Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя – 1526 – 1608. Один з найвпливовіших політичних діячів того часу. Від 1559 р. був київським воєводою і володарем українського прикордоння. Видатний культурно – освітній діяч. Наприкінці XVI ст. – найбільший після короля землевласник Речі Посполитої. У 1586 р. вважався одним із можливих претендентів на престол. Захищав православну віру, опирався унії. Його діти перейшли в католицизм».
Установіть відповідність між іменами правителів та країнами , в яких вони керували
А .Іван ІІІ 1. Кримське ханство;
Б .Казимир ІІІ 2. ВкЛ;
В. Менглі Гірей 3.Молдова; Г. Штефан ІІІ 4. Московія;
5. Польща.
Сутність поняття "фільварок" :
Прочитайте уривок з "Опису України" Гійома Левассера де Боплана й укажіть поняття , про яке йдеться в наведеній цитаті. "Оскільки пани мають необмежену владу не тільки над їхнім майном , а й над їхнім життям ; ось якою великою є свобода польської шляхти( яка живе неначе в раю, а селяни - ніби перебувають у чистилищі"
Наслідок збільшення товарообміну між містом і селом у XVI ст. та зростання попиту на хліб і сировину на ринках Західної Європи :
Установіть послідовність структури панівного стану від нижчого до вищого.
А)зем'яни-шляхта
Б) пани
В) панцирні бояри
Г) шляхта-голота
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його прізвище.
"Роки життя - близько 1460-1530. Один з найвпливовіших представників могутньої князівської родини ( як тоді казали , некоронованих королів Русі). Найбільше уславився ян полководець. Славу звитяжця у боротьбі з татарами йому принесли битви під Вишневцем . Переміг московське військо 1514 р. під Оршею
Укажіть події , які були спробами зберегти автономію українців у ВкЛ.
Назва зображеної на фото оборонної споруди :
Наслідок занепаду Руської церкви в Україні в XVI ст.
Укажіть характерні риси суспільно-політичного життя Великого князівства Литовського в ХІV-ХV ст.
Які причини виникнення українського козацтва відображено в цитованому уривку «Опису України» Г. Л. де Боплана:
«Пани користуються необмеженою владою не тільки над їхнім [селян] майном, але також над їхнім життям...»?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома