За ступенем гостроти викриття й засудження виділяють такі прояви комічного у творі:
Співчутливе, незлобне висміювання в художньому творі окремих недоліків суспільного і побутового життя або вад людського характеру:
Особливий спосіб художнього відображення дійсності, що полягає у різкому висміюванні, гострому викритті та засудженні типових вад суспільного чи побутового життя:
Засобом комічного у цитаті «Коли є що їсти, то їси, а коли нічого їсти, то закушуєш губою і лягаєш спати голодний» є:
«Якщо кожна дитина варта, як моя Голда хоче мене переконати, мільйон, то я найбагатший від найбагатшого єгупецького багатія». Використано:
М’ясник похвалив Тев’є, виокремивши, що молочар тепер багатий. У відповідь почув від Тев’є: «…Хвалити Бога за те, що є. У Талмуді сказано: "Аскакурдо демасканто декирпато десвинято..."» Це:
«…Вона (як уявляв собі жінку Тев’є, коли раптом розбагатіє) набула зовсім іншого вигляду, багатійки з подвійним підборіддям і з разком перлів на шиї; вона пиндючиться і лає покоївок на всі заставки». Засобом комічного є:
«Вашу дочку, про вашу Цейтл говоримо ми весь час!.. Я знаю вас, ви знаєте мене. Товар мені теж подобається. Я бачу її щочетверга у себе в ятці, кілька разів говорив з нею, видно, нічого, сумирна» - таку думку стосовно доньки Тев’є має удівець м’ясник і хоче взяти її за дружину. Автор використав:
Молочар каже м’ясникові про призначення людини на землі Дурниці, їсти, хіба це головне? Багатій не їсть червінців, а бідняк не їсть камінців. Засіб комічного у репліці Тев’є:
Словосполучення «не ликом шитий», «тягти за язика», «наче лизь злизав», «велике цабе», «пуп землі» є:
Найвідоміша роль Тев’є у виставі не тільки про єврея, а й про українця, у виконанні актора:
Із 1989 року у виставі «Тев’є-Тевеля Національного драматичного академічного театру імені Івана Франка двадцять років ролі виконували талановиті актори:
«Поминальну молитву» Григорія Горіна за повістю «Тев’є-молочар» у Чернігові глядачі переглянули в :
Голда, побачивши п’яного Тев’є, який, ледве тримаючись на ногах, вернувся від м’ясника, висловила припущення, що:
Аспект естетичного освоєння світу, який супроводжується сміхом:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома