Тематичне оцінювання за темою: Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI - перша половина XVIІ ст.)

Тест дає можливість перевірити знання учнів з теми: "Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI - перша половина XVIІ ст." (8 клас Історія України).

Додано: 12 жовтня 2023
Предмет: Історія України, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Яку назву мали великі адміністративно-територіальні одиниці, на які поділялися українські землі під польською владою у другій половині XVI ст.?

варіанти відповідей

удільні князівства;

полки;

губернії;

воєводства.

Запитання 2

У якому уривку з історичного джерела йдеться про укладення Люблінської унії?

варіанти відповідей

«...государ Ягайло, великий князь, з усіма своїми ще не хрещеними братами, ближніми, ...жагуче бажає й просить прийняти їх у католицьку віру святої римської церкви... обіцяє свої литовські й руські землі навік приєднати до королівства Польського»;

«Ми присягаємо той мир тримати твердо, без будь-якої хитрості... Королю держати сповна землю Львівську, а нам держати Володимирську, Луцьку, Белзьку, Холмську та Берестейську. Мир тримати від покрови Богородиці два роки»;

«Отож ми, генеральна старшина, кошовий отаман і все Військо Запорозьке домовилися і постановили з гетьманом, …що із генеральними особами мають радитися гетьман про… всілякі публічні справи, нічого без їхнього дозволу не починаючи...»;

«Ми, Сигізмунд Август, даною грамотою оголошуємо таке: на скликаному цьому сеймі закінчити справу [об’єднання] між князівством Литовським та королівством Польським в братерській любові і за згодою обох народів...».

Запитання 3

Права шляхти у Великому князівстві Литовському визначалися та закріплювалися Литовськими статутами. Скільки всього було прийнято Литовських статутів:

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 4

В якому році було прийнято Литовський статут, який  перетворив селян, які проживали на землі власника маєтку понад десять років, на кріпаків?

варіанти відповідей

1529 р.;

1566 р.;

1588 р.;

1599 р.

Запитання 5

Із якою подією пов’язане історичне джерело, уривок з якого наведено? «Згадані два єпископи прийшли в грецькому одягові, що його носять у їхніх країнах, уклякнувши в просторі поміж лавами, вони за їхнім звичаєм поцілували землю, а згодом те саме зробили посередині цього вільного простору, а третій раз перед стопами Папи і їх. Наприкінці, з пошаною поцілували; а перший з них, що називався Іпатій, дав Папі листи... Тоді... вчинили ісповідь віри, і то перший, який знав латинську мову, відчитав її латиною, а другий, Кирило, що не знав латинської мови, вчинив її по-грецьки чи руськи, а згодом прочитав її й по-латинськи».

варіанти відповідей

укладенням Люблінської унії 1569 р.;

укладенням Берестейської унії 1596 р.;

відновлення православної ієрархії 1620 р.;

підпорядкуванням Київської митрополії Московському патріархатові 1686 р.

Запитання 6

Про що свідчить наведений уривок із привілею кінця ХVІ ст. малярському цеху у Львові? «Постановляємо, що всі братства і товариства художні, коли вони не створені згідно з приписами і в послухові католицькій церкві, треба розпустити. Бо хто ж не бачить, що товариства схизматиків порушують цеховий лад і підривають послух римському костьолу...»

варіанти відповідей

дискримінацію ремісників, що сповідували православ’я;

встановлення державного контролю над цехами;

ліквідацію цехової системи в місті;

прагнення католицької церкви вкладати кошти у виробництво

Запитання 7

У ХVІ ст. Київська православна митрополія за церковним каноном підпорядковувалася:

варіанти відповідей

Єрусалимському патріарху;

Константинопольському патріарху;

Александрійському патріарху;

Московському патріарху.

Запитання 8

Про заснування якого навчального закладу йдеться в уривку з історичного джерела? «Нововведенням, яке невдовзі тріумфально увійшло в практику української освіти, стало вивчення трьох мов — грецької, латинської та церковнослов’янської. Створення школи слов’яно-греколатинського типу було справжньою революцією в освітній православній традиції, уперше поєднавши на порубіжні греко-слов’янського культурного ареалу і католицької Європи візантійський Схід із латинським Заходом».

варіанти відповідей

Лаврської школи;

Острозької академії;

Львівського університету;

Києво-Могилянського колегіуму.

Запитання 9

Про появу якого явища в театральному мистецтві йдеться в уривку історичного джерела? «У братських школах, академіях учні писали вірші, промови, а потім виголошували їх. Виконавці виходили на сцену й декламували текст, об’єднаний спільною темою. Шкільні вистави присвячувалися християнським святам, впливовим особам, важливим подіям. Вистава тривала досить довго, тому глядачам давали перепочинок, пропонуючи їхній увазі в перервах між діями спектаклю театралізовані сценки народно-побутової тематики».

варіанти відповідей

комедія;

містерія;

прелюдія;

інтермедія.

Запитання 10

Мистецтво виразного читання літературних творів, зокрема віршів - це...

варіанти відповідей

Інтермедія;

Декламація;

Драма;

Вертеп.

Запитання 11

В якому з варіантів відповідей правильно встановлено відповідність між станами суспільства українських земель ХV—ХVІІ ст. та переліком історичних понять та термінів, які дають змогу їх охарактеризувати.


1 Шляхта;

2 Духовенство;

3 Міщани;

4 Селяни.


А Реєстр, полковник, клейноди;

Б Братства, дума, магістрат, цех, магдебурзьке право;

В Панщина, закріпачення, волок, покозачення;

Г Фільварок, сейм, вето;

Д Унія, ставропігія, полемічна література

варіанти відповідей

1 - В; 2 - Б; 3 - Д; 4 - Г; (ВБДГ);

1 - А; 2 - В; 3 - Б; 4 - Г; (АВБГ);

1 - Б; 2 - А; 3 - Г; 4 - В; (БАГВ);

1 - Г; 2 - Д; 3 -Б; 4 - В; (ГДБВ).

Запитання 12

Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя XVI ст.


А Відкриття в Острозі слов’яно-греко-латинської школи;

Б Створення Львівської братської школи;

В Видання І. Федоровим у Львові «Апостола» і «Букваря»;

Г Видання Острозької Біблії.

варіанти відповідей

1 - В; 2 - А; 3 - Г; 4 - Б; (ВАГБ);

1 - А; 2 -Б; 3 - Г; 4 - В; (АБГВ);

1 - Б; 2 - Г; 3 - В; 4 - А; (БГВА);

1 - Г; 2 - В; 3 - А; 4 - Б; (ГВАБ).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест