Тест дає можливість перевірити знання учнів з теми: "Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI - перша половина XVIІ ст." (8 клас Історія України).
Яку назву мали великі адміністративно-територіальні одиниці, на які поділялися українські землі під польською владою у другій половині XVI ст.?
У якому уривку з історичного джерела йдеться про укладення Люблінської унії?
Права шляхти у Великому князівстві Литовському визначалися та закріплювалися Литовськими статутами. Скільки всього було прийнято Литовських статутів:
В якому році було прийнято Литовський статут, який перетворив селян, які проживали на землі власника маєтку понад десять років, на кріпаків?
Із якою подією пов’язане історичне джерело, уривок з якого наведено? «Згадані два єпископи прийшли в грецькому одягові, що його носять у їхніх країнах, уклякнувши в просторі поміж лавами, вони за їхнім звичаєм поцілували землю, а згодом те саме зробили посередині цього вільного простору, а третій раз перед стопами Папи і їх. Наприкінці, з пошаною поцілували; а перший з них, що називався Іпатій, дав Папі листи... Тоді... вчинили ісповідь віри, і то перший, який знав латинську мову, відчитав її латиною, а другий, Кирило, що не знав латинської мови, вчинив її по-грецьки чи руськи, а згодом прочитав її й по-латинськи».
Про що свідчить наведений уривок із привілею кінця ХVІ ст. малярському цеху у Львові? «Постановляємо, що всі братства і товариства художні, коли вони не створені згідно з приписами і в послухові католицькій церкві, треба розпустити. Бо хто ж не бачить, що товариства схизматиків порушують цеховий лад і підривають послух римському костьолу...»
У ХVІ ст. Київська православна митрополія за церковним каноном підпорядковувалася:
Про заснування якого навчального закладу йдеться в уривку з історичного джерела? «Нововведенням, яке невдовзі тріумфально увійшло в практику української освіти, стало вивчення трьох мов — грецької, латинської та церковнослов’янської. Створення школи слов’яно-греколатинського типу було справжньою революцією в освітній православній традиції, уперше поєднавши на порубіжні греко-слов’янського культурного ареалу і католицької Європи візантійський Схід із латинським Заходом».
Про появу якого явища в театральному мистецтві йдеться в уривку історичного джерела? «У братських школах, академіях учні писали вірші, промови, а потім виголошували їх. Виконавці виходили на сцену й декламували текст, об’єднаний спільною темою. Шкільні вистави присвячувалися християнським святам, впливовим особам, важливим подіям. Вистава тривала досить довго, тому глядачам давали перепочинок, пропонуючи їхній увазі в перервах між діями спектаклю театралізовані сценки народно-побутової тематики».
Мистецтво виразного читання літературних творів, зокрема віршів - це...
В якому з варіантів відповідей правильно встановлено відповідність між станами суспільства українських земель ХV—ХVІІ ст. та переліком історичних понять та термінів, які дають змогу їх охарактеризувати.
1 Шляхта;
2 Духовенство;
3 Міщани;
4 Селяни.
А Реєстр, полковник, клейноди;
Б Братства, дума, магістрат, цех, магдебурзьке право;
В Панщина, закріпачення, волок, покозачення;
Г Фільварок, сейм, вето;
Д Унія, ставропігія, полемічна література
Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя XVI ст.
А Відкриття в Острозі слов’яно-греко-латинської школи;
Б Створення Львівської братської школи;
В Видання І. Федоровим у Львові «Апостола» і «Букваря»;
Г Видання Острозької Біблії.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома