С.РУДАНСЬКИЙ. СПІВОМОВКИ.

Додано: 23 квітня 2023
Предмет: Українська література, 6 клас
Тест виконано: 264 рази
31 запитання
Запитання 1

Віршований твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу-це...

варіанти відповідей

ліричний вірш

строфа

рима

акровірш

Запитання 2
«Не можна в двері – я в кватирку або пролізу в іншу дірку», - сказала (байка "Муха і Бджола")
варіанти відповідей
Бджола – трудівниця
Муха – ледащиця
Осел
Запитання 3

У якому рядку перераховано співомовки?

варіанти відповідей

"Добре торгувалось", "Жаба і Віл", "Муха і Бджола"

 "Запорожці у короля", "Гуменний", "Добре торгувалося"

 "Похвала", "Щука", "Запорожці у короля"

"Еволюція","Свиня свинею","Заморські гості"

Запитання 4

Алегорія в байці це

варіанти відповідей

гостра критика окремих осіб, людських груп чи суспільства з висміюванням

віршований твір повчального змісту, з яскраво вираженою мораллю

наділення тварин і рослин рисами людського характеру

повчальний висновок наприкінці твору

Запитання 5

У якому з цих творів викривається пихатість, зарозумілість, бажання виділитися будь-якою ціною?

варіанти відповідей

«Запорожці у короля» С. Руданського;

«Похвала» П. Глазового

 "Жаба й Віл" Л. Глібова;

"Найважча роль" П. Глазового.

Запитання 6

Мораль - це

варіанти відповідей

Невеликий ліро-епічний твір повчально-алегоричного змісту.

Гостре висміювання, критика чогось або когось.


 Повчальний висновок наприкінці твору

Доброзичливий, жартівливий сміх.

Запитання 7

Гумор - це

варіанти відповідей

Гостре висміювання, критика чогось або когось.

Доброзичливий, жартівливий сміх.

Невеликий ліро-епічний твір повчально-алегоричного змісту.

  

Повчальний висновок наприкінці твору.

Запитання 8

Байка - це

варіанти відповідей

Гостре висміювання, критика чогось або когось.

Доброзичливий, жартівливий сміх.

Невеликий ліро-епічний твір повчально-алегоричного змісту.

  

Повчальний висновок наприкінці твору.

Запитання 9

Назвати автора творів унікального жанру - співомовка

варіанти відповідей

Леонід Глібов


Павло Глазовий


Василь Більчик


Степан Руданський

Запитання 10

Л. Глібов був майстром у створенні:

варіанти відповідей

Акровіршів, байок

 Новел, віршів

 Ліричних творів, романів

Запитання 11

У яких жупанах відвідали короля запорожці?( ЗАПОРОЖЦІ У КОРОЛЯ")

варіанти відповідей

А У парчевих;

Б у кармазинових;

В у кремплінових;

Г у шкіряних.

Запитання 12

 Описуючи вуса козаків, автор ужив епітет:( ЗАПОРОЖЦІ У КОРОЛЯ")

варіанти відповідей

А великі;

Б довгі;

В довжезні;

Г прездорові.

Запитання 13

Ляхи запропонували козакам сметану, тому що:( ЗАПОРОЖЦІ У КОРОЛЯ")

варіанти відповідей

А хотіли поставити їх у незручне становище;

Б хотіли пригостити їх від щирого серця;

В це був найкращий делікатес на столі;

Г хотіли продемонструвати, що знають уподобання козаків.

Запитання 14

Навіщо козаки попросили меду замість сметани?( ЗАПОРОЖЦІ У КОРОЛЯ")

варіанти відповідей

А Вони не любили сметану;

Б вони хотіли скуштувати польського меду;

В щоб завертіти вуса вгору;

Г вони звикли спочатку їсти мед.

Запитання 15

Відмовляючись від сметани, запорожці назвали її:( ЗАПОРОЖЦІ У КОРОЛЯ")

варіанти відповідей

А доброю;

Б смачною;

В солодкою;

Г славною.

Запитання 16

 Яку їжу ніс додому мужик?( " СВИНЯ СВИНЕЮ")

варіанти відповідей

А Свячену;

Б щойно куплену;

В щойно приготовану;

Г об’їдки з панського столу.

Запитання 17

 Що було в роті у підсвинка?( " СВИНЯ СВИНЕЮ")

варіанти відповідей

А Яблуко;

Б картоплина;

В хрін;

Г апельсин.

Запитання 18

Куди впало печене порося?( " СВИНЯ СВИНЕЮ")

варіанти відповідей

А У яр;

Б під поріг;

В у кущі;

Г у болото.

Запитання 19

 Співомовка — це:

варіанти відповідей

А невеликий вірш гумористичного змісту;

Б весела пісенька;

В скоромовка-пісня;

Г співоча мова.

Запитання 20

Інверсія — це:

варіанти відповідей

А інша версія вірша;

Б незвичне розташування слів у реченні;

В читання вірша задом наперед;

Г повторення ненаголошених складів у реченні.

Запитання 21

Чому дідича не було вдома?" ГУМЕННИЙ"

варіанти відповідей

А Відпочивав за містом;  

Б їздив за границю;

В був на рибаловлі;  

Г їздив на полювання.

Запитання 22

Як він підтримував зв’язок зі своїм гуменним?" ГУМЕННИЙ"

варіанти відповідей

А Телефоном;

Б смс-повідомленням;

В завдяки «сарафанному радіо»;

Г у листах.

Запитання 23

Навіщо пан прикликав гуменного до кордону?" ГУМЕННИЙ"

варіанти відповідей

А Хотів узнати, як ідуть справи; 

Б хотів передати гостинця дітям;

В хотів передати важливі документи;

Г дуже сумував за ним.

Запитання 24

Про який негаразд Іван розповів пану спочатку?" ГУМЕННИЙ"

варіанти відповідей

А Про хвору дружину;

Б про згорілу домівку;

В про зламаний ножик;

Г про померлого коня.

Запитання 25

Що, врешті-решт, сталося з дружиною дідича?" ГУМЕННИЙ"

варіанти відповідей

А Захворіла;

Б впала з коня; 

В виїхала за кордон;

Г померла.

Запитання 26

Співомовка «Гуменний» завершуються тим, що пан:

варіанти відповідей

А вирішив залишитись за кордоном; 

Б одразу поїхав залагоджувати справи;

В вилаяв та звільнив гуменного за брехню;

Г помер на місці від серцевого нападу.

Запитання 27

Що відвідував чумак у місті? ДОБРЕ ТОРГУВАЛОСЯ

варіанти відповідей

А Театри;

Б крамниці;

В адміністративні будівлі;

Г університети.

Запитання 28

Яку річ він хотів придбати? ДОБРЕ ТОРГУВАЛОСЯ

варіанти відповідей

А Атласну тканину;

Б золоту каблучку;

В дьоготь;

Г порцеляновий сервіз.

Запитання 29

Як реагували купці на його пошуки? ДОБРЕ ТОРГУВАЛОСЯ

варіанти відповідей

А Радили, де можна знайти те, що він шукає; 

Б лаяли його;

В проганяли його звідусіль; 

Г реготали з нього.

Запитання 30

В останній крамниці, куди зайшов чумак, купці, за їхніми словами, продавали:("ДОБРЕ ТОРГУВАЛОСЯ")

варіанти відповідей

А дурнів; 

Б дьоготь;

В срібло-золото;  

 Г цукерки для покращення розуму.

Запитання 31

Чи проявив чумак свою кмітливість?("ДОБРЕ ТОРГУВАЛОСЯ")

варіанти відповідей

А Ні;

Б так, пошивши купців у дурні;

В йому не дали висловитись;

Г він був дурнішим за купців.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест