Середовище існування живих організмів (5 клас)

Додано: 4 березня
Предмет: Природознавство, 5 клас
12 запитань
Запитання 1

Середовища існування живих організмів це-

варіанти відповідей

Наземно-повітряне

Водне

Ґрунтове

Космічне

Запитання 2

Виберіть три відповіді з семи. Кожне середовище підходить для існування лише тих організмів, які пристосовані до нього. Які переваги мають організми, що пристосовані до життя в наземно-повітряному середовищі?

варіанти відповідей

Завжди достатньо вологи

Завжди достатньо повітря

Достатньо світла

Завжди достатньо тепла

Завжди достатньо їжі

Висока щільність повітря

Низька щільність чи густина повітря

Запитання 3

Виберіть три відповіді Які особливості будови тіла дозволяють жити рибам у водному середовищі?

варіанти відповідей

Обтічна форма тіла

Здатність спілкуватися звуками

Покриви з луски, вкритої слизом

Наявність довгих виростів тіла

Добре розвинений зір

Органи дихання – зябра

Запитання 4

Для чого водяні ссавці (кити, дельфіни, кашалоти, косатки) та молюски періодично підіймаються до поверхні води?

варіанти відповідей

Для одержання сонячного світла

Для живлення

Щоб дихати зябрами

Щоб набрати повітря в легені

Запитання 5

Виберіть три відповіді Люди завжди мріяли освоїти водне середовище. Які технічні винаходи люди «підгледіли» в мешканців водного середовища й поставили собі на службу?

варіанти відповідей

Принцип реактивного руху літака або ракети – це аналог руху медузи або кальмара

Ласти для плавання – це аналог шкіряних перетинок між пальцями качки або жаби

Акваланг (балон зі стиснутим повітрям) – це аналог зябер у риби

Стінки скафандра завтовшки понад 1 см – це аналог покривів з луски у риби

Форма човна або корабля – це аналог обтічної форми тіла риби

Запитання 6

Чому для зимівлі деякі тварини (ящірки, змії, виноградний слимак, дощові черв'яки) обирають ґрунтове середовище?

варіанти відповідей

У ґрунті є їжа, якої бракує зимою на поверхні

У ґрунті взимку більше повітря, ніж у поверхні або воді

Температура в ґрунті більш стала, ніж у повітрі або воді

Запитання 7

Виберіть три відповіді Які сформувалися пристосування організмів (кротів, сліпаків, вовчків, черв’яків, хробаків) до ґрунтового середовища існування?

варіанти відповідей

невеликі розміри

Наявністю жирового прошарку під шкірою

Тверді й слизькі покриви тіла

Риючі кінцівки або зуби

Гострі зір та нюх

Органи дихання – зябра.

Запитання 8

Відшукайте приклади пристосувань, які дозволяють організмам у наземно-повітряному середовищі переносити нестачу води.

варіанти відповідей

Довге й глибоко проникаюче коріння верблюжої колючки

Наявністю густого хутра песця або ведмедя

Листки кактуса перетворені в голки, а стебло потовщене

Наявність пристосувань (крильця, парашутики, гачки) для поширення насіння рослинами

Запаси жиру в горбах верблюда

Запитання 9

Виберіть тварину наземно-повітряного середовища, яка активна в ночі.

варіанти відповідей
Запитання 10

Виберіть тварину водного середовища

варіанти відповідей
Запитання 11

Назвіть пристосування організмів до наземно-повітряного середовища?

варіанти відповідей

обтічна форма тіла

у тварин товстий шар підшкірного жиру, густе хутро або пір’я.

в листопадних рослин є опадання листя

пересуваються за допомогою плавців

Запитання 12

Про яке середовище описано: є добові й сезонні коливання температури повітря, різна вологість. Це середовище має різноманітний рослинний і тваринний світ.

варіанти відповідей

наземно-повітряне

водне

грунтове

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест