Службова частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення та частин складного речення, - це
Сполучники сурядності поділяються на:
Визначити рядок, у якому всі сполучники належать до сурядних.
Визначити рядок, у якому сполучник з’єднує однорідні члени
Назвіть речення зі сполучником:
Вкажіть рядок, у якому всі сполучники протиставні:
Вказати рядок, у якому всі слова є сполучниками.
Визначте речення, у якому виділене слово – сполучник.
Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...
Окремо в цьому тексті треба писати
У реченні «Викладач дуже зрадів, … почув самостійні судження студентів» може бути кожен з названих сполучників, окрім
Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома