У якому регіоні України сформувалися перші українські політичні партії?
Яка українська партія першою у своїй програмі визначила метою боротьби незалежність України?
Чим була зумовлена масова трудова еміграція українців наприкінці XIX ст.?
Відкриття кафедри української історії у Львівському університеті, перетворення Літературного товариства ім. Т. Шевченка на Наукове з державною субсидією стало наслідком:
Ініціаторами створення першої політичної партії в Галичині були:
Яка течія в українському русі на західноукраїнських землях стала домінуючою наприкінці XIX ст.?
Що вплинуло на процес утворення українських політичних партій у Галичині наприкінці XIX ст.?
У якому році у Львові було створено перший осередок товариства «Просвіта»?
Яку кооперативну організацію було засновано у Галичині в 1883 р. В. Нагірним?
У якому році відбулися перші вибори до Галицького сейму як крайового органу «Королівства Галіції і Лодомерії»?
Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці XIX ст. було:
У якому році відбулася описана подія?
«Зваживши, що теперішні економічні, політичні та культурні потреби нашого простого народу й інтелігенції такі, що обидві наші старші партії — народовська і москвофільська... не в змозі заспокоїти тих потреб, — ми, русько-українські радикали... виступаємо отсе як нова партія...»
Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини XIX ст. були характерними такі погляди?
«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»
Який регіон України так характеризує М. Грушевський?
«В останнє десятиріччя XIX ст., незважаючи на власні досить важкі умови національного і економічного існування, стає центром українського руху і щодо українських земель Росії відіграє роль культурного арсеналу, де створювалися і вдосконалювалися засоби національного культурного та політико-громадського відродження українського народу».
Хто були засновниками й керівниками організації, уривок із програми якої наведено?
«Зваживши, що теперішні економічні, політичні й культурні потреби нашого простого народу та інтелігенції такі, що обидві наші старші партії — народовська і москвофільська, — при своїх основах і цілях, не в змозі заспокоїти тих потреб — ми, русько-українські радикали, порозумівшися приватно в днях 4 і 5 н. ст. жовтня 1890 р., виступаємо отсе яко нова партія під назвою Русько-Українська радикальна партія...»
Про якого історичного діяча йдеться?
«Письменник, учений, громадський і політичний діяч. У 1875 р. закінчив Дрогобицьку гімназію, навчався у Львівському, Чернівецькому та Віденському університетах. Із 1894 р. очолював філологічну секцію, а з 1898 р. також етнографічну комісію НТШ, редагував “Літературно-науковий вісник”. Стояв біля витоків Української радикальної партії. Свої твори почав друкувати на початку 1870-х рр. Залишив значну поетичну, прозову, публіцистичну спадщину».
Що було результатом «нової ери» в україно-польських відносинах у Галичині наприкінці XIX ст.?
. Які поняття й терміни належать до історії західноукраїнських земель другої половини XIX ст.?
Які події відбувалися на західноукраїнських землях у другій половині XIX ст.?
Які заходи стали результатами «нової ери» в україно-польських відносинах?
Основна причина конфліктів, що виникали між поміщиками і селянами протягом 30 років після скасування кріпацтва на західноукраїнських землях:
Основна причина промислового застою західноукраїнських земель:
Повноваження Галицького крайового сейму:
Перша українська партія, створена в 1890 р., та її лідери:
Автор брошури «Україна irredenta» («Україна уярмлена»), де вперше доводилась історична необхідність здобуття Україною незалежності:
Сутність усної домовленості між польськими депутатами Галицького сейму та депутатами-народовцями, відомої під назвою «нова ера»:
Ідея, яка наприкінці XIX ст. поступово стала панівною ідеєю західноукраїнського національно-визвольного руху:
Укажіть причини поширення «москвофільства» на західноукраїнських землях.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома