його, як ото слухались ви мене, нехай він вам буде замість мене. А Святославу даю я Чернігів, а Всеволоду — Переяславль, а Ігорю — Володимир, а В’ячеславу — Смоленськ…»?
Яке твердження є одним із рішень Любецького з"їзду князів?
Які події пов’язані з діяльністю Володимира Мономаха?
Перший писемний збірник законів на Русі носив назву:
Собор святої Софії було закладено Ярославом на честь
За формою правління Русь-Україна в Х-ХІ ст. була
Укажіть твердження, які характеризують діяльність Володимира Великого (4 відповіді).
Що спричинило політичну роздробленість Київської Русі?( 3 відповіді)
Яка історична подія відбулася 1113-1125 рр.
З якого документа цей уривок.
«Не давайте сильним погубити людину». Він хотів бачити синів добрими, співчутливими до людського горя, привітними, людяними. Закликав проявляти милосердя й особливо цінувати людське життя, застерігав від порушення клятви, брехні,пияцтва, розпусти, навчав шанувати старших і духовенство,поважати жінку, але при цьому не дозволяти їй керувати чоловіком. У його повчаннях синам наголошувалося на важливості піклуватися про рідну землю та підданих, не завдавати їм прикрощів."
Який твір написав В. Мономах?
Назвіть автора "Повість минулих літ".
Яка найдавніша книга Русі-України збереглася до наших днів?
Назвіть перших Руських святих.
Вкажіть останнього правителя Русі-України?
Яка історисна подія відвувалася 1078-1093 рр.
Поясніть значення терміну: тріумвірат.
Пставте історичні події у хронологічній послідовності.
а) Початок правління В. Мономаха.
б) Друга згадка назви Україна.
в) Загибель князя Ізяслава.
г) Укладання "Правди Ярославичів".
З 1094-1113 рр. Володимир Мономах був князем у
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома