Соціально-економічне становище українських земель у XVI ст.

Додано: 7 жовтня
Предмет: Історія України, 8 клас
21 запитання
Запитання 1

Вкажіть наявність станів в українському суспільстві:

варіанти відповідей

 Привілейований та непривілейований

Привілейований та напівпривілейований

Привілейований, напівпривілейований та непривілейований

Напівпривілейований та непривілейований

Запитання 2

До непривілейованого стану належать:

варіанти відповідей

 селяни

міщани

 козаки

духовенство

Запитання 3

До привілейованого стану відносяться:

варіанти відповідей

шляхта

селяни

духовенство

магнати

Запитання 4

Укажіть назву багатогалузевого феодального господарства, яке ґрунтувалося на примусовій праці залежних селян та виготовляло продукцію на продаж. 

варіанти відповідей

 замок

фільварок

помістя

маєток

Запитання 5

Яким документом було обмежено особисту свободу селян, введено кріпатцтво?

варіанти відповідей

 І Литовським статутом

ІІ Литовським статутом

ІІІ Литовським статутом

Уставом на волоки

Запитання 6

Примусове і безоплатне виконання селянами робіт у господарстві землевласника - це...

варіанти відповідей

рента

фільварок

панщина

 оренда

Запитання 7

Сукупність яких понять і термінів слід використовувати, характеризуючи економічний розвиток українських земель у середині XVI – середині XVII ст.?

варіанти відповідей

Цех, магістрат, вотчинне землеволодіння

Помісне землеволодіння, смерди, полюддя

Панщина, оброк, фільварки

Запитання 8

Про яке поняття йде мова?

Дохід від власності, який сплачують орендарі власникам за право користування нею протягом певного періоду. Тобто, як правило, це була плата за оренду землі.

варіанти відповідей

Привілей

Фільварок

 Рента

Магдебурзьке право

Запитання 9

Магдебурзьке право- це ...

варіанти відповідей

право магната на володіння землею

право на отримання землі під фільварок

виборний становий орган

право міста на самоврядування

Запитання 10

Третій Литовський статут прийнято у...?

варіанти відповідей

1529 р.

1569 р.

1566 р.

1588 р.

Запитання 11

Ремісники об єднувалися у ?

варіанти відповідей

Групи

Гільдії

Цехи

Союзи

Запитання 12

Орган управління міст з магдебурзьким правом.

варіанти відповідей

Магістрат

Воєводство

Цех

Рада

Запитання 13

Оберіть ознаки, притаманні соціально - економічному життю українських земель у др. п. XVI ст. (10 балів)

1.початок промислового перевороту

2. об'єднання ремісників у цехи

3. запровадження уроків та погостів

4. поширення фільваркового господарства

5. початок карбування власної монети - "златників" і "срібників"

6. зростання торгівельного обороту із Золотою Ордою

7. закріпачення селян

варіанти відповідей

2,6,5

1,2,3

5,6,7

2,4,7

Запитання 14

Найвпливовіші міщани серед перелічених це - ?

варіанти відповідей

магнати

бюргери

 патриції

плебс

Запитання 15

Господарство, вирощування продуктів у якому орієнтоване на власне споживання, називається?

варіанти відповідей

натуральне

ринкове

Запитання 16

Де виникло Магдебурзьке право?

варіанти відповідей

в Африці

в південній Америці

в Азії

в Європі

Запитання 17

Яке з міст не отримувало Магдебурзьке право?

варіанти відповідей

Київ

Львів

Сянок

Чернігів

Кам'янець

Запитання 18

Яке з термінів є зайвим? (не стосується Магдебурзького права)

варіанти відповідей

війт

магістрат

лава

рада

президент

Запитання 19

Виберіть прричини надання українським містам Магдебурзького права (3 правильні відповіді)

варіанти відповідей

повільний розвиток міст через напади татар

польські можновладці були зацікавлені в розвитку міст

прагнення міського населення самостійно керувати власним життямсвого міста

ослаблення Литви у Лівонській війні з московським царством

прагнення Польщі отримати українські землі

неспроможність захистити свої кордони від татар

Запитання 20

Лава - це?

варіанти відповідей

суд у кримінальних справах

суд у адміністративних справах

керуючий орган міста

Запитання 21

У якому році Сянок отримало Магдебурзьке право?

варіанти відповідей

1339 р.

1356 р.

1374 р.

1494 р.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест