Текст. 4 клас

Додано: 3 жовтня 2022
Предмет: Українська мова, 4 клас
Тест виконано: 60 разів
12 запитань
Запитання 1

Завдання 1. Прочитай частини тексту. Пронумеруй їх у такій послідовності, щоб утворився текст.


1.За день одна їхня сім'я знищує кілограм шкідливих комах. Роблячи ходи під землею, мурашки сприяють надходженню до коріння дерев і кущів води й кисню.


2. А ще працьовиті комахи розносять насіння рослин. Там, де живуть мурашки, дерева й кущі краще ростуть.


3. Нерідко можна побачити, як хлоп'ята, потрапивши до лісу, знічев'я руйнують мурашники. А мурашники, між іншим, найкорисніші для лісу створіння.

варіанти відповідей

 1-2-3


 3-1-2

 3-2-1

Запитання 2

Завдання 2. Прочитай частини тексту. Пронумеруй їх у такій послідовності, щоб утворився текст.


1. А маленьких зайчат зайчиха охороняє. Вона нагодує їх і поспішає у своїх справах. Зайченята швидко ростуть і самі починають шукати собі їжу.


   2. У травні в багатьох тварин народжуються малята. У теплій затишній нірці з'являються лисенята. Поступово вони виходять з нори, гріються на сонечку і весело граються.


   3. У родині білки також поповнення. Білченята народжуються сліпими, безпорадними. Мати-білка годує й оберігає їх.

варіанти відповідей

 1-2-3

 

2-3-1

 3-2-1

Запитання 3

Завдання 3. Прочитай текст. Познач його тип.

Від стану зубів залежить здоров'я людини. Люди, які втратили зуби, погано пережовують їжу. А це спричиняє захворювання шлунка. Ось чому зуби слід берегти й доглядати за ними.

варіанти відповідей

Розповідь

 

 Опис

Міркування

Запитання 4

Завдання 4. Прочитай текст. Познач його тип.

   Кульбаба – цінна рослина.

Її листки містять вітаміни, кальцій, залізо, фосфор. Настій з квітів кульбаби п'ють при багатьох хворобах. Молочним соком закапують очі при запаленні.

Тому кульбабу не можна знищувати.

варіанти відповідей

Розповідь

Опис

 Міркування

Запитання 5

Текст-міркування має таку будову:

варіанти відповідей

твердження, зачин, висновок.

   

 твердження, основна частина, висновок.

 твердження, доказ, висновок.

Запитання 6

Завдання 6. Визнач тему тексту.

 Оберігайте мурашники . Нерідко можна побачити, як хлоп'ята, потрапивши до лісу, знічев'я руйнують мурашники. А мурашки — дуже корисні для лісу створіння. За один день мурашина сім'я знищує кілограм шкідливих комах. Роблячи ходи під землею, мурашки сприяють надходженню до коріння дерев та кущів води і кисню.

варіанти відповідей

У тексті розповідається про те, що мурашок треба оберігати. 

У тексті розповідається про те, як живуть мурашки.

У тексті розповідається про те, яку користь приносять мурашки.

Запитання 7

Скласти план означає..

варіанти відповідей

 поділити текст на абзаци.

 


 визначити головних героїв.

поділити текст на смислові частини та придумати до них заголовки.

Запитання 8

Визнач мету тексту.

Здавна лелек вважають близькими сусідами людини. Лелеки завжди селилися біля нових осель. Це свідчило про злагоду в сім’ї, мир і спокій. Тому лелек завжди оберігали, ставились до них шанобливо.

варіанти відповідей

Розповісти, де селилися лелеки.

Розповісти, чому люди шанобливо ставились до лелек.

Розповісти про лелек.

Запитання 9

Пригадайте типи текстів. Вкажіть правильні відповіді

варіанти відповідей

розповідь 

 спонукання

 міркування

опис

 есе

Запитання 10

Вибери влучний заголовок, який НАЙКРАЩЕ підходить до цього тексту. 

Біля школи великий сад. У ньому ростуть сливи, вишні і яблуні. Навесні сад зацвів. У бджілок почалася робота. Сідають вони у квіточку, немов у колисочку. Медок збирають.

варіанти відповідей

 Бджоли

Медок

Шкільний сад

Запитання 11

Вибери усі назви стилів текстів:

варіанти відповідей

художній

діловий

 розмовний

науково-популярний

казковий

Запитання 12

Прочитай текст. Познач його стиль.

     Оголошення

    30 травня о 12 годині на шкільному стадіоні відбудеться танцювальний флешмоб «Здрастуй літо!».

    Запрошуються учні початкової школи, вчителі, батьки.

                                      Учні 4 класу

варіанти відповідей

 Художній 

Діловий

 Розмовний  

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест