Стародавня історія Чехії

Додано: 14 листопада 2019
Предмет: Всесвітня історія, 6 клас
Тест виконано: 103 рази
42 запитання
Запитання 1

Археологія — це галузь історичної науки, що вивчає:

варіанти відповідей

походження різних народів, їхню етнічну історію, розселення, побут та культуру

архівні документи та писемні пам’ятки з метою залучення їх до наукового обігу

історичні та етнічні типи людини, пануючі в суспільстві системи образів та уявлень

речові (матеріальні) пам’ятки та реконструює за ними стародавню історію людства

Запитання 2

Археологічна культура — це:

варіанти відповідей

археологічні знахідки, що свідчать про наявність у первісних людей мистецтва та релігії

археологічні пам’ятки, які належать до одного часу, поширені на певній місцевості та відрізняються місцевими особливостями

науково обґрунтовані правила здійснення археологічних розкопок

наука, що досліджує археологічні джерела та здійснює їх інтерпретацію

Запитання 3

Яка наука досліджує матеріальні залишки життя та діяльності людей?

варіанти відповідей

археологія

етнографія

сфрагістика

топоніміка

Запитання 4

Що покладено в основу археологічної періодизації стародавньої історії?

варіанти відповідей

заняття первісних людей

зміна клімату на Землі

матеріал, із якого виготовляли знаряддя праці

зміни антропологічного типу людини

Запитання 5

Які історичні джерела є домінуючими при вивченні стародавньої історії ?

варіанти відповідей

писемні

речові

етнографічні

усні

Запитання 6

Первісна людина на землях сучасної Чехії з’явилася близько:

варіанти відповідей

3,5 млн років тому

1,7 млн років тому

500 тис. років тому

100 тис. років тому

Запитання 7

Яка стоянка людей кам’яного віку є найдавнішою?

варіанти відповідей

Бероун

Шіпка

Пржедмості

Пршезлєтіце

Запитання 8

Люди з’явилися на території Чехії в період:

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

енеоліту

Запитання 9

У який період розвитку первісного суспільства на чеських землях з’являються наскельні малюнки, різьблені орнаменти на виробах і прикрасах?

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

енеоліту

Запитання 10

Повне залюднення території Чехія відбулося в період:

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

бронзового віку

Запитання 11

Укажіть, що стало одним із наслідків винайдення первісною людиною лука і стріл.

варіанти відповідей

суттєве зростання продуктивності праці мисливців

криза і занепад рибальства та збиральництва

перехід людини до осілого способу життя

перехід до відтворювальних форм господарювання

Запитання 12

Поява першого керамічного посуду — це визначна прикмета епохи:

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

енеоліту

неоліту

Запитання 13

Чим було зумовлене винайдення первісною людиною лука та стріл?

варіанти відповідей

початком використання металів

відкриттям перших законів фізики

змінами природно-кліматичних умов

появою кроманьйонця — людини розумної

Запитання 14

Освоєння нового матеріалу — міді — та встановлення відтворювальних форм господарювання — це характерна риса розвитку людського суспільства в епоху:

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

енеоліту

Запитання 15

У який період кам’яного віку на території Чехії люди приручили перших тварин?

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

енеоліту

Запитання 16

Основу відтворювального господарства первісних людей становили:

варіанти відповідей

землеробство, скотарство

збиральництво, рибальство

полювання, рибальство

скотарство, збиральництво

Запитання 17

Яке знаряддя праці людина першим використовувала для обробітку землі?

варіанти відповідей

рало

соха

мотика

серп

Запитання 18

В епоху неолітичної революції:

варіанти відповідей

загострюється криза мисливського господарства, на зміну багатолюдним мисливським колективам приходить парна сім’я

людина перейшла від пасивного привласнювання дарів природи до активного перетворення навколишньої дійсності

відбулося відокремлення ремесла від землеробства, вироблені товари призначалися не тільки для обміну, а й для продажу

різко скоротилися харчові запаси людини, що посилило міграційні процеси первісних людських спільнот

Запитання 19

Яке заняття первісних людей спонукало їх до осілого способу життя?

варіанти відповідей

збиральництво

полювання

рибальство

землеробство

Запитання 20

Як називається археологічна культура хліборобів доби неоліту на території сучасної Чехії?

варіанти відповідей

лінійно-стрічкова культура

унєтицька культура 

культурою шнурової кераміки

гальштатська культура

Запитання 21

Яка зміна відбулася в господарському житті людини за часів неоліту?

варіанти відповідей

відокремлення ремесла від землеробства

виникнення кочівництва

поява відтворювального господарства

винайдення лука і стріл

Запитання 22

У який період первісні люди будували зображені на ілюстрації житла?

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

бронзового віку

Запитання 23

Про що свідчить поява зображених на ілюстрації знарядь праці?

варіанти відповідей

перехід до відтворювальних форм господарювання

появу нового заняття людей — рибальства

початок використання людьми металів

перший суспільний поділ праці

Запитання 24

До якого періоду, ймовірно, належать наведені наскельні малюнки?

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

енеоліту

Запитання 25

У який період стародавньої історії Чехії поширюється вид заняття, зображений на ілюстрації?

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

бронзову добу

Запитання 26

Зображені на ілюстрації археологічні знахідки дають можливість характеризувати духовне життя:

варіанти відповідей

гальштатська культура

культура лінійно-стрічкової кераміки 

унєтицька культура 

лужицька культура

Запитання 27

Укажіть період стародавньої історії людства, якому відповідає зображення на малюнку.

варіанти відповідей

Палеоліт

бронзовий вік

неоліт

мезоліт

Запитання 28

Укажіть поняття, якому відповідає наведене визначення.

Об’єднання кількох родів, які проживають на певній території і мають спільні органи влади, духовну та матеріальну культуру.

варіанти відповідей

Родова община

первісне людське стадо

плем’я

сусідська община

Запитання 29

Коли на території Чехії мешкали племена культура лінійно-стрічкової кераміки ?

варіанти відповідей

VII—III ст. до н.е.

VI—IV тис. до н.е.

IV — середина III тис. до н.е.

І тис. до н. е. — початок І тис. н.е.

Запитання 30

Основними заняттями культури лінійно-стрічкової кераміки  були

варіанти відповідей

землеробство та приселищне скотарство

полювання і кочове скотарство

залізообробне ремесло й посередницька торгівля

збиральництво та рибальство

Запитання 31

Як називають мешканців європейського континенту, зображених на малюнку-реконструкції?

варіанти відповідей

Австралопітек

Пітекантроп

Неандерталець

Кроманьйонець

Запитання 32

Які знаряддя праці були найпоширенішими в мисливців на мамонтів за доби пізнього палеоліту?

варіанти відповідей

Ручне рубило, яким можна було колоти, різати та рубати.

Скребачки для обробки шкіри, різці для роботи з кісткою, ножі для різання, голки, шила.

Гостроконечники, скребла, лук та стріли.

Дерев'яна мотика з кам'яним чи кістяним наконечником.

Запитання 33

Доповніть твердження.

Люди часів неоліту навчилися...

варіанти відповідей

збиральництва та полювання;

добувати вогонь та почали користуватися одягом;

землеробства та скотарства;

виготовляти знаряддя праці оббиванням каменів.

Запитання 34

Яке з явищ виникло першим за хронологією?

варіанти відповідей

Поглиблення майнової і соціальної нерівності.

Перехід до відтворювальних форм господарства.

Розвиток кочового господарства.

Виникнення перших державних утворень.

Запитання 35

Установіть відповідність між зображеннями винаходів первісних людей і періодами їх появи.

А Палеоліт

Б Мезоліт

В Неоліт

Г Енеоліт

Д Бронзовий вік

варіанти відповідей

ВБГД

БДВГ

ВДБГ

ГВБД

Запитання 36

Установіть відповідність між досягненнями людства та археологічними періодами.

1 Виготовлення перших знарядь праці

2 Винайдення рибальства

3 Початок обробки міді

4 Винайдення кераміки

А Палеоліт

Б Мезоліт

В Неоліт

Г Енеоліт

Д Бронзова доба

варіанти відповідей

АБГВ

АГДВ

ДВАБ

БАДВ

Запитання 37

Установіть відповідність між археологічними періодами і здобутками в житті людей.

1 Палеоліт

2 Мезоліт

3 Неоліт

4 Енеоліт

А Поява землеробства і скотарства

Б Використання перших металів

В Винайдення лука і стріл

Г Створення першого штучного сплаву — бронзи

Д Початок використання вогню

варіанти відповідей

ДВАБ

ВБДГ

БГВА

ГДБА

Запитання 38

Установіть відповідність між визначенннями та поняттями.

1 форма господарювання, за якої майже все необхідне для життя людина виробляла самостійно

2 кардинальні зміни в житті людей, перехід від привласнювального до відтворювального господарства

3 форма господарювання, за якої все необхідне для життя людина брала від природи в готовому вигляді

4 сукупність схожих речових пам'яток, що належать до одного історичного часу й території

А археологічна культура

Б відтворювальне господарство

В історичне джерело

Г неолітична революція

Д привласнювальне господарство

варіанти відповідей

ДВБА

ГВБА

ВБДГ

БГДА

Запитання 39

Розташуйте періоди стародавньої історії Чехії у хронологічній послідовності.

А Неоліт

Б Мезоліт

В Палеоліт

Г Енеоліт

варіанти відповідей

АБГВ

БГАВ

ВБАГ

ГВБА

Запитання 40

Установіть послідовність періодів, зображених на малюнках сучасних художників.

варіанти відповідей

БГАВ

ВАБГ

ГАВБ

АВАГ

Запитання 41

Які риси притаманні неолітичній революції?

1 поява першого штучного металу — бронзи

2 виникнення землеробства та скотарства

3 відокремлення скотарства від землеробства

4 винайдення свердління, шліфування та пиляння каменю

5 відокремлення ремесла від землеробства

6 виробництво керамічного посуду; поява прядіння та ткацтва

7 приручення коня, створення колісного транспорту

варіанти відповідей

246

147

256

146

Запитання 42

Укажіть характерні риси періоду мезоліту.

1 Перехід від збиральництва до землеробства

2 танення льодовика

3 поява неандертальців

4 виникнення прядіння та ткацтва

5 винайдення лука і стріл

6 поява кераміки

7 приручення перших тварин

варіанти відповідей

137

257

345

246

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест