Прочитай текст, визнач головного героя.
Монетка
Кожного дня мама давала Сашкові в школу бутерброди. А одного разу повідомила: «Тепер ходитимеш у їдальню, бо мені цього тижня треба на роботу збиратися раніше».
Назавтра у Сашковій кишені весело дзеленчало п’ять монет по дві гривні кожна. За ці гроші можна було купити в їдальні маленький пиріжок — з’їв і забув. Сашкові не хотілося їх віддавати за нікчемний пиріжок. Хлопчик засмутився.
Однокласниця Оля запропонувала печиво. Мабуть, пожаліла Сашка за його сумні очі.
На другий день Сашкові знову пощастило. На перерві Сергійко жонглював яблуками. А потім спитав: «Народ, кому яблуко? Налітай!»
— А воно не надбите? — цікавиться Сашко.
— На, бери ціле! — простягає йому Сергійко.
От добре в гурті! Олю зустрів — печива поїв, Сергійка зустрів — яблуком поласував, ще й монети зберіг.
Кожного дня однокласники ділилися із Сашком своїми бутербродами, фруктами. Це дозволяло йому економити гроші.
Цілий тиждень збирав Сашко монети. Він не брав їх до школи — ховав у коробці з пластиліном. І як придумав! Зачепить хтось ліктем, коробка впаде — а монети поприлипали, навіть не дзенькнуть. Надійний сховок! У Сашка була мрія. Ще з дитячого садка. І от, коли назбиралася повна жменя монет, Сашко пішов здійснювати свою мрію. Висипав монети на блюдечко перед касою.
— Мені велику пляшку кока-коли, а на решту — жувальної гумки.
«Ех, треба було пакет узяти, — журився Сашко. — Та хто ж знав, що їх буде стільки!» І він ледве порозпихав жуйки по кишенях.
Усі покупки Сашко сховав у своїй кімнаті й дістав тоді, коли старша сестра і батьки позасинали. Сашко сидів біля вікна і розкошував. Осилив майже всю пляшку кока-коли, а з дна вилив на кактуси. Він спостерігав, що мама поливає квіти чаєм. Кока-колою буде дорожче, зате для кактусів смачніше і корисніше, мабуть.
Потім (С,с)ашко взявся за гумки. Вони мали різний смак: в(е,и)шневий, ап(е,и)льсиновий, м..ятний, ананасовий, л(е,и)монний, м(е,и)довий. Сидить хлопчик на підвіко(н,нн)і і насолоджує(цця,ться).
Коли (з,с)томився жувати, ліг у лі(ш,ж)ко, але ніяк (не)міг заснути. (У)н..ого бурчав і страше(н,нн)о болів живіт. (С,с)ашко гукнув маму. Вона викл(е,и)кала шв(и,е)дку допомогу...
За Лесею Мовчун
Чим частували Сашка однокласники?
Познач варіант, де виписані всі іменники з наступного абзацу тексту:
Назавтра у Сашковій кишені весело дзеленчало п’ять монет по дві гривні кожна. За ці гроші можна було купити в їдальні маленький пиріжок — з’їв і забув. Сашкові не хотілося їх віддавати за нікчемний пиріжок. Хлопчик засмутився.
Познач варіант, де виписані всі дієслова з наступного абзацу тексту:
Цілий тиждень збирав Сашко монети. Він не брав їх до школи — ховав у коробці з пластиліном. І як придумав! Зачепить хтось ліктем, коробка впаде — а монети поприлипали, навіть не дзенькнуть. Надійний сховок! У Сашка була мрія. Ще з дитячого садка. І от, коли назбиралася повна жменя монет, Сашко пішов здійснювати свою мрію. Висипав монети на блюдечко перед касою.
Познач варіант, де виписані всі прикметники з наступного абзацу тексту:
Цілий тиждень збирав Сашко монети. Він не брав їх до школи — ховав у коробці з пластиліном. І як придумав! Зачепить хтось ліктем, коробка впаде — а монети поприлипали, навіть не дзенькнуть. Надійний сховок! У Сашка була мрія. Ще з дитячого садка. І от, коли назбиралася повна жменя монет, Сашко пішов здійснювати свою мрію. Висипав монети на блюдечко перед касою.
Познач варіант відповідей, де у реченні записані частини мови за таким порядком:
Іменник, іменник, дієслово, іменник. Дієслово, іменник, прийменник, займенник, прикметник, іменник.
Обери варіант відповідей, де правильно написані всі слова з тексту "Монетка":
Потім (С,с)ашко взявся за гумки. Вони мали різний смак: в(е,и)шневий, ап(е,и)льсиновий, м..ятний, ананасовий, л(е,и)монний, м(е,и)довий. Сидить хлопчик на підвіко(н,нн)і і насолоджує(цця,ться).
Коли (з,с)томився жувати, ліг у лі(ш,ж)ко, але ніяк (не)міг заснути. (У)н..ого бурчав і страше(н,нн)о болів живіт. (С,с)ашко гукнув маму. Вона викл(е,и)кала шв(и,е)дку допомогу...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома