Текст

Додано: 24 вересня 2020
Предмет: Українська мова, 4 клас
Копія з тесту: Текст
Тест виконано: 285 разів
22 запитання
Запитання 1

Доберіть заголовок до тексту


Колись польові волошки в наших краях не росли. Вони попали до нас разом із житом. Почали сіяти на полях жито – виросли поруч із ними і волошки. Насіння волошок ховалося серед житніх зерен і так мандрувало разом із ними.Отакі вони, ці волошки-мандрівниці

варіанти відповідей

 Волошки-мандрівниці

Польові волошки

Волошки і жито

Запитання 2

Прочитай текст. Визнач тип тексту :

Для чого лисицi хвiст потрiбен? Та вона ж без нього зовсiм пропаде. Поженуться за нею собаки -- швидко її безхвосту зловлять. А з хвостом лисичка неодмiнно їх надурить . Поведе хвостом праворуч, а сама влiво метнеться. Так i втече руда геть вiд переслiдувачiв.

варіанти відповідей

Текст-опис

Текст-розповідь

Текст-міркування

Запитання 3

Прочитайте уривок із тексту. Яка це частина тексту?


Повернувся пес додому – голодний, брудний. А хазяїн і не сварив його, нагодував, напоїв. Більше не хочеться псові ставати диким.

варіанти відповідей

зачин

основна частина

 кінцівка

Запитання 4

Прочитайте текст. Вибери правильний план до нього


На маленькій планеті жив робот Рома. Кожного дня на світанку він облітав свою планету і перевіряв, чи все в порядку. У чудовому саду росла чарівна троянда. Вона посміхалася до Роми і дарувала йому радість. Рома брав із чистого струмочка воду і напував троянду, захищав її від пекучого сонця і сухого вітру.

Одного разу Рома полетів на іншу планету. Йому було весело серед нових друзів. Він зовсім забув про троянду.

Коли робот повернувся додому, то побачив, що за цей час трояндовий кущ засох. Рома гірко плакав і зрозумів, що друзів забувати не можна.



варіанти відповідей

 1. Нові друзі Роми.

2. Дружба Роми і троянди.

3. Не можна забувати друзів.

 1. Дружба Роми і троянди.

2. Нові друзі на іншій планеті

3. Не можна забувати своїх друзів

 1. Дружба Роми і троянди.

2. Не можна забувати друзів.

3. Нові друзі Роми.

Запитання 5

Визначте тему та головну думку тексту


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

Спроба отруїти президента.

Користь помідорів

 Історія помідорів

Запитання 6

Тема тексту - це...

варіанти відповідей

те, про що йдеться у тексті

назва тексту

план тексту

Запитання 7

Текст – це…

варіанти відповідей

слова, пов’язані за змістом, які виражають закінчену думку;

одне речення;

зв’язне висловлювання з кількох речень, об’єднаних між собою спільною думкою.

Запитання 8

 Головна думка – це…

варіанти відповідей

те, про що йдеться в кінцівці;

те, про що хотів сказати автор і чого навчити; 

те, з чого починається текст. 

Запитання 9

Текст складається з таких частин:

варіанти відповідей

зачин, основна частина, кінцівка;

основна частина та висновок;

твердження та пояснення.

Запитання 10

 Кожну частину тексту пишемо:

варіанти відповідей

з абзацу

із заголовка

з маленької букви.

Запитання 11

Скільки речень у тексті?

 Одного зимового ранку діти визирнули у вікно і побачили багато снігу як же вони зраділи Оля та Сергійко швидко вдягнулися й поспішили на двір вони із задоволенням ліпили снігову бабу та каталися на санчатах 

варіанти відповідей

три;

чотири; 

п’ять.

Запитання 12

Визнач тип тексту: «Біля будинку невеличкий садок. У ньому ростуть яблуні, сливи, вишні та груші. Дідусь Іван доглядає за деревами. Влітку та восени ми допомагаємо дідусеві збирати врожай».

варіанти відповідей

опис;

розповідь;

міркування.

Запитання 13

Текст-міркування – це текст, у якому…

варіанти відповідей

розповідається про якісь події;

щось доводиться або заперечується;

описується, яким є предмет чи особа.

Запитання 14

Укажи, який це текст.

Кішка в коморі мишку спіймала. За це її господиня молочком нагодувала. Сидить киця на килимку сита, задоволена.

варіанти відповідей

розповідь

опис

міркування

це окремі речення

Запитання 15

Прочитай текст. Замість крапок встав пропущені займенники. Вибери рядок з правильними займенниками.


У ... є песик Сніжок. ... дуже його люблю. У ... м"яка біла шерсть і червоний носик. ... любить м"ясо,ковбаску і рибу.

варіанти відповідей

нього, я, неї, він.

них, вони, нього, він

мене, я, нього, він

мене, я, неї, вона

Запитання 16

Те, до чого закликає текст, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного - це ...

варіанти відповідей

заголовок

 мета

головна думка тексту

 тема

Запитання 17

У тексті завжди про щось повідомляють, розповідають. Це його ....

варіанти відповідей

заголовок

мета

головна думка

тема

Запитання 18

Типи текстів - обрати всі правильні відповіді

варіанти відповідей

 текст-розповідь

текст-міркування

текст-опис

 текст-прохання

Запитання 19

У тексті-міркуванні є ...

варіанти відповідей

твердження

 побажання

доведення

висновок

Запитання 20

 Мета тексту-опису:

варіанти відповідей

розповісти про когось (щось)

описати предмет;

довести щось.

Запитання 21

До якого типу належить цей текст?

Ось їжачок. Сам він сіренький. Має гострі колючки. У нього маленькі лапки і гостренька мордочка. Цікава тварина?


варіанти відповідей

Міркуванння

Розповідь

Опис

Запитання 22

Які з даних речень становлять текст?

варіанти відповідей

  У лісі живуть білки. Дядько Петро поїхав до міста. У гнізді пищали маленькі шпаченята.

У саду розцвіла шипшина. За левадою розкинулася широка річка. Під ялинкою жив їжачок.

  Посередині галявини росте кремезний дуб. Це могутнє дерево широко розкинуло своє гілля. Шумить сердитий вітер, але він не гнеться. Дуб - найміцніше дерево наших лісів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест