Прочитай текст. Визнач жанр твору.
Сонечко з червоними крильцями
Небо облягали темні хмари. Не вщухав холодний дощ. Жучок сидів рід кущем глоду біля хворого коника - стрибунця. Він кутав коника в торішнє листя, щоб тому було тепліше. А ще, як міг, веселив хворого. Жучок кумедно хапав себе за голову, тріпотів червоними в чорну цяточку крильцями, падав на спину - ніжками - дригульками догори. Коник зацікавлено позирав на жучка й сміявся.....
І незабаром коник видужав. Скинув із себе торішнє листя, високо підстрибнув і засюрчав жучкові:
- Ти турботливий. Ти веселий. Ти наше миле сонечко!
Почувши слово "сонечко", жучок глянув угору. Але на небі лише клубочилися сердиті, кошлаті хмари.
Жучок подумав: "Коник сказав - сонечко... Але сонця зараз немає. Полечу - но я до метеликів. Он чк вони, бідолашні, тремтять під лопухом. Бояться замочити крильця."
- Не журіться! - гукнув жучок, залазячи до метеликів під лопух. - Дощ скоро мине. А щоб вам було веселіше, я заспіваю пісеньку.
І жучок бадьоро виспівув, аж доки з-за хмар не виглянуло сонце й сипнуло на землю теплі промінці.
- Ти добрий! Ти наше лагідне сонечко! - сказали жучкові метелики й радісно затріпотіли крильцями.
Зніяковів жучок, ще більше почервонів від того, що його так хвалять, та й полетів собі далі.
Під високим крислатим дубом він побачив сивого павучка. Павучок спустився на землю по довгій срібній павутинці. Павутинка під час дощу намокла, і тепер павучок не міг повернутися додому.
- Я допоможу! - вигукнув жучок і підсадив старенького павучка до його затишної шпаринки - хатинки.
- Ти ввічливий і уважний. Ти допомагаєш старшим. Ти наше любе сонечко.
- Чому це мене всі називають сонечком? - здивовано запитав жучок, знову ніяковіючи.
Познач, де сидів жучок:
З'єднай подію та персонажа:
Павутинка намокла, і він не міг повернутися додому.
З'єднай подію та персонажа:
Падав на спину - ніжками - дригульками догори.
З'єднай подію та персонажа:
Скинув із себе торішнє листя, високо підстрибнув.
З'єднай подію та персонажа:
Он, як вони, бідолашні, тремтять під лопухом.
Прибери скисну риску у реченнях. Визнач граматичну основу другого речення.
Не/бо облягали темні хмари. Не/вщухав холодний дощ.
Дай характеристку дієслова: Не вщухав.
Добери синонім та антонім до слова занедужати.
Утвори форми дієслова Журитися на -ться, -шся.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома