Установіть відповідники між членами козацької старшини та клейнодами:
1. гетьман;
2. війський суддя;
3. військовий писар;
4. хорунжий;
А) пірнач;
Б) перо і каламар;
В) булава;
Г) корогва (прапор);
Д) печатка.
Установіть хронологічну послідовність подій:
А) повстання під проводом Марка Жмайла;
Б) утворення першої Запорозької Січі на о. Мала Хортиця;
В) похід запорожців на Кафу під проводом гетьмана П. Сагайдачного;
Г) повстання козаків під проводом Северина Наливайка.
Виберіть твердження, які стосуються діяльності гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного. (3 правильні відповіді)
Якими правами і привілеями було наділене реєстрове козацтво? (три правильні відповіді):
Виберіть ватажків козацьких повстань 20-30-х років ХVІІ століття. (4 правильні відповіді)
Які основні наслідки «доби героїчних походів козацтва» (2 правильні відповіді)?
Укажіть основні положення «Ординації Війська Запорозького, що перебуває на службі Речі Посполитої» (1638 р.) (три правильні відповіді)
Установіть послідовність подій козацьких повстань кінця XVI — першої половини XVII ст.:
А. «Не хочемо знати ні пана, ні короля, лише гетьмана Косинського! Хай володарює над нами, вільними козаками! Відчинимо козацьким загонам міську браму…»
Б. «…Та частина поляків, що залишилась у таборі, й собі влаштувала бенкет. Ніхто не сподівався тут козацького нападу на світанку… Тобто все складалося так, як того й хотів гетьман Трясило. Виждавши, коли гарнізон добряче впився й поснув, він познімав з допомогою своїх розвідників вартових і вдерся до табору. Різанина була жахливою...»
В. «Хто ж втримає народ, коли в нього так закрутилися колеса свавілля. Переконався я в цьому під Кумейками; взимку знищив Павлюка. А на весну… ожив Острянин. Розгромив Острянина, з’явився Гуня…»
Г. «…Непокірний козак, на ім’я Сулима, підступно й таємно прокравшись з 800 козаками з моря до Дніпра, насмілився напасти на фортецю, яку його милість король Владислав звелів на кошти Речі Посполитої збудувати на першому дніпровському порозі й оточити валами проти розбещеної сваволі козаків, щоб вони на море в човнах більше не ходили та турка не дратували. Сулима, напавши вночі на цю фортецю й перебивши сторожу… фортецю в кількох місцях зруйнував...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома