Середовище існування – усе те, що оточує живі організми й впливає на них. Якого середовища існування немає?
Виберіть три відповіді з семи. Кожне середовище підходить для існування лише тих організмів, які пристосовані до нього. Які переваги мають організми, що пристосовані до життя в наземно-повітряному середовищі?
Деякі морські ссавці (моржі, тюлені), в яких кінцівці перетворені в ласти, здатні добре й достатньо швидко плавати в воді, але незграбно повільно пересуваються на суходолі. Про що свідчить цей факт?
Виберіть три відповіді з семи. Які особливості будови тіла дозволяють жити рибам у водному середовищі?
Для чого водяні ссавці (кити, дельфіни, кашалоти, косатки) та молюски періодично підіймаються до поверхні води?
Виберіть три відповіді з семи. Люди завжди мріяли освоїти водне середовище. Які технічні винаходи люди «підгледіли» в мешканців водного середовища й поставили собі на службу?
Чому водяні рослини зростають лише на мілководді до глибини 200 м, а рослини на суходолі зустрічають навіть у горах на висоті в кілька кілометрів?
Водне середовище заселене від поверхні й до самого дна. Основними сферами життя, які відрізняються умовами існування організмів, є: водна поверхня, товща води та дно. Усі водні організми залежно від умов їхнього існування та способу життя об’єднують у три групи: планктон, нектон, бентос. Знайдіть ланцюг, що дає цілком правильні уявлення про ці групи.
Чому для зимівлі деякі тварини (ящірки, змії, виноградний слимак, дощові черв'яки) обирають ґрунтове середовище?
У переважної більшості наземних тварин головним органом чуття є зір, у той час як у мешканців водойм та ґрунту – органи дотику. Чим це можна пояснити?
Виберіть три відповіді з семи. Які сформувалися пристосування організмів (кротів, сліпаків, вовчків, черв’яків, хробаків) до ґрунтового середовища існування?
Виберіть три відповіді з семи. Відшукайте приклади пристосувань, які дозволяють організмам у наземно-повітряному середовищі переносити нестачу води.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома