Тарас Шевченко. Павло Тичина. Євген Гуцало

Додано: 15 квітня 2021
Предмет: Українська література, 5 клас
24 запитання
Запитання 1

У кажіть автора рядків:

Не бував ти у наших краях!

Там степи, там могили, як гори.

Там же небо — блакитні простори…

А веснянії ночі в гаях!..

варіанти відповідей

Тарас Шевченко

Павло Тичина

Євген Гуцало

Леся Українка

Запитання 2

Тарас Шевченко був кріпаком пана ... (С. Васильченко «У бур’янах»)

варіанти відповідей

Енгельгардта

Дашкевича

Сошенка

Висецького

Запитання 3

Із якого твору ці слова?

«За широкими морями, за лісами дрімучими, ще й за горами кам’яними в не нашій далекій стороні був колись веселий край, розкішний і багатий, заворожений злими людьми, заневолений двома неволями. Одна неволя панська, а друга — царська…».


варіанти відповідей

«Лось». Євгена Гуцала

«У бур’янах». Степана Васильченка

«Гаї шумлять». Павла Тичини

«Повість минулих літ»

Запитання 4

Хто вбив лося (оповідання Євгена Гуцала «Лось») ?

варіанти відповідей

Хлопчики-підберезники

дядько Шпичак

лісник

мисливці

Запитання 5

Хто з персонажів оповідання Є. Гуцала «Лось» «… вжахано відчув, що дедалі глибше занурюється у льодяну кашу. Він ще раз конвульсивно здригнувся всім тілом, вкладаючи всю свою силу і весь свій відчай у той рух, але провалився ще глибше…»?

варіанти відповідей

Дядько Шпичак

мисливець

один із хлопчиків-підберезників

лось

Запитання 6

З ким або чим Т. Шевченко порівнює туман (поезія "За сонцем хмаронька

пливе" ?

варіанти відповідей

з рожевою пеленою

з молоком

з ворогом

з морем

Запитання 7

Поетичні вирази у вірші Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» червоні поли, туман сивий – це...


варіанти відповідей

гіпербола

порівняння

метафори

епітети

Запитання 8

Персоніфікацію вжито в рядку

варіанти відповідей

«Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть...»

«І сонце спатоньки зове у синє море...»

«Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх...»

«І ждеш його, того світу, мов матері діти.»

Запитання 9

Установіть послідовність подій

А лось іде до ополонки - у льодяному полоні - хлопці рятують лося - пролунав постріл Шпичака -   марні сподівання Шпичака - два хлопчики приїхали по хмиз

Б пролунав постріл Шпичака -  лось іде до ополонки -  у льодяному полоні - два хлопчики приїхали по хмиз- хлопці рятують лося -  марні сподівання Шпичака

В лось іде до ополонки -  у льодяному полоні - два хлопчики приїхали по хмиз - хлопці рятують лося- пролунав постріл Шпичака - марні сподівання Шпичака

Г лось іде до ополонки - у льодяному полоні - два хлопчики приїхали по хмиз - хлопці рятують лося -  марні сподівання Шпичака - пролунав постріл Шпичака

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 10

Душа, струмок, метелик,гай ─ образи твору

варіанти відповідей

«За сонцем хмаронька пливе…»

«Садок вишневий коло хати…»

«Не бував ти у наших краях!»

«Блакить мою душу обвіяла…»

Запитання 11

Установіть відповідність між уривком  твору та його назвою


1 «Душа причастилася кротості трав —

Добридень я світу сказав!»

2 «А туман, неначе ворог,

Закриває море..»

3 «Я йду, іду —

Зворушений.

Когось все жду —

Співаючи».

4 «Поклала мати коло хати 

Маленьких діточок своїх; 

Сама заснула коло їх..». 


А «За сонцем хмаронька пливе…»

Б  «Садок вишневий коло хати…»

В  «Не бував ти у наших краях!»

Г «Блакить мою душу обвіяла…»

Д « Гаї шумлять...»

 

варіанти відповідей

1 в 2 а 3 д 4 г

1 д 2 в 3 г 4 а

1а 2 б 3 в 4 г

1 г 2 а 3 д 4 б

Запитання 12

Темою оповідання Є. Гуцало "Лось" є...

варіанти відповідей

зображення життя лосів у дикій природі

зображення протистояння добра і зла, порятунку лося хлопчиками 

змалювання життя лося в заповіднику

 розповідь про пригоди лося

Запитання 13

Кому належить цей опис зовнішності:

"Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, у розтоптаних, з довгими халявами чоботях, у яких він тонув мало не по пояс..."


варіанти відповідей

Старшому братові

Меншому братові

Дядьку Шпичаку

Ліснику

Запитання 14

Укажіть, який художній засіб уживає П. Тичина у рядках: 

"купаючи мене, мов ластівку",

"мов золото-поколото", ріка, як музика":

варіанти відповідей

 епітет

персоніфікацію

порівняння

 повтор

Запитання 15

Провідним мотивом поезії П. Тичини "Не бував ти у наших краях" є:


варіанти відповідей

милосердя до нужденних


почуття патріотизму, гордості за Батьківщину 


нещасливого кохання


бережного ставлення до природи

Запитання 16

Поетичні вирази у вірші Т. Шевченка "За сонцем хмаронька приве..." "червоні поли, туман сивий" - це

варіанти відповідей

анафора

епітети

порівняння

метафори 

Запитання 17

Про любов народу до пісні говорилося у вірші П. Тичини:


варіанти відповідей

«Гаї шумлять»


 «Не бував ти у наших краях»

 «Блакить мою душу обвіяла»

«Садок вишневий коло хати» 

Запитання 18

Чому дядько Шпичак у кінці твору мріяв, щоб лось був живий?

варіанти відповідей

йому стало шкода вбитої тварини

він боявся покарання за браконьєрство

він хотів, щоб лось привів його до лосихи з лосенятами

Запитання 19

У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?

варіанти відповідей

«За сонцем хмаронька пливе…»

«Садок вишневий коло хати…»

«Мені тринадцятий минало»

Запитання 20

Уособленням добра в оповідання Є. Гуцало "Лось" є образи

варіанти відповідей

дядька Шпичака

дітей 

лісника


лося

Запитання 21

З ким або чим автор порівнює хлопців?

варіанти відповідей

з богатирями

з мисливцями

з грибами- підберезниками

з грибами- опеньками

Запитання 22

Як поводились хлопчики з дядьком після загибелі лося?

варіанти відповідей

взяли роги

злякались

 дали зрозуміти дорослому, що засуджують його вчинок

допомогли дядькові сховати тіло

Запитання 23

Укажіть автора повісті "В бур'янах":


варіанти відповідей

Т. Шевченко  

  Є. Гуцало

  П. Тичина

С. Васильченко

Запитання 24

Оповідання - це ...

варіанти відповідей

усне народний твір про вигадані події, що сприймаються як реальні

невеликий прозовий твір про якусь подію з життя одного чи кількох героїв протягом короткого проміжку часу.

великий розповідний прозовий твір, у якому широко змальовано життя одного чи кількох героїв протягом тривалого або важливого за подіями часу.

стислий влучний образний вислів із повчальним змістом

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест