Вибери заголовок до тексту за поданим до нього планом:
План
1. Ким я мрію стати?
2. Яку користь принесу людям?
3. Що для цього треба зробити?
Текст якого типу можна скласти за поданими словосполученнями?
Верба
Верба – це …, стовбур у неї …, гілля …, навесні верба …, восени її гілля схоже …, це дерево, яке … .
Визнач типи текстів.
Приліт птахів
А чи замислювались ви над тим, чому одні пташки прилітають до нас раніше, а інші – пізніше? Виявляється, час їхнього прильоту залежить від того, коли в наших краях з’являється їжа для них.
Визнач тему тексту.
Нерідко можна побачити, як хлоп’ята, потрапивши до лісу, починають руйнувати мурашники. А мурашки – найкорисніші для лісу створіння. За один день мурашúна сім’я знищує багато шкідливих комах. Крім цього, мурашки розпушують ґрунт, що сприяє надходженню до коріння дерев та кущів води й кисню. (За М. Івіним)
Вибери з-поміж поданих текстів міркування
Познач слова, які виражають головну думку тексту:
Зійшли сніги, шумить вода,
Весною повіва;
Земля квіточки викида,
Буяє травка молода –
Все мертве ожива.
(П. Грабовський)
Визнач тип тексту:
Для чого лисиці хвіст потрібен?
Та вона ж без нього зовсім пропаде. Поженуться за нею собаки – швидко її без хвоста зловлять. А з хвостом лисичка неодмінно їх надурить. Поведе хвостом праворуч, а сама вліво метнеться. Так і втече руда геть від переслідувачів.
Добери заголовок до тексту
На високій скелі паслися олені. Під деревом у тіні лежало маленьке оленя. Його помітив орел та кинувся на тваринку. Мати почула шум грізного птаха. Олениха підійшла до оленяти і захистила його.
Визнач тип тексту.
Вовк – хитрий та сильний. Він добре зносить голод. У нього розвинені слух, нюх, зір. Улітку вовки блукають поодинці, а взимку об’єднуються в зграї.
Познач слова, які виражають головну думку тексту:
Образ у хаті і церква свята,
Біля розп’яття калина.
Стежка у гори біжить золота.
Мама, сльоза і дитина.
Дощ веселковий і травень-розмай,
Життя і духмяна хлібина –
Все це мій милий батьківський край –
Мила моя Україна.
(В. Багірова)
Визнач тип тексту:
Соловейко сидів на тоненькій калиновій гілочці і невгамовно виводив свою пісню.
Він був схожий на горобчика, тільки мовби трохи витягнутий. Очі чорні, великі. Як співав, злегка горбився, опускав крильця, широко розкривав тонкий дзьобик, в якому, ніби сердечко в дзвонику, бився гострий язичок, і все його крихітне тільце тремтіло й здригалося.
Прочитай текст. Познач призначення тексту
Дорогий друже! Поздоровляю тебе з переходом у третій клас! Бажаю здоров’я і подальших успіхів у навчанні.
1 червня Твій друг Сергій
Вибери заголовок до тексту за планом:
План
1. Прийшла весна.
2. Посіяли грядки.
3. Гарно все зійшло.
4. Добрий буде урожай.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома