Напередодні Першої світової війни і в міжвоєнні роки в соціумі посилюються ... і ..., на які миттєво реагує мистецтво.
Представники ціїє модерністської течії демонстрували негативні сторони життя, відтворювали тяжкі стани душі людей, породжені жахом і відчаєм, передавали співчуття до принижених і знедолених. Про яку течію йде мова?
Першим зразком експресіонізму вважається картина ...
Оберіть країну, звідки родом Едвард Мунк, автор картини "Крик (1893).
Твори експресіоністів Пауля Клее, Ернста Людвіга Кірхнера, Отто Дікса, Еміля Нольде, Олексія фон Явленського, Ернста Барлаха в нацистській Німеччині ... як «дегенеративне мистецтво».
Часто зображував жахи, які бачив на війні, тому його похмурі картини сповнені хворобливих переживань.
Писав експресивні пейзажі у фантастичній кольоровій гамі.
Захоплювався світом тварин, який став головною темою його творчості. У його анімалістичній галереї є образи ланей, лисиць, собак, коней невластивого їм кольору — червоного або синього.
На портретах цього художника інтенсивні кольори посилюють емоційну виразність образів.
Вбираючи різноманітні віяння часу, митець створює власний художній світ, вигадує свої абстрактні образи («Сенекіо»). Музикальність просвічує крізь загадкову гармонію його структурних колажів, картин-мережив. Деякі фахівці вважають, що кольори і форми композицій митця є своєрідним нотним еквівалентом, де все підкорено мелодійній і ритмічній організації.
Представник закарпатської школи живопису писав пейзажі, жанрові сценки з народними обрядами, драматичні сюжети з життя, надаючи картинам символічного, монументально-декоративного узагальнення.
Оберіть (три) роботи німецького скульптора Ернста Барлаха (1870-1938).
Ми бачимо роботи ...
Найперше музичний експресіонізм пов’язаний із творчістю композиторів так званої «нової віденської школи»: (оберіть три відповіді)
Виробив оригінальну систему композиції, що отримала назву додекафонної. Новий метод передбачав відмову від використання мажору і мінору, від традиційних засобів музичного розвитку. Він знаменував народження атональної музики, в якій починає панувати дисонанс, зростає роль тембру. Застосування прийомів «тембрової мелодії» разом з іншими нововведеннями допомагали уникати хаотичності в організації музичного матеріалу.
У цьому творі домінують внутрішні переживання, а не зовнішні враження. Цей вокальний цикл на слова Альберта Жиро написано для жіночого голосу в супроводі незвичного, спеціально складеного камерного ансамблю (фортепіано, флейта, кларнет, скрипка, альт, віолончель). Композитор створює образи таємничих нічних видінь, кошмарів і жахів. У загострених експресивних інтонаціях передано гнітючі переживання, що закінчуються вибухом відчаю. У творі злилися в одне ціле трагічне, ліричне й сатиричне. Усе в ньому ніби поставлено з ніг на голову: замість багатої мелодії — говірка, герої — маріонетки, яких ніби смикають за ниточки сили зла. Музика циклу залишає дуже сильне емоційне враження.
Був членом Пруської академії мистецтв, брав участь у виставках експресіоністів. Створив набагато більше картин (до трьохсот полотен), ніж музичних творів. Серед них портрети, автопортрети, натюрморти, пейзажі й так звані «марева» — абстрактні композиції, зміст яких розкривається, як і в музиці, тільки в процесі співпереживання.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома