Українські землі у першій половині 17 століття

Додано: 15 жовтня
Предмет: Історія України, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Збільшення польською владою козацького реєстру до 6 тис. осіб та організація шести територіальних полків стало наслідком козацько-селянського повстання під проводом

варіанти відповідей

К. Косинського.

С. Наливайка.

М. Жмайла.

Т. Федоровича.

Запитання 2

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Після раптового вторгнення запорожців у табір Османа турками оволоділа паніка: сам Осман, який ще недавно думав, що немає нікого у світі могутнішого за нього, тепер на власні очі побачив усю хиткість свого становища...»

В уривку йдеться про

варіанти відповідей

одну з подій Хотинської війни.

захоплення запорозькими козаками фортеці Кафа.

вторгнення в Молдавію козаків С. Наливайка.

захоплення запорозькими козаками фортеці Кодак.

Запитання 3

Яку роль в історії українського народу відіграли козацько-селянські повстання кінця XVI — початку XVII ст.?

варіанти відповідей

розкололи козацтво на два непримиренні табори: реєстрове та запорозьке (низове)

поклали край тертям і протиріччям між козацькою старшиною та рядовим козацтвом

гальмували процеси ополячення й окатоличення, зменшуючи тиск шляхетського гніту

звели нанівець престиж і згасили авторитет запорозького козацтва серед селянства

Запитання 4

Одна з перших рукописних книг, перекладена тогочасною українською мовою під впливом подій європейської Реформації, — це

варіанти відповідей

«Києво-Печерський патерик».

«Пересопницьке Євангеліє».

«Синопсис».

«Православне ісповідання віри».

Запитання 5

Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?

«Політичний, церковний, освітній діяч Речі Посполитої. З 1627 р. — архімандрит Києво-Печерського монастиря. У 1632 р. домігся від королівської влади визнання вищої православної церковної ієрархії. Для підвищення культурно-освітнього рівня православних священиків заснував Лаврську школу...»

варіанти відповідей

П. Могилу

Ф. Прокоповича

Й. Кондзелевича

В.-К. Острозького

Запитання 6

Участь українських козаків у Хотинській війні

варіанти відповідей

відкрила шлях до скасування Берестейської унії.

поширила реєстрові права та привілеї на все козацтво.

забезпечила козакам право безперешкодного виходу в Чорне море.

врятувала Річ Посполиту від турецько-татарської навали.

Запитання 7

1632 р. - це рік створення

варіанти відповідей

Львівського університету

Києво-Могилянського колегіуму

Луцької братської школи

Острозької академії

Запитання 8

Упродовж якого періоду тривало козацько-селянське повстання під проводом

С. Наливайка?

варіанти відповідей

1576–1578 рр.

1594–1596 рр.

1616–1622 рр.

1637–1638 рр

Запитання 9

Десятиліття «Золотого спокою» - це період в історії Речі Посполитої, що тривав

варіанти відповідей

від козацького повстання під проводом С. Наливайка до морських походів козаків на чолі з П. Сагайдачним на володіння Османської імперії.

від укладення польсько-литовської міждержавної Люблінської унії до початку польсько-турецької Хотинської війни.

від придушення козацького повстання під проводом П. Бута, Я. Острянина, Д. Гуні до початку Національно-визвольної війни на чолі з Б. Хмельницьким.

від укладення польсько-московського Віленського перемир’я до укладення «Вічного миру» між Річчю Посполитою та Московським царством.

Запитання 10

Який термін потрібно використовувати, характеризуючи фільваркове господарство?

варіанти відповідей

«займанщина»

«полюддя»

«зимівник»

«панщина»

Запитання 11

Морські походи запорозьких козаків на початку XVII ст. загострювали стосунки Речі Посполитої з

варіанти відповідей

Шведським королівством.

Османською імперією.

Австрійськими Габсбургами.

Московським царством.

Запитання 12

Географічні назви Базавлук, Микитин Ріг, Чортомлик, Олешки пов’язані з місцями

варіанти відповідей

основних битв часів козацько-селянських повстань 20–30-х рр. XVII ст.

розміщення турецьких фортець у гирлі Дніпра й Південного Бугу.

формування полків реєстрового козацтва.

розміщення Запорозьких Січей.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест