Українські землі у складі Речі Посполитої (ХVІ - перша половина ХVІІ ст.)-поточне опитування

Додано: 24 вересня 2023
Предмет: Історія України, 8 клас
16 запитань
Запитання 1

У якому уривку з історичного джерела йдеться про укладення Люблінської унії?

варіанти відповідей

«...государ Ягайло, великий князь, з усіма своїми ще нехрещеними братами, ближніми, ...жагуче бажає й просить прийняти їх у католицьку віру святої римської церкви... обіцяє свої литовські й руські землі навік приєднати до королівства Польського...»

«Ми присягаємо той мир тримати твердо, без будь-якої хитрості... Королю держати сповна землю Львівську, а нам держати Володимирську, Луцьку, Белзьку, Холмську та Берестейську. Мир тримати від Покрови Богородиці два роки...»

«...Отож ми, генеральна старшина, кошовий отаман і все Військо Запорозьке домовилися і постановили з гетьманом... що із генеральними особами мають радитися гетьман про ...всілякі публічні справи, нічого без їхнього дозволу не починаючи...»

«Ми, Сигізмунд Август, даною грамотою оголошуємо таке: на скликаному цьому сеймі закінчили справу [об’єднання] між князівством Литовським та королівством Польським в братерській любові і за згодою обох народів...»

Запитання 2

Поширення якої форми господарювання в ХVI ст. спонукало сучасника зробити такий висновок:

«Братія шляхетська, побачивши перед собою родючі українські землі, думала не про татар та козаків, а про нову здобич для польського плуга»?

варіанти відповідей

зимівник

уход

фільварок

слобода

Запитання 3

Поява та поширення в XV–XVI ст. фільваркового господарства на українських землях було зумовлено

варіанти відповідей

зростанням попиту на сільськогосподарську продукцію в країнах Західної Європи

прагненням польської шляхти приборкати українське селянство та козацтво

потребою у створенні розгалуженої оборонної лінії проти нападів татар.

успіхами в поширенні нових сільськогосподарських культур

Запитання 4

«Панщина» — це

варіанти відповідей

форма земельної відробіткової ренти, що передбачала обов’язкову працю селянина власним реманентом у господарстві землевласника

система суспільних відносин, за якої землевласник мав право на особу, працю та майно залежних від нього селян-кріпаків

форма натуральної ренти, податок грішми або продуктами, що стягувався землевласником із залежних від нього селян

велике шляхетське багатогалузеве господарство, орієнтоване на ринок, в якому вся земля належала панові, й базувалося на праці залежних селян

Запитання 5

Про який соціально-економічний процес ідеться в Литовському статуті 1588 р.? «Якби якийсь вотчинний підданий або селянин пішов від котрогось боярина, не переходячи до іншого [боярина], і той, від якого піде, не шукав би того підданого або селянина десять років, — надалі йому до нього нема діла».

варіанти відповідей

обезземелення

окатоличення

закріпачення

полонізація

Запитання 6

Яку подію історик М. Грушевський охарактеризував наступним чином:

«Прославлений пізніше як акт любові, братерства, пожертвування у дійсності цей сейм був ланцюгом насильства над чужими переконаннями, чужими правами, довершений тиском державної влади й тяжких політичних обставин...»?

варіанти відповідей

укладення Кревської унії

утворення Речі Посполитої

заснування греко-католицької церкви

ліквідацію Київського удільного князівства

Запитання 7

Що було одним із наслідків укладення Люблінської унії (1569 р.)?

варіанти відповідей

Ліквідація Великого князівства Литовського, перетворення його земель на провінції Польського королівства

Зміцнення союзу Великого князівства Литовського та Польського королівства під час боротьби проти Тевтонського ордену

Уніфікація адміністративно-територіального устрою Великого князівства Литовського за польським зразком.

Включення українських земель до складу Польського королівства, згуртування українського народу в межах однієї держави

Запитання 8

Фільварок-це...

варіанти відповідей

доброчинні товариства української шляхти, що опікувалися будівництвом православних храмів.

форма промислового виробництва, заснована на розподілі праці й ремісничій техніці, що передувала великій машинній індустрії

багатогалузеве господарство, що базувалося на праці кріпосних селян й орієнтувалося на виробництво сільськогосподарської продукції, перш за все збіжжя на продаж

корпоративні організації ремісників однієї чи кількох споріднених спеціальностей у містах, що користувалися магдебурзьким правом

Запитання 9

Яка подія пов'язана із зображеним на ілюстрації діячем?

варіанти відповідей

створення перших православних церковних братств

заснування першої в Україні слов'яно-греко-латинської школи-Острозька академія

відновлення вищої церковної православної ієрархії в Речі Посполитій

об'єднання Київської братської та Лаврської шкіл у колегію

Запитання 10

Адміністративно-територіальна одиниця на українських землях у складі Великого князівства Литовського та Корони Польської в XV–XVIII ст. – це

варіанти відповідей

губернія

воєводство

князівство

намісництво

Запитання 11

До укладення Люблінської унії з Польським королівством Велике князівство Литовське спонукали поразки у війні з

варіанти відповідей

Лівонським орденом

Османською імперією

Московським царством

Шведським королівством.

Запитання 12

Який стан українського суспільства після укладення Люблінської унії (1569 р.) найбільш швидко зазнав полонізації та окатоличення?

варіанти відповідей

козацтво

міщанство

шляхта

селянство

Запитання 13

Перший Литовський статут був проголошений?

варіанти відповідей

1588 р.

1529 р.

1677 р.

1623 р.

Запитання 14

Третій Литовський статут:

варіанти відповідей

регламентував норми судочинства, визначав права і привілеї шляхти.

визначав діяльність державних органів.

закликав людей відвідувати церкву.

забезпечував права і охорону шляхти

Запитання 15

Якими були основні стани українського суспільства на початку XVI ст.?

варіанти відповідей

Шляхта, духовенство, міщани й селяни.

князі та бояри

магнати

духовенство та віруючий народ

Запитання 16

Хто зображений на фото?

варіанти відповідей

Василь-Костянтин Острозький

Петро Могила

Іпатій Потій

Іван Мазепа

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест