УКРАЇНСЬКА МОВА. ЧИТАННЯ. ДПА №5 (ІІ варіант)

Додано: 15 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 4 клас
Тест виконано: 252 рази
7 запитань
Запитання 1

Прочитай текст, визнач головного героя.

Монетка

Кожного дня мама давала Сашкові в школу бутербро­ди. А одного разу повідомила: «Тепер ходитимеш у їдаль­ню, бо мені цього тижня треба на роботу збиратися раніше».

Назавтра у Сашковій кишені весело дзеленчало п’ять монет по дві гривні кожна. За ці гроші можна було купи­ти в їдальні маленький пиріжок — з’їв і забув. Сашкові не хотілося їх віддавати за нікчемний пиріжок. Хлопчик засмутився.

Однокласниця Оля запропонувала печиво. Мабуть, пожаліла Сашка за його сумні очі.

На другий день Сашкові знову пощастило. На перерві Сергійко жонглював яблуками. А потім спитав: «Народ, кому яблуко? Налітай!»

—   А воно не надбите? — цікавиться Сашко.

—   На, бери ціле! — простягає йому Сергійко.

От добре в гурті! Олю зустрів — печива поїв, Сергійка зустрів — яблуком поласував, ще й монети зберіг.

Кожного дня однокласники ділилися із Сашком своїми бутербродами, фруктами. Це дозволяло йому економити гроші.

Цілий тиждень збирав Сашко монети. Він не брав їх до школи — ховав у коробці з пластиліном. І як приду­мав! Зачепить хтось ліктем, коробка впаде — а монети поприлипали, навіть не дзенькнуть. Надійний сховок! У Сашка була мрія. Ще з дитячого садка. І от, коли на­збиралася повна жменя монет, Сашко пішов здійснюва­ти свою мрію. Висипав монети на блюдечко перед касою.

—  Мені велику пляшку кока-коли, а на решту — жувальної гумки.

«Ех, треба було пакет узяти, — журився Сашко. — Та хто ж знав, що їх буде стільки!» І він ледве порозпихав жуйки по кишенях.

Усі покупки Сашко сховав у своїй кімнаті й дістав тоді, коли старша сестра і батьки позасинали. Сашко сидів біля вікна і розкошував. Осилив майже всю пляшку ко­ка-коли, а з дна вилив на кактуси. Він спостерігав, що мама поливає квіти чаєм. Кока-колою буде дорожче, зате для кактусів смачніше і корисніше, мабуть.

Потім (С,с)ашко взявся за гумки. Вони мали різний смак: в(е,и)шневий, ап(е,и)льсиновий, м..ятний, ананасовий, л(е,и)монний, м(е,и)довий. Сидить хлопчик на підвіко(н,нн)і і насолоджує(цця,ться).

Коли (з,с)томився жувати, ліг у лі(ш,ж)ко, але ніяк (не)міг заснути. (У)н..ого бурчав і страше(н,нн)о болів живіт. (С,с)ашко гукнув маму. Вона викл(е,и)кала шв(и,е)дку допомогу...

За Лесею Мовчун


варіанти відповідей

Сашко

Сергійко

Оля

Запитання 2

Чим частували Сашка однокласники?

варіанти відповідей

Оля - яблуком, Сергійко - бутербродами, однокласники - печивом й фруктами

Оля - печивом, Сергійко - яблуком, однокласники - бутербродами й фруктами

Оля - бутербродами, Сергійко - фруктами, однокласники - печивом і яблуком

Запитання 3

Познач варіант, де виписані всі іменники з наступного абзацу тексту:

Назавтра у Сашковій кишені весело дзеленчало п’ять монет по дві гривні кожна. За ці гроші можна було купи­ти в їдальні маленький пиріжок — з’їв і забув. Сашкові не хотілося їх віддавати за нікчемний пиріжок. Хлопчик засмутився.


варіанти відповідей

Сашко, кишеня, монети, гривні, гроші, їдальня, пиріжок, Сашко, пиріжок, хлопчик

Сашко, кишеня, п"ять, монети, дві, гривні, гроші, їдальня, пиріжок, хлопчик

Сашко, кишеня, монети, гривні, гроші, їдальня, маленький, Сашко, нікчемний, хлопчик

Запитання 4

Познач варіант, де виписані всі дієслова з наступного абзацу тексту:

Цілий тиждень збирав Сашко монети. Він не брав їх до школи — ховав у коробці з пластиліном. І як приду­мав! Зачепить хтось ліктем, коробка впаде — а монети поприлипали, навіть не дзенькнуть. Надійний сховок! У Сашка була мрія. Ще з дитячого садка. І от, коли на­збиралася повна жменя монет, Сашко пішов здійснюва­ти свою мрію. Висипав монети на блюдечко перед касою.


варіанти відповідей

збирав, брав, до школи, придумав, зачепить, хтось, поприлипали, дзенькнуть, була, мрія, назбиралася, повна, здійснювати, висипав

збирав, брав, ховав, придумав, зачепить, впаде, поприлипали, дзенькнуть, була, назбиралася, пішов, здійснювати, висипав

збирав, монети, ховав, придумав, зачепить, впаде, прилипали, дзенькнуть, була, назбиралася, підійшов, здійснювати, висипав

Запитання 5

Познач варіант, де виписані всі прикметники з наступного абзацу тексту:

Цілий тиждень збирав Сашко монети. Він не брав їх до школи — ховав у коробці з пластиліном. І як приду­мав! Зачепить хтось ліктем, коробка впаде — а монети поприлипали, навіть не дзенькнуть. Надійний сховок! У Сашка була мрія. Ще з дитячого садка. І от, коли на­збиралася повна жменя монет, Сашко пішов здійснюва­ти свою мрію. Висипав монети на блюдечко перед касою.


варіанти відповідей

цілий, надійний, дитячого, повна

цілий, хтось, дитячого, свою

цілий, тиждень, навіть, повна

Запитання 6

Познач варіант відповідей, де у реченні записані частини мови за таким порядком:

Іменник, іменник, дієслово, іменник. Дієслово, іменник, прийменник, займенник, прикметник, іменник.

варіанти відповідей

Сашкові не хотілося їх віддавати за нікчемний пиріжок. Хлопчик засмутився.

На другий день Сашкові знову пощастило. На перерві Сергійко жонглював яблуками. 

Однокласниця Оля запропонувала печиво. Пожаліла Сашка за його сумні очі.


Запитання 7

Обери варіант відповідей, де правильно написані всі слова з тексту "Монетка":

Потім (С,с)ашко взявся за гумки. Вони мали різний смак: в(е,и)шневий, ап(е,и)льсиновий, м..ятний, ананасовий, л(е,и)монний, м(е,и)довий. Сидить хлопчик на підвіко(н,нн)і і насолоджує(цця,ться).

Коли (з,с)томився жувати, ліг у лі(ш,ж)ко, але ніяк (не)міг заснути. (У)н..ого бурчав і страше(н,нн)о болів живіт. (С,с)ашко гукнув маму. Вона викл(е,и)кала шв(и,е)дку допомогу...


варіанти відповідей

Сашко, вишневий, апельсиновий, м"ятний, лимонний, медовий, підвіконні, насолоджується, стомився, ліжко, не міг, у нього, страшенно, Сашко, викликала, швидку

Сашко, вешневий, апельсиновий, мятний, лимонний, мидовий, підвіконні, насолоджується, стомився, лішко, не міг, у нього, страшенно, Сашко, викликала, швидку

Сашко, вишневий, апильсиновий, м"ятний, лимоний, медовий, підвіконі, насолоджуєцця, стомився, ліжко, неміг, у нього, страшено, Сашко, викликала, швидку

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест