Службові частини мови (прийменник, сполучник, частка). Вигук

Додано: 23 травня
Предмет: Українська мова, 7 клас
16 запитань
Запитання 1

Назвіть речення зі сполучником підрядності:

варіанти відповідей

а) Ніч була хоч і зоряна, та темна (Панас Мирний);

б) Вона боялась осені холодної, а я боялась шуму й суєти (Л. Костенко);

в) Хіба не чуєте, що небо голубіє, що сонце ранками всміхається ніжніше… (Олександр Олесь),

г) Солов’їних пісень світанкових невимовну почую красу (В. Кошелев).

Запитання 2

У якому рядку всі слова з частками слід писати окремо?

варіанти відповідей

а) будь/кого, не/писав, ні/що;

б) казна/як, як/то, як/небудь;

в) що/небудь, сказав/би, хай/живе;

г) нехай/іде, ти/ж, таки/взяли.

Запитання 3

 Визначте скільки сполучників у реченні

Пахло глиною, і крізь вікно лилося тьмяне світло; він роздивлявся навколо й дивувався, що ніколи не помічав цього раніше.


 


варіанти відповідей

 2

3

 

4

 5

Запитання 4

Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:

варіанти відповідей

а) б, ані, і, в, на;

б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:

в) хіба, невже, лишень, справді, чи;

г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.

Запитання 5

Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку


варіанти відповідей

 (з)над, (по)над, (по)між, (по)серед

 (на)прикінці, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля

 (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за

(по)друге, (по)одному, (до)мене, (тим)часом

Запитання 6

Частка НЕ пишеться разом



варіанти відповідей

з іменниками, прикметниками, прислівниками, дієсловами, дієприкметниками, дієприслівниками, якщо слово без НЕ не вживається



з дієсловами, дієприслівниками, займенниками, числівниками, службовими частинами мови

з дієприкметниками, якщо вони мають пояснювальні слова

 з іменниками, коли при них є протиставлення

Запитання 7

Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних членів:

варіанти відповідей

Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя

Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли

Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів

Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром Галя

Запитання 8

У якому рядку всі слова з ні пишуться окремо?



варіанти відповідей

ні/за/що, ні/кроку далі, ні/до/розмови, ні/на/що

 ні/на/що, ні/би/то, ні/якому, ні/з/кого

 ні/скільки, ні/хто, ні/який, ні/в/чому

 ні/звуку, ні/пострілу, ні/з/ким, ні/ким

Запитання 9

На модальні,словотворчі ,формотворчі поділяються:

варіанти відповідей

вигуки

частки

сполучники

прийменники

Запитання 10

Усі службові слова є прийменниками в рядку

варіанти відповідей

поруч з, з-поміж, понад, між

з метою, в, ані, до

 у зв’язку з, у, не, без

з, за, на, хай

Запитання 11

За будовою сполучники поділяються на ...

варіанти відповідей

Прості, складні

Прості, складні, складені

Непохідні, похідні

Сурядності та підрядності

Запитання 12

Виділене слово є прийменником у рядку:

варіанти відповідей

А Україна – край калини в полі, верби при річках та лелек у високості.

 Б Не край мого серця, воно й так болить.

В Напівсонну тополю збудить трактор край села.

  

Г Мій рідний край, тобі відомі всі мої бажання.

Запитання 13

Визначте синтаксичну роль вигуку в реченні Її «ой» боляче ранило серце.

варіанти відповідей

А Додаток.

Б Присудок.

В Підмет.

Г Обставина.

Запитання 14

Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ

варіанти відповідей

По роботі пізнають майстра.

Високо літає, та низько сідає.

Без роботи день роком стає.

За одного вченого дають десять невчених.

Наука не веде до бука.

Запитання 15

Вигук виділено у реченні

варіанти відповідей

А Земле моя, нема рідніш за тебе.

Б На жаль, погода зовсім зіпсувалась.

В Ой лелечко, болить моє сердечко!

Г  Встаньте, люди! День сьогодні гарний буде!

Запитання 16

Прийменник у потрібно вжити в обох словосполученнях рядка

варіанти відповідей

прийшов ... театр, взяти ... руки


написала ... листі, побувала ... Львові

прибрала ... кімнаті, зібрав ... кошик

яблуня ... цвіту, поклав ... шухляду

квіти ... вазі, прочитала ... книжці

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест