Шляхта - це
Національно-визвольна війна українського народу розпочалась
Хто автор "Пактів й Конституцій законів і вольностей Війська Запорожського"?
У якому році Катерина ІІ ліквідувала Запорозьку Січ?
Козацькі клейноди - це
Вертеп - це
Хто був останнім гетьманом України?
Коли було укладено «Вічний мир»
Розташуйте події у хронологічній послідовності.
А ліквідація Запорізької Січі
Б Берестейська унія
В Полтавська битва
Г Національно - визвольна війна
Повстання Коліївщина відбулося в
Як ще називали учасників коліївщини
Укажіть ім’я ватажка гайдамаків під час Коліївщини, обраного повстанцями гетьманом.
На прикінці 18 століття Річ Посполиту поділили між собою
Скільки разів територію Речі Посполитої було поділено з 1772-1795
Рух гайдамаків у ХVІІІ ст. охопив
Оберіть історичну характеристику Івана Гонти
Про опришків відомо, що (оберіть три правильні відповіді):
Коли було створено Першу Малоросійську колегію?
Хто був керівником Першої Малоросійської колегії?
Останньою Запорозькою Січчю була
Гайдамаки боролися проти
Кому належить вислів: "Не розум від книжок, а книжки від розуму"
Яка Січ була зруйнована російськими військами в 1775 р. за наказом імператриці Катерини ІІ?
У ХVІІІ ст. більшість нових міст на території України було засновано на:
Як називалася військово-адміністративна одиниця Нової Січі?
За підсумками російсько-турецької війни 1768—1774 рр. Кримське ханство:
Унаслідок ліквідації російським урядом Запорозької (Нової) Січі в другій половині XVIII ст. землі Вольностей Війська Запорозького Низового:
На могилі якого історичного діяча викарбувано такі рядки: «Здесь погребено тело в Бозе почившего кошевого атамана казаков бывшей некогда Запорожской грозной Сечи, сосланного в сию обитель в 1776 году на смирение. Будучи освобожден, сам не пожелал оставить обитель, в коей обрел душевное спокойствие»?
Коли відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела?
«І для того з обов’язку, що належить нам, піклування про благо і велич Вітчизни, прагнучи користь і безпеку його утвердити, як і рівно мати засіб, назавжди віддаляючий неприємні причини, що збурюють вічний мир між імперіями Російською і Османською укладений, який ми назавжди зберегти щиро бажаємо, не менш і в заміну і відшкодування збитків наших, вирішили ми взяти під державу нашу півострів Кримський, острів Тамань і всю Кубанську сторону».
Укажіть за уривком з історичного джерела, яке доручення виконав генерал.
«Нашому генералу-поручику Текелю з довіреними нашими військами... без будь-якого опору з боку козаків, тому що були оточені з усіх боків... у цілковитому порядку... найспокійнішим чином виконати доручену йому справу, уникаючи, наскільки це можливо, кровопролиття...»
Який вищий навчальний заклад Гетьманщини мав великий вплив на розвиток культури другої повини XVIII ст.?
Про кого йде мова?
Один із видатних українських мислителів. Блискуче знання мов, поетики й риторики, античної і нової філософії поєднувалося у ньому з неабиякими здібностями в галузі літератури і мистецтва.
Народився на Полтавщині. Навчався у Київській академії, пізніше за кордоном — в Будапешті, Пресбурзі, Відні, Венеції, Флоренції. Викладав у Харківському колегіумі. Після заборони викладацької діяльності обрав стезю мандрівного філософа і протягом 25 років побував у багатьох містах і селах України, проповідуючи свої ідеї і світогляд. Через пісні, кантати і псалми він викладав свої філософські погляди, таврував соціальне зло, прославляв природу, волелюбність людини.
В якому місті знаходиться собор Св. Юра, де знаходиться статуя Юрія-Змієборця І. Пінзеля?
Який народний майстер збудував Троїцький собор в м. Самарь (Новомосковськ) – сьогодні єдиний в Україні зразок дев’ятикупольної дерев’яної церкви?
Розвитку якого мистецтва сприяли праці М. Березовського, Д. Бортнянського та А. Веделя?
Важливим центром вищої освіти на західноукраїнських землях був/було:
В якому архітектурному стилі збудовано Андріївську церкву (проект Франческо Растреллі) в м. Києві, що сьогодні є пам’яткою архітектури XVIII ст. світового значення ?
Яка споруда зображена на фото?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома