Суспільно-побутові пісні. Творчість Івана Франка, Тараса Шевченка

Додано: 27 жовтня 2022
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 47 разів
20 запитань
Запитання 1

Пісня "Гомін, гомін по діброві" належить до пісень


варіанти відповідей

А козацьких

Б чумацьких

В бурлацьких

Г рекрутських

Запитання 2

У пісні "Ой на горі та женці жнутть" згадуються козацькі ватажки

варіанти відповідей

А Сірко, Хмельницький

Б Наливайко, Підкова

В Дорошенко, Сагайдачний

Г Остряниця, Калнишевський

Запитання 3

Прочитайте рядки пісні "стоїть явір над водою" і визначте, який художній прийом у них використано.

Не хвилюйся, явороньку,

Ти ще зелененький!

Не журися, козаченьку,

Ти ще молоденький!

варіанти відповідей

А прийом контрасту

Б гумору

В хуоджній паралелізм

Г протиставлення

Запитання 4

У народній пісні "Гомін, гомін по діброві" відтворено

варіанти відповідей

А боротьбу українського народу з турками й татарами

Б події Національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького

В події часів Руси-України

Г епізод нападу монголо-татарської орди хана Батия

Запитання 5

Про те, що козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині, йдеться в соціально-побутовій пісні

варіанти відповідей

А "Ой у степу криниченька"

Б "Ой на горі та женці жнуть"

В "Стоїть явір над водою"

Г "Гомін, гомін по діброві"

Запитання 6

у пісні "Ой на горі та женці жнуть" Сагайдачний проміняв

варіанти відповідей

А шаблю на жінку

Б жінку на люльку

В пістоля на коня

Г зброю на багатство

Запитання 7

Захарові Беркуту з однойменної повісті І.Франка приснився сон,

варіанти відповідей

А що його син одружився з прекрасною незнайомкою

Б що все село вкрила саранча

В що на нього впала скеля Сторож

Г що монголи прийшли до них з мирною пропозицією

Запитання 8

Захар Беркут на громадській раді перед навалою монголів пропонував


варіанти відповідей

А відбити всіма силами ворогів, спрямувати їх на інший шлях

Б знищити всіх ворогів до одного

В сховатися у гірських лісах, поки пройдуть вороги

Г здатися без бою, щоб хоч хтось урятувався

Запитання 9

Прочитайте уривок і визначте, за допомогою яких художніх засобів створений цей портрет Мирослави.

На ній був овечий монгольський кожух, обернений пелехами наверх, а на голові гарний бобровий ковпак. Але, виїхавши з лісу та наблизившись над стрімкий обрив, по котрім требв було злазити в тухольську долину, мнимий монгол зліз із коня, скинув із себе кожух.... і , всім на диво, показалася женщина, в білім полотнянім, шовком перетиканім плащі....

варіанти відповідей

А епітети

Б метафори

В порівняння

Г інверсії

Запитання 10

Прочитайте уривок із повісті І.Франка "Захар Беркут" і визначте, про кого в ньому йдеться.

...Не знав, що діється навколо нього, і сидів непорушно на дорозі, мов кам'яний милевий знак. У голові його було пусто, думки не клеїлися докупи, навіть вражіння не хотіли з'являтися в один суцільний бораз, тілько миготіли та перхали перед його очима, мов сполошені чорні птахи.

варіанти відповідей

А Захар Беркут

Б Тугар Вовк

В Максим

Г Бурунда- бегадир

Запитання 11

Головна думка повісті І.Франка "Захар Беркут"

варіанти відповідей

А неповторність краси карпатських гір та її жителів

Б уславлення кохання, яке додає героям сили та мужності

В численних ворогів можна перемогти спільними, сміливими, рішучими діями

Г звеличення мудрості. мужності нарожних ватажків

Запитання 12

Кульмінаційним моментом у творі "Захар Беркут" є

варіанти відповідей

А Тугар Вовк хоче за допомогою монголів завоювати тухольський край

Б тухольці звалюють великий камінь і перегороджують русло річки

В Бурунда з частиною воїнів опиняється на купці каміння серед води, і в них влучає великий камінь із метавки

Г Мирослава зустрічається з Максимом у монгольському таборі й пропонує йому перстень, з яким його пропустять

Запитання 13

Ліричному героєві вірша Т.Шевченка "Мені тринадцятий минало...." на зміну радісному, піднесеному настроєві прийшли сум, відчай, тому що

варіанти відповідей

А йому стало дуже важко цілий день пасти овець

Б дівчина, яка йому подобалася, не звертала на нього уваги

він згадав, що не має нічого, не вільний

Г замість навчання в школі йому доводилося працювати

Запитання 14

Прочитайте рядки із "Заповіту" Т.Шевченка й визначте, які художні засоби в них ужито.

І мене в сім'ї великій,

Сім'ї вольній, новій

Не забудьте пом'янути

Незлим тихим словом.

варіанти відповідей

А метафора, епітети, інверсія

Б порівняння, анафора, метафора

В тавтологія, епітети, персоніфікація

Г епітети, гіпербола, алегорія

Запитання 15

За баладою "Тополя" Т.Шевченка, дівчина перетворилася на струнке дерево, тому що

варіанти відповідей

А її зачарувала зла чаклунка

Б вона страждала від туги за коханим, розлуки з ним

В мати козака не хотіла, щоб її син одружився з цією дівчиною

Г крзак зрадив її, одружився з іншою

Запитання 16

Т.Шевченко показує зміни настрою героя і те, наскільки важлива в житті дружня підтримка, у творі

варіанти відповідей

А "Мені тринадцятий минало..."

Б "Заповіт"

В "Тополя"

Г "Садок вишневий коло хати..."

Запитання 17

Мрії Шевченка про краще майбутнє для України відбито у творі

варіанти відповідей

А "Мені тринадцятий минало..."

Б "Заповіт"

В "Тополя"

Г "Іван Підкова"

Запитання 18

Прийом метаморфози вжито у творі Т.Шевченка

варіанти відповідей

А "Мені тринадцятий минало..."

Б "Тополя"

В "Заповіт"

Г "Садок вишневий коло хати"

Запитання 19

Романтичну ідею незнищенності справжнього кохання. краси, вірності висловлює Т.Шевченко у творі

варіанти відповідей

А "Заповіт"

Б "Тополя"

В "Мені тринадцятий минало..."

Г "За сонцем хмаронька пливе..."

Запитання 20

Переважаючим мотивом у вірші Т.Шевченка "Мені тринадцятий минало..." є

варіанти відповідей

А патріотичний

Б романтиичний

В всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові

Г історичної пам'яті, пошани до предків

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест