Системні порушення мовлення

Додано: 27 грудня 2024
Предмет:
10 запитань
Запитання 1

Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) - це...

варіанти відповідей

порушення вимовної сторони мовлення, яке виникає внаслідок органічного ураження центральної нервової системи. Це тяжкий розлад усієї мовленнєвої діяльності

порушення процесів формування вимовної системи рідної мови у дітей із різними мовленнєвими розладами внаслідок дефектів сприймання та вимови фонем.

різні складні мовні розлади, при яких порушується формування всіх компонетов мовної системи, тобто звукової сторони (фонетики) і смислової сторони (лексики, граматики).

розлад мовлення, який може виникнути внаслідок локального ураження кори головного мозку, що асоціюється з відповідною мовною діяльністю. Є симптомом деяких хвороб.

Запитання 2

Ким були умовно виділені три рівні загального недорозвинення мовлення?

варіанти відповідей

Л.Волковою

Р.Лєвіною

М.Шереметом

о.Ревуцькою

Запитання 3

Для якого рівня ЗНМ характерні такі особливості?


Великі труднощі діти мають під час підбору синонімів, антонімічних

відношень абстрактних слів (жадібність - не-жадібність; повага - злий,

доброта), споріднених слів. Метафори і порівняння, слова з переносним значенням часто взагалі є недоступними для їх розуміння.

варіанти відповідей

1 рівень

2 рівень

3 рівень

Запитання 4

Для якого рівня ЗНМ характерні такі особливості?


Змішування звуків, коли ізольовано дитина вимовляє певні звуки правильно, а у словах і реченнях - взаємозамінює їх (свистячих, шиплячих звуків,

сонорів і звуків л', г, к, х) - при цьому може спостерігатися

спотворення деяких фонем (міжзубна вимова, велярна вимова звука р);

варіанти відповідей

І рівень

ІІ рівень

ІІІ рівень

Запитання 5

Для якого рівня ЗНМ характерні такі особливості?


Характерною ознакою є недиференційована вимова звуків (наприклад, звук «с'» замінює звук «с» - «сянкі»,звук «ш» - «сюба», звук «ц» - «сібуля»).

варіанти відповідей

І рівень

ІІ рівень

ІІрівень

Запитання 6

Алалія - це...

варіанти відповідей

розлад мовлення, який може виникнути внаслідок локального ураження кори головного мозку, що асоціюється з відповідною мовною діяльністю. Є симптомом деяких хвороб.

відсутність або недорозвиток мовлення внаслідок органічного ураження мовленнєвих зон кори головного мозку у внутрішньоутробному або ранньому періоді розвитку дитини.

порушення вимовної сторони мовлення, яке виникає внаслідок органічного ураження центральної нервової системи

складне мовленнєве порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоненти мови: лексика, фонетика, граматика.

Запитання 7

Для дітей з алалією характерний недостатній розвиток таких вищих

психічних функцій:

варіанти відповідей

сприймання та увага

мовлення та мислення

Мислення та пам'ять

увага та пам'ять.

Запитання 8

У дітей з сенсорною алалією відмічається явище ...

варіанти відповідей

персервації

ехолалії

елізії

інтерації

Запитання 9

Вперше термін «афазія» запропонував....

варіанти відповідей

А. Труссо у 1864 році

П. Брока у 1861 році

К. Верніке у 1873 році

Запитання 10

На сьогодні загальноприйнятою у логопедії та психології вважається

нейропсихологічна класифікація афазій..

варіанти відповідей

6 форм афазії за О. Лурія

сенсорна і моторна афазії

кінестетична та кінетична афазії

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест