Українські землі у 20-90-х рр. ХVІІІ ст.

Додано: 18 лютого
Предмет: Історія України, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Установіть послідовність здійснення російським урядом заходів, спрямованих на ліквідацію української автономії в XVIII ст.

А. Ліквідація полково-сотенного устрою Слобідської України, утворення Слобідсько-Української губернії.

Б. Скасування імператрицею Катериною II гетьманства, запровадження Малоросійської колегії.

В. Ліквідація полково-сотенного устрою Лівобережної України, утворення Київського, Чернігівського та Новгород-Сіверського намісництв.

Г. Зруйнування Запорозької (Нової) Січі.

варіанти відповідей

А, Б, Г, В

Б, А, Г, В

Б, А, В, Г

В, А, Г, Б

Запитання 2

В якому році було ліквідовано Кримське ханство та його землі увійшли до складу Російської імперії?

варіанти відповідей

1783 р.

 1775 р.

 1774 р.

1764 р.

Запитання 3

Яка історична постать зображена на фото?

варіанти відповідей

Семен Палій

Кирило Розумовський

Дем'ян Многогрішний

Іван Скоропадський

Запитання 4

Народне повстання, що увійшло в історію під назвою Коліївщина очолив ... .

варіанти відповідей

Іван Гонта

Олекса Довбуш

Верлан

Максим Залізняк 

Запитання 5

Який вищий навчальний заклад Гетьманщини мав великий вплив на розвиток культури другої повини XVIII ст.

варіанти відповідей

Києво-Могилянська академія

Львівський університет

Греко-католицька семінарія

Український інститут

Запитання 6

Найвідомішим ватажком опришків був ... .

варіанти відповідей

Іван Гонта

Олекса Довбуш

Верлан

Максим Залізняк

Запитання 7

Які факти стосуються Григорія Сковороди?

варіанти відповідей

 Народився на Полтавщині

Видатний український науковець, енциклопедист, фольклорист, історик, філолог, етнограф

Видатний український філософ, богослов, поет, педагог.

Автор збірки " Байки Харківські"

Запитання 8

Причинами ліквідації Запорозької Січі були:

варіанти відповідей

прагнення російських землевласників приєднати до своїх володінь землі Запорожжя 

  

  

  

побоювання можливого союзу Нової Січі з Кримським ханством для спільної боротьби з імперією

низька боєздатність козацького війська

.недоцільність існування в межах імперії державного утворення зі своєю митною системою, що перешкоджало вільному доступу до Чорного моря

несумісність існування республіканського устрою Січі з імперськими порядками

Запитання 9

Після остаточної ліквідації гетьманства для управління Лівобережною Україною царською владою було створено...


варіанти відповідей

Малоросійський приказ.

Таємну канцелярію.

Правління гетьманського уряду.

Малоросійську колегію.

Запитання 10

Укажіть період гетьманування К. Розумовського.


варіанти відповідей

1722-1727 рр.

1734-1750 рр.

1750-1764 рр.

1764-1775 рр.

Запитання 11

Укажіть за уривком з історичного джерела, яке доручення виконав генерал. «Нашому генералу-поручику Текелю з довіреними нашими військами… без будь-якого опору з боку козаків, тому що були оточені з усіх боків… у цілковитому порядку… найспокійнішим чином виконати доручену йому справу, уникаючи, наскільки це можливо, кровопролиття…»

варіанти відповідей

закріпачив козаків Слобідської України




зруйнував Запорозьку (Нову) Січ

придушив Коліївщину — гайдамацький рух на Правобережній Україні

приєднав землі Кримського ханства до Російської імперії


Запитання 12

Про рух опришків відомо, що (оберіть три правильні відповіді).

варіанти відповідей

опришків очолювали гетьмани реєстрового козацтва

опришки винищували польську шляхту, орендарів, багатіїв, католицьких та уніатських священиків.

опришки боролися за православну віру.

базувалися опришки в Карпатських горах і діяли невеликими загонами.

опришки – це народні борці проти феодального, релігійного й національного гніту на Правобережній Україні

опришки захищали захищали місцеве населення від магнатів, шляхти, лихварів, а тому селяни допомагали повстанцям продовольством, переховували їх від переслідувань, повідомляли про небезпеку тощо.

приводом до повстання стало насильницьке окатоличення православного населення та свавілля Барської конфедерації

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест