Екзамен "ТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ"

Додано: 9 червня
Предмет: Я досліджую світ, 11 клас
60 запитань
Запитання 1

Поняття «технологія» походить від грецького слова techne, яке у перекладі означає:

варіанти відповідей

театр;

музика;

техніка;

мистецтво, майстерність.

Запитання 2

Спосіб реалізації людьми конкретного складного процесу шляхом розчленування його на систему послідовних, взаємозв’язаних процедур та операцій, які виконуються більш або менш однозначно та направлені на ефективне досягнення поставленої мети називається

варіанти відповідей

процес

технологія;

підхід;

планування.

Запитання 3

Як називається алгоритм, спосіб здійснення діяльності на основі її поділу на дії та операції, які є скоординованими, синхронізованими і передбачають вибір оптимальних засобів і методів їх виконання для досягнення мети?

варіанти відповідей

методика

технологія;

майстерність

професіоналізм.

Запитання 4

Що НЕ є характеристикою будь-якої технології?

варіанти відповідей

розробляється на основі наукових знань;

передбачає поопераційне здійснення соціальної діяльності;

має дві форми: проект та сама діяльність;

спрямована на надання соціальної допомоги особам, що попали у складну життєву ситуацію.

Запитання 5

Дайте визначення алгоритму. 

варіанти відповідей

програма розв’язання задачі, що точно приписує, як і в якій послідовності операцій отримати результат, визначений вихідними даними; 

найпростіша дія, спрямована на досягнення конкретної, що не розкладається на більш прості, усвідомлені цілі (під цілі);

сукупність операцій, поєднаних загальною метою;

арсенал засобів, що забезпечує досягнення мети впливу на особистість або соціальну спільноту.

Запитання 6

Соціальні технології як раціональний спосіб здійснення соціальної діяльності представляють собою:

варіанти відповідей

метод управління соціальними процесами, що забезпечують систему їх відтворення у визначених параметрах (властивості, обсяги тощо);

сукупність методів професійного впливу на соціальний об’єкт з метою його покращення, забезпечення оптимізації функціонування при можливому тиражуванні даної системи впливу;

вид соціальної теорії, що обґрунтовує питання про те, як і у якій послідовності можливі визначені операційні впливи з результатами пізнавальної діяльності;

одну з технологій, що орієнтована на соціальне обслуговування, допомогу та підтримку громадян, які знаходяться у складній життєвій ситуації.

Запитання 7

Дайте визначення «соціальної технології». Це: 

варіанти відповідей

система знань про способи обробки матеріалів, виробів та методи здійснення яких-небудь дій; сукупність операцій, що здійснюються певним чином та у певній послідовності з яких складається процес обробки матеріалу або виробу;

система знань про оптимальні способи перетворення та регулювання соціальних відносин та процесів у життєдіяльності людей, а також сама практика алгоритмічного застосування оптимальних способів перетворення та регулювання соціальних відношень та процесів;

це одна з технологій, що орієнтована на соціальне обслуговування, допомогу та підтримку громадян, що знаходяться у важкій життєвій ситуації;

Зміна соціального об’єкту під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів, послідовна, безперервна зміна його станів.


Запитання 8

Як співвідносяться між собою поняття «соціальна технологія» і «технологія соціальної роботи»?

варіанти відповідей

соціальна технологія є різновидом технологій соціальної роботи;

це слова-синоніми, які означають одне і те ж явище.


технологія соціальної роботи є різновидом соціальних технологій;

Запитання 9

Яке з визначень «технології соціальної роботи» НЕ відповідає дійсності:

варіанти відповідей

система знань про оптимальні способи перетворення та регулювання соціальних відносин та процесів у життєдіяльності людей, а також сама практика алгоритмічного застосування оптимальних способів перетворення та регулювання соціальних відношень та процесів;

це одна з галузей соціальних технологій, орієнтованих на соціальне обслуговування, допомогу та підтримку громадян, що знаходяться у важкій життєвій ситуації;

зміна соціального об’єкту під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів, послідовна, безперервна зміна його станів;

) сукупність способів дій, спрямованих на відновлення, збереження або покращення соціального функціонування об’єкта, а також на попередження негативних соціальних процесів, при можливому повторенні (тиражуванні) даної системи дій.


Запитання 10

Соціальна діагностика, соціальна профілактика, соціальна терапія, соціальна реабілітація, соціальне обслуговування – це:

варіанти відповідей

методи соціальної роботи;

загальні технології соціальної роботи;

приватні технології соціальної роботи;

інноваційні технології соціальної роботи.

Запитання 11

Оберіть із запропонованого списку етапи технологічного процесу:

варіанти відповідей

формулювання мети впливу; вироблення та вибір способів впливу; організація впливу; 

оцінка і аналіз результатів впливу; складання програми впливу;

формулювання мети впливу; вироблення та вибір способів впливу; оцінка і аналіз результатів впливу

формулювання мети впливу; вироблення і вибір способів впливу; організація впливу; оцінка і аналіз результатів впливу.


Запитання 12

Ефективність соціальної роботи – це:

варіанти відповідей

зіставлення попереднього стану клієнта з його станом після надання послуг;

співвідношення між досягнутими результатами та витратами, пов’язаними з забезпеченням цих результатів;

співвідношення між досягнутими результатами та непередбачуваними ефектами;

) співвідношення між потребами і можливостями їх задоволення.

Запитання 13

. Соціальна терапія – це:

варіанти відповідей

комплекс заходів, спрямованих на відновлення людини у правах, соціальному статусі, на покращення її здоров’я, дієздатності;

тема професійного впливу на стан, поведінку, психіку особи (групи осіб) з метою їх соціального та психологічного оздоровлення, усунення стійких порушень у соціальному функціонуванні;

процес пристосування індивіда до соціального середовища, що змінилося; засвоєння соціальних цінностей через механізми соціалізації;

здійснення послідовної реалізації намічених програмою заходів соціально-терапевтичного впливу конкретними виконавцями у позначений час та строки.


Запитання 14

Дайте визначення «соціальних послуг».

варіанти відповідей

це комплекс правових, економічних, психологічних, освітніх, медичних, реабілітаційних та інших заходів, спрямованих на окремі соціальні групи чи індивідів, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, з метою поліпшення або відтворення їх життєдіяльності, соціальної адаптації та повернення до повноцінного життя; 

надання особі, яка перебуває у складній життєвій ситуації матеріальних благ: продуктів харчування, засобів санітарії та гігієни,, а також технічних і допоміжних засобів реабілітації; надання інформації, необхідної для вирішення складної життєвої ситуації;

надання слабо захищеним категорія населення переваг в оплаті тих чи інших послуг, що надаються державою, її закладами або іншими організаціями звільнення від виконання обов’язків з платежів, що беруться органами влади;

сприяння працездатним активним групам населення, що тимчасово опинилися у складній життєвій ситуації.


Запитання 15

Що називається соціальною службою?

варіанти відповідей

підприємства, установи та організації незалежно від форм власності і господарювання, а також громадяни, що надають соціальні послуги особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги;

територіальні центри соціальної допомоги, які надають соціальну підтримку найбільш вразливим категоріям населення;

служби, створені для реалізації державної соціальної політики, професійної орієнтації, підготовки та перепідготовки, соціальної підтримки тимчасово непрацюючих громадян;


заклади соціальної інфраструктури.

Запитання 16

Дайте визначення поняття «соціальне забезпечення».

варіанти відповідей

державна система допомоги громадянам, які через соціально значимі причини не мають самостійних засобів існування у вигляді винагороди за працю або отримують їх в обсязі, недостатньому для задоволення життєвих потреб;

система правовідносин щодо акумуляції коштів, а також щодо надання матеріального забезпечення і соціальних послуг за рахунок грошових фондів, які формуються шляхом сплати страхових внесків роботодавцями, а у випадках, передбачених законами, і особами, на користь яких здійснюється страхування, при настанні страхового випадку в розмірах і порядку, передбачених законом;

вид діяльності соціальних служб з соціальної підтримки, надання соціально-побутових, соціально-медичних, психолого-педагогічних, соціально-правових послуг і матеріальної допомоги, здійснення соціальної адаптації і реабілітації громадян, які перебувають у важкій життєвій ситуації;


комплекс правових, економічних, психологічних, освітніх, медичних, реабілітаційних та інших заходів, спрямованих на окремі соціальні групи чи індивідів, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги з метою поліпшення або відтворення їх життєдіяльності, соціальної адаптації та повернення до повноцінного життя.

 

Запитання 17

Як називається сукупність законодавчо встановлених економічних, соціальних, юридичних гарантій та прав, соціальних інститутів та закладів, що забезпечують їх реалізацію та створюють умови для підтримки життєзабезпечення та діяльного існування різних соціальних прошарків та груп населення, перш за все соціально вразливих?

варіанти відповідей

соціальне забезпечення;

соціальний захист

соціальна допомога;

соціальне обслуговування.

 

Запитання 18

Який з видів роботи належить до вторинної профілактики?

варіанти відповідей

дії з метою профілактики, помякшення, полегшення, коригування умов, що сприяють фізичним або емоційним порушенням, виникненню соціоекономічних проблем;

б) вивчення умов та факторів, що зумовлюють схильність до девіантної поведінки;


реабілітація хворих;

здійснення індивідуального виховного профілактичного впливу на особу з девіантною поведінкою.


вивчення умов та факторів, що зумовлюють схильність до девіантної поведінки;

Запитання 19

У чому полягає суть соціальної профілактики згідно Закону України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю»?

варіанти відповідей

це вид соціальної роботи, спрямованої на запобігання складним життєвим обставинам сімей, дітей та молоді, аморальній, протиправній поведінці в сім'ях, серед дітей та молоді, виявлення будь-якого негативного впливу на життя і здоров'я дітей та молоді і запобігання такому впливу та поширенню соціально небезпечних хвороб серед дітей та молоді;

зусилля, спрямовані на превенцію соціальних проблем чи життєвих криз клієнтів, окремих груп або попередження ускладнен¬ня вже наявних проблем;

це комплекс економічних, політичних, правових, ме¬дичних, психолого-педагогічних заходів, спрямованих на попередження, обме¬ження, локалізацію негативних явищ у соцсередовищі


соціальна робота, яка спрямована на організацію та впровадження сис¬теми заходів щодо попередження аморальної, протиправної, іншої асоціальної поведінки, виявлення та за-побігання будь-якому негативному впливу та його наслідків на життя і здоров'я дітей, молоді та сім'ї.

Запитання 20

Оберіть засоби сенсорного виховання дітей.

варіанти відповідей

 а) продуктивна діяльність;


б) розмови з однолітками;

 в) запам’ятовування вимог батьків;

 г) любов вихователів;

 д) зв’язок зі школою

Запитання 21

Найбільш ефективний вид діяльності, який сприяє розвитку творчої активності дітей,— це діяльність…:

варіанти відповідей

а) трудова;

 б) правова;

 в) ігрова;

г) клубна;

 д) сімейна.

Запитання 22

 На що слід звернути увагу вихователям при організації процесу морального виховання дошкільників у ЗДО?


варіанти відповідей

а) на взаємини дітей у колективі однолітків;

 


б) ставлення дітей до покарання;

в) примхи дитини;

 

г) турботу батьків про дитину;

 д) плани роботи педагога-психолога ЗДО.

Запитання 23

Дайте визначення поняття естетичного виховання дошкільників. Естетичне виховання дошкільників — це:


варіанти відповідей

 а) цілеспрямований процес залучення дітей до моральних цінностей людства і конкретного суспільства;


б) педагогічно організований процес передачі від покоління до покоління засобів і знань, необхідних для фізичного вдосконалення;

 в) процес філософського осмислення життя;


 г) розвиток активної розумової діяльності дошкільників, до якого входить формування інтелектуальних умінь і навичок, уяви, виховання, пам’яті, мислення, допитливості й розумових здібностей;


 д) організація життя і діяльності дітей, яка сприяє розвитку естетичних почуттів дитини, формуванню уявлень, знань та оцінок про прекрасне у житті та мистецтві.


Запитання 24

Встановіть відповідність:

А. Творчі ігри

Б.  Ігри з правилами 


1. рухливі;

2. сюжетно-рольові;

3. дидактичні;

4. будівельно-конструктивні;

5. гри на теми літературних творів


варіанти відповідей

А - 2,4,5;

Б - 1,3

А - 1,3,2;

Б- 4,5;

А - 2,4,3;

Б - 1,5.

Запитання 25

  Встановіть відповідність: 

А. Види дитячої праці

Б. Форми організації дитячої праці


1) самообслуговування;

2) чергування;

3) праця в природі;

4) колективна праця;

5) ручна (художня) праця;

6) спільна з дорослим;

7) доручення;

8) господарсько-побутова


варіанти відповідей

А - 1,3,5,8;

Б- 2,4,6,7.

А - 1,3,6,7;

Б - 2,4,5,8.

А - 1,2,3,5,6;

Б - 4,7,8.

Запитання 26

Дайте визначення поняття "Фізичний розвиток".


варіанти відповідей

цілеспрямований процес виховання і навчання дітей дошкільного віку засобам зміцнення і збереження свого здоров'я.

процес зміни морфологічних і функціональних ознак організму, основою якого є біологічні процеси, зумовлені спадковими генетичними факторами, умовами зовнішнього середовища і вихованням.

вплив людини на організм різними природними факторами, здебільшого короткочасний вплив холодною водою.

Запитання 27

Особистістю людина стає тільки тоді, коли

варіанти відповідей

досягає вісімнадцятирічного віку

самостійно та свідомо керує своєю поведінкою

оволодіває певною професією

Запитання 28

З чого, як правило, розпочинається проєктна діяльність?

варіанти відповідей

Чітко сформульована мета проєкту, завдань та планування дій;

Обирається форма проєктної діяльності;

Оформлення результатів проєкту;

Підготовка необхідних матеріалів для проведення.

Запитання 29

Для виконання поставлених завдань проєкту здійснюється збір матеріалу, ознайомлення з навчальною інформацією, виконання тренувальних вправ – це етап…

варіанти відповідей

Організаційний

Презентаційни

Підготовчий

Завершальний

Запитання 30

Які основні вимоги до проєкту?

варіанти відповідей

Інтеграція, диференціація, вирішення проблеми, дотримання усіх пунктів плану, практична та теоретична значимість в реальному житті;

Вирішення проблеми, розподіл ролей, презентація усіх результатів;

Інтеграція з реальним життям, залучення батьків чи інших членів родини, інноваційність; 

Вирішення проблеми, інтеграція, поєднання знань з різних галузей наук, теоретична , практична та пізнавальна значимість отриманих результатів.

Запитання 31

Педагогічний працівник, який здійснює соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії навчальних закладів, сім’ї і суспільства у вихованні дітей, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам, особам, які їх замінюють. 

варіанти відповідей

соціальний працівник

соціальний педагог

асистент вчителя

Запитання 32

Яка з фуннкцій сім’ї полягає у передачі дітям дорослими членами сім’ї соціального досвіду? 

варіанти відповідей

репродуктивна

психотерапевтична

побутова

виховна

матеріально-економічна

Запитання 33

Що таке важковиховуваність?

варіанти відповідей

нездатність особистості пристосовуватися до зміни зовнішніх впливів

е поведінка, яка відхиляється від прийнятих у суспільстві норм та правил

здатність особистості пра­вильно сприймати та засвоювати основні суспільні норми та вимо­ги, здатність позитивно реагувати на соціально-педагогічні впливи ззовні, готовність до переходу на нові рівні розвитку особистості 

Запитання 34

Як називається поведінка, яка відхиляється від прийнятих у суспільстві норм та правил?

варіанти відповідей

важковиховуваність

адиктивна поведінка

девіантна поведінка

Запитання 35

Головним завдання соціально-педагогічної роботи для якої групи осіб є процес ресоціалізації та соціальної адаптації?

варіанти відповідей

важковиховувані

особи з інвалідністю

підлітки, які повернулися з місць позбавлення волі

Запитання 36

Які з наведених дій сприяють розвитку моторики у дітей?

варіанти відповідей

Розфарбовування малюнків

Гра у комп’ютерні ігри

Перегляд відео

Читання книг

Запитання 37

Які з наведених видів діяльності сприяють розвитку мовлення у дітей?

варіанти відповідей

Слухання музики

Гра з конструктором

Розповіді казок

Гра у футбол

Запитання 38

Які з наведених занять вважаються корисними для розвитку логічного мислення у дітей?

варіанти відповідей

Приготування їжі

Складання пазлів

Вишивання хрестиком

Гра в шахи

Запитання 39

Яка з наведених дій може сприяти розвитку соціальних навичок у дитини?

варіанти відповідей

Читання книг у самоті

Гра у командні спортивні ігри

Відвідування кіно з батьками

Годування домашніх тварин

Запитання 40

Сім’я, яка опинилася у складних життєвих обставинах - це

варіанти відповідей

сім’ї з дітьми, які опинилися у СЖО і самостійно не в змозі їх подолати через інвалідність (дітей чи батьків),захворюванням, травмами

сім’ї, які переїхали в інше місце проживання

сім’ї, які потребують покращення матеріальних умов

Запитання 41

Прийомна сім’я - це

варіанти відповідей

сім’я, яка добровільно взяла із закладів дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування від 1 до 4-х дітей на виховання і спільне проживання

сім’я, або окрема особа, яка добровільно взяла із закладів дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування не менше як 5 дітей дітей на виховання і спільне проживання

сім’я, яка створена на бзі закладу інтернатного типу

Запитання 42

Багатодітна сім’я - це

варіанти відповідей

родина, у якої багато дітей

подружжя, яке перебуває в шлюбі, разом проживає і виховує трьох і більше дітей

подружжя, яке перебуває в шлюбі, разом проживає і виховує трьох і більше спільних дітей

Запитання 43

Чим визначається сімейне благополуччя? ( 2 відповіді)

варіанти відповідей

матеріально-економічна забезпеченість сім’ї

високий рівень внітрішньосімейної духовності

задоволення емоційних потреб всіх членів сім’ї

кількістю дітей

Запитання 44

Як називається процес забезпечення батьками необхідних умов повноцінного розвитку, виховання та навчання дітей?

варіанти відповідей

батьківство

прийомна сім’я

виховання

рекреація

Запитання 45

Яка з фунцій сім’ї полягає су організації вільного часу та відпочинку та виконує роль збереження сім’ї як цілісної одиниці, зміцнює сім’ю, закріплює традиції, має вилике значення у вихованні дітей?

варіанти відповідей

репродуктивна

виховна

комунікативна

рекреативна

житлово-побутова

Запитання 46

Дайте визначення поняттю Охорона дитинства

варіанти відповідей

система державних та громадських заходів, спрямованих на забезпечення повноцінного життя, всебічного виховання і розвитку дитини та захисту її прав.

повноцінним науковим вивченням поняття «педагогіка співробітництва», проєктуванням шляхів та засобів її розвитку; концептуальним утвердженням «педагогіки партнерства», розробкою її ідей. 

спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.

зміна стосунків з учнями; вільний вибір у процесі навчання; необхідність самоаналізу та самооцінювання; 

Запитання 47

Складові конвенції "Про права дитини"

варіанти відповідей

Забезпечення, участь, захист

форми, методи, прийоми. освіта, навчання

Взаємодія, партнерство, дослідження

бесіда. експетримент, спостреження

Запитання 48

Що являє собою Конвенція ООН про права дитини.

варіанти відповідей

Цей міжнародний документ визначає основні права дитини, включаючи право на освіту, захист від будь-якого виду насильства та визнання думки дитини. 

Заохочення створення сприятливих умов для виховання, розвитку та самореалізації дітей у родині, у школі, у суспільстві.

готує молодих людей до професійної діяльності і ролі активного громадянина у відкритому світі.

спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками

Запитання 49

Оберіть основні положення які містить Закон України «Про охорону дитинства».

варіанти відповідей

Взаємодія батьків, учня і педагога – незамінна для формування індивідуальних освітніх траєкторій та втілення їх в індивідуальних навчальних планах кожного учня.

база, яка регламентує педагогічну взаємодію вчителя з учнями, батьками та колегами, є важливим інструментом для забезпечення ефективного та гармонійного освітнього процесу

Визначення прав та обов'язків дітей як особливих суб'єктів права.

Гарантії щодо доступу дітей до освіти, медичного обслуговування, соціального забезпечення та інших видів підтримки.

Заборона будь-яких форм фізичного, психологічного та експлуатаційного насильства щодо дітей.

партнерства є однією з основ школи, заснованої на взаємній повазі до особистості, праві вибору і відповідальності за прийняті рішення.

Запитання 50

Які соціально-педагогічні послуги може надавати соціальний працівник клієнтам? (4 відповіді)

варіанти відповідей

консультування

надання гарантій

просвітництво

соціальнй супровід, патронаж

застосування санкцій

координація роботи між фахівцями

Запитання 51

Які принципи належать до групи психолого-педагогічних принципів (4 відповіді)

варіанти відповідей

принцип законності

принцип диференційованого та індивідуального підходів

принцип цілеспрямованості

принцип клієнтоцентризму

принцип системності

принцип компетентності кадрів

принцип спрямування саморіалізації

Запитання 52

Комунікація це -

варіанти відповідей

«зв’язок між двома і більше особами, що передбачає передавання інформації (повідомлень, ідей, знань, стратегій тощо)»

«навчанню властиві елементи тривалості та послідовності»

«будь-яке поліпшення в поведінці, інформованості, знаннях, розумінні, ставленні, цінностях або вміннях»

спілкування, пізнання нового, передавання інформації різними способами

Запитання 53

Система спеціальних та загальнопедагогічних заходів, спрямованих на ослаблення чи подолання недоліків психофізичного розвитку визначається як…


варіанти відповідей

компенсация

адаптация

корекція

Запитання 54

Оберіть методи, які належать до групи методів «методи формування суспільної поведінки»

варіанти відповідей

Роз‘яснення

Громадська думка

Доручення

Педагогічна вимога

Прикад

Змагання

Заохочення

Запитання 55

Оберіть поняття до визначення «способи взаємопов‘язаної діяльності вихователів і вихованців, спрямованої на формування у вихованців поглядів, переконань, навичок і звичок поведінки»

варіанти відповідей

Методи виховання

Прийоми виховання

Засоби виховання

Технологія виховання

Запитання 56

Прийом -це

варіанти відповідей

це складова методу, певні дії, спрямовані на реалізацію методу

упорядкований спосіб діяльності вчителя і учнів

предмети матеріальної і духовної культури, які використовуються під час навчання

Запитання 57

Цей метод найпростіший вид заохочення, який викликає і підтримує сильні і стійкі позитивні емоції, дає вихованцям чи колективу тривалі стимули, так як вони не тільки вінчають тривалий і наполеглива праця, але свідчать про досягнення нового, більш високого рівня


варіанти відповідей

змагання

схвалення

покарання

привчання

Запитання 58

Оберіть методи формування свідомості особистості

варіанти відповідей

етична бесіда

приклад

анкетування

покарання

Запитання 59

Оберіть методи виховання, які відносяться до групи методів стимулювання

варіанти відповідей

змагання

вимога

заохочення

привчання

приклад

діалог

покарання

Запитання 60

Завданням розумового виховання є

варіанти відповідей

розвиток інтелектуальних можливостей;



тренування та загартування організму;



оволодіння навичками, уміннями трудової діяльності

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест