Яку інформацію можна отримати з наведеної історичної карти?
Укажіть ім’я державного діяча ХХ ст., якому належить наведений
уривок із виступу в Державній Думі Росії на захист пропонованої
ним реформи.
«В основу закону 9 листопада покладена певна думка, певний
принцип... У тих місцевостях Росії, де особистість селянина отримала вже певний розвиток, де община як примусовий союз ставить
перешкоду для його самодіяльності, там необхідно дати йому свободу працювати, багатіти, розпоряджатися своєю власністю; треба
дати йому владу над землею, треба позбавити його від кабали віджилого общинного ладу».
Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися
після оприлюднення цитованого документа?
«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності
та єдності держави загальноросійської... До обов’язків уряду ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»
Кому з діячів українського визвольного руху найбільш імовірно могло
належати таке висловлювання?
«Час вишиваних сорочок... минув і ніколи вже не вернеться.
Українська інтелігенція стає до боротьби кривавої і безпощадної.
Вона вірить в сили свої і вона виповнить свій обов’язок. Вона виписує на своєму прапорі ці слова: “Одна, єдина, нероздільна, вільна,
самостійна Україна від Карпат аж до Кавказу... Наша нація ступила на новий шлях життя, а ми мусимо стати на її чолі, щоб
вести до здійснення великих ідеалів”... Державна самостійність єсть
головна умова існування нації, а державна незалежніст
. Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905—1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела?
«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури… Південноросійська народна школа не
має потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги на українській мові не тільки некорисні, але й небезпечні...
Яке щоденне періодичне видання було започатковане в роки революції 1905—1907 рр. Є. Чикаленком?
Які завдання мали бути вирішені під час земельної реформи П. Столипіна?
Які події відбувалися на території України в роки революції 1905—
1907 рр.?
Що мали на меті реформи прем’єр-міністра Росії П. Столипіна?
Якими були позитивні наслідки революції 1905—1907 рр. для українства Наддніпрянської України?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома