Теми 6-8 для повторення

Додано: 14 липня
Предмет: Історія України, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Союзником козаків у боротьбі проти Речі Посполитої впродовж 1648–1649 рр. було


варіанти відповідей

Молдавське князівство.

Кримське ханство.


Московське царство.


Шведське королівство.


Запитання 2

Укладення Віленського перемир’я спонукало гетьмана Б. Хмельницького до


варіанти відповідей

здійснення Молдавських походів козацького війська.


пошуку нових союзників у війні з Річчю Посполитою.


підписання «Березневих статей» з Московською державою.


об’єднання Слобідської України й Гетьманщини в єдину державу.



Запитання 3

Що було передумовою подій, описаних в уривку з історичного документа:

«У чорнобильців, і тож дуже небагатьох, ґвалтом взяли присягу; тамтешні міщани нерадо прийнявши московитів, роз’їхалися по різних містах і містечках, не присягали і присягати не хочуть. Вони заявили, що швидше помруть, ніж будуть присягати московському цареві і твердо стоять на цьому...»?

варіанти відповідей

початок діяльності Першої Малоросійської колегії


оприлюднення указу про закріпачення селян на Лівобережжі


остаточна ліквідація гетьманства


укладення українсько-московського договору



Запитання 4

Збільшення польською владою козацького реєстру до 6 тис. осіб та організація шести територіальних полків стало наслідком козацько-селянського повстання під проводом

варіанти відповідей

К. Косинського.

С. Наливайка.

М. Жмайла.

Т. Федоровича.



Запитання 5

Одна з перших рукописних книг, перекладена тогочасною українською мовою під впливом подій європейської Реформації, — це

варіанти відповідей

«Києво-Печерський патерик».


«Пересопницьке Євангеліє».


«Синопсис».


«Православне ісповідання віри».



Запитання 6

У складі Руського та Брацлавського воєводств Речі Посполитої в другій половині XVI – першій половині XVII ст. перебували

варіанти відповідей

Закарпаття, Буковина.


Галичина, Східне Поділля.


Холмщина, Підляшшя.


Волинь, Полісся.



Запитання 7

Що стало наслідком події, описаної в уривку з історичного джерела: «Року 1620 місяця березня 22 дня прибув з Москви до Києва святійший патріарх Феофан…»?

варіанти відповідей

поділ Київської митрополії на дві частини з центрами в Києві та Москві


висвячення митрополитом Київським Йова Борецького


прийняття «Статей заспокоєння руського народу»


затвердження статуту Львівського Успенського братства



Запитання 8

Затвердження у 70-х рр. XVI ст. урядом Речі Посполитої реєстрового війська стало політичним і правовим



варіанти відповідей

об’єднанням інтересів польської шляхти та козацтва.


завершенням польсько-українського протистояння.


припиненням масового покозачення селян і міщан.


визнанням козацтва як нового соціального стану.



Запитання 9

Укажіть мету братського руху на українських землях у XVI ст.

варіанти відповідей

визнання станових привілеїв українського козацтва


укладення унії між католицькою і православною церквами


ліквідація кріпосної залежності українського селянства


захист і підтримка православної церкви



Запитання 10

Адміністративно-територіальна одиниця на українських землях у складі Великого князівства Литовського та Корони Польської в XV–XVIII ст. – це


варіанти відповідей

«губернія».


«воєводство».


«князівство».


«намісництво».



Запитання 11

Сукупність яких понять і термінів слід використовувати, характеризуючи економічний розвиток українських земель у середині XVI – середині XVII ст.?


варіанти відповідей

Цех, магістрат, вотчинне землеволодіння.


Помісне землеволодіння, смерди, полюддя.


Панщина, магнатське землеволодіння, фільварки.


Мануфактура, князівське землеволодіння, бюргери.



Запитання 12

Прочитайте уривок джерела.

«Ми з Богом зібрані на черговім соборі в Бересті, у соборній церкві святого Миколая, Митрополит і єпископи грецького обряду, нижче підписані, на вічну пам’ять проголошуємо, щоб найвищий пастир Вселенської Католицької церкви прийняв нас під свій послух…»

Коли відбулася подія, про яку йдеться в уривку?

варіанти відповідей

1596 р.


1620 р.


1632 р.


1649 р.



Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест